  • 191. Data: 2014-07-06 22:42:31
    Temat: Re: Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-03 01:16, NetiaAbonent pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale, że trzeba wskazać komu się pozwoliło przewieźć swój samochód na
    > lawecie ? Weź nie świruj.

    Komu się powierzyło (kropka). Przeczytaj przepis.

    --
    Liwiusz

  • 192. Data: 2014-07-06 22:44:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-03 14:53, NetiaAbonent pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ważne do czego był powierzony. Jak do przewiezienia to to nie jest ani
    > kierowanie ani używanie, więc przepis nie ma zastosowania a taki przepis
    > przeciwko właścicielowi wytoczono.

    Jeśli nie był powierzony do kierowania i używania to przepis nadal
    obowiązuje, tylko prawidłowa odpowiedź brzmi "nikomu".

    Przepis nie ogranicza powodu pytania.

    --
    Liwiusz

  • 193. Data: 2014-07-06 22:46:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-03 15:53, NetiaAbonent pisze:

    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury>

    > Dotyczy dokładnie przewozu ("do kierowania") lub używania. Wyobrażam
    > sobie, że można powierzyć do używania, ale jakieś przesłanki tego muszą
    > być by pytać a nie to, że pojazd jest na lawecie. Bo by można pytać o
    > każde hipotetyczne używanie i cały warunek wyrażony w przepisie nie
    > miałby sensu.

    Pomyśl chwilę, bo w tej serii maili popełniasz ten sam błąd.

    Pytanie nie brzmiało "kim jest laweciarz".

    Pytanie brzmiało "komu powierzyłeś". Może nikomu nie powierzył, może
    powierzył koledze, może laweciarzowi, po nitce do kłębka... Każda
    odpowiedź jest możliwa, a zadanie takiego pytania nie jest uwarunkowane
    tym, aby urząd miał pewność, że pojazd był powierzony.

    --
    Liwiusz

  • 194. Data: 2014-07-06 22:47:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-03 15:58, NetiaAbonent pisze:

    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury>

    > No i tak właśnie odpowiedział

    No i prawdziwość tej odpowiedzi miał ocenić sąd. Co w tym dziwnego?

    --
    Liwiusz

  • 195. Data: 2014-07-06 22:48:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-03 17:54, NetiaAbonent pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Na druczku mandatowym ? Tak, to bez sensu.

    Boś nie jesteś urzędnikiem, to dla Ciebie bez sensu. Dla urzędnika
    wygodniej jest zadać pytanie na bezsensownym druku, niż opracowywać nowy
    niestandardowy druk :)

    --
    Liwiusz

  • 196. Data: 2014-07-06 22:49:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-04 15:54, NetiaAbonent pisze:
    > A jest tak, że nie jego pojazdem popełniono wykroczenie i on nie musi
    > wskazać komu powierzył bo nie ma takiego obowiązku

    Przepis o mówieniu komu się powierzyło nie działa tylko w sytuacji, gdy
    pojazd brał udział w popełnieniu wykroczenia.

    --
    Liwiusz

  • 197. Data: 2014-07-06 22:50:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-05 15:41, NetiaAbonent pisze:

    > Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl>

    > Może też (już pisałem), zadać pytanie potencjalnemu, zidentyfikowanemu
    > świadkowi. A świadek ma prawo nie pamiętać...
    > --
    >
    > Jeżeli w tym przepisie jest mowa o powierzeniu do kierowania lub
    > używania a nie miało to miejsca to ten przepis nie ma zastosowania i
    > trzeba znaleźć inną podstawę do zapytania i karania.

    Czy "nie ma miejsca" to zależy od udzielonej odpowiedzi. Uzyskać ją
    można tylko zadając pytanie...

    --
    Liwiusz

  • 198. Data: 2014-07-06 22:52:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-06 22:48, Liwiusz wrote:

    > Boś nie jesteś urzędnikiem, to dla Ciebie bez sensu. Dla urzędnika
    > wygodniej jest zadać pytanie na bezsensownym druku, niż opracowywać nowy
    > niestandardowy druk :)

    Skoro mu wygodniej stracić posadę... Wyjątkowo wygodny urzędnik;)

    Shrek

  • 199. Data: 2014-07-06 22:53:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-06 16:47, (Tom N) pisze:

    > Pokażesz konkretnie, który przepis?

    > Pokażesz konkretny przepis?

    Przeczytaj dział VII kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.
    (i nie sugeruj się słowem "policja" - odsyłam do ustawy o strażach [...])

    --
    Liwiusz

  • 200. Data: 2014-07-06 23:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Skoro mu wygodniej stracić posadę... Wyjątkowo wygodny urzędnik;)

    Teraz bedzie mógł w koncu wygodnie spedzac czas...