  • 181. Data: 2014-07-05 12:44:09
    Temat: Re: Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Pewnie sprawa oparłaby się o wartość determinacji w walce o te definicje.
    > W przypadkach, kiedy ta determinacja jest wysoka, konkretnie mam na myśli
    > np. sprawy podatkowe, skoro przepis opisuje cel, to opisuje cel, a nie
    > "możliwość". Jakby ustawodawca chciał objąć przepisem "możliwość", to
    > by napisał "możliwość" (możliwość użytkowania) :)
    > Ale AFAIR niektóre takie interpretacje odbijały się od kasacji
    > (i dopiero wtedy zaakceptowany zostawał wniosek jak wyżej).

    Ale przecież możliwość jest wyraźnie wykluczona w treści przepisu - jak
    mechanik bez uprzedniego upoważnienia wyjedzie samochodem zostawionym w
    warsztacie na miasto to właściciel może spokojnie zeznać że nikomu w
    celu kierowania czy używania nie powierzył - stąd też (a głównie ze
    względu na ubezpieczenie) we wszystkich kwitach przy przyjęciu pojazdu
    do warsztatu jest rubryka o udzieleniu zgody na jazdę próbną...

  • 182. Data: 2014-07-05 12:45:39
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik masti napisał:

    > to może naucz się czytać ze zrozumieniem. Organ, pomijając już to, że
    > straż nie jest organem w rozumieniu prawa, może zapytać tylko w wypadku
    > gdy powierzyłeś do kierowania lub używania. Inaczej przepis na który sie
    > powołujesz nie ma zastosowania.

    Może też (już pisałem), zadać pytanie potencjalnemu, zidentyfikowanemu
    świadkowi. A świadek ma prawo nie pamiętać...

    --
    Darek

  • 183. Data: 2014-07-05 12:57:48
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Shrek napisał:

    > A ja dochodzę do wniosku, że dowcipy o strasznikach nie są jednak
    > prawdziwe - prawda jest znacznie gorsza;)

    Mniej więcej tak jak kiedyś z dowcipami o milicjantach. Był jeden,
    jedyny. Abstrakcyjny - "idzie milicjant i myśli". Reszta to była prawda...

    --
    Darek

  • 184. Data: 2014-07-05 15:41:14
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl>

> [...]

    Może też (już pisałem), zadać pytanie potencjalnemu, zidentyfikowanemu
    świadkowi. A świadek ma prawo nie pamiętać...

    Jeżeli w tym przepisie jest mowa o powierzeniu do kierowania lub używania a
    nie miało to miejsca to ten przepis nie ma zastosowania i trzeba znaleźć
    inną podstawę do zapytania i karania.

  • 185. Data: 2014-07-05 15:43:00
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl>

    > W czasie wykroczenia pojazd nie był kierowany ani używany. Był
    > ładunkiem.

    > Nie mógł.

    Mógł. Mamy popełnione wykroczenie, mamy zidentyfikowanego potencjalnego
    świadka. Świadek nie ma obowiązku pamiętania.
    --
    Pozostaje wskazać odpowiedni przepis.

  • 186. Data: 2014-07-05 18:29:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-03 17:54, Użytkownik NetiaAbonent napisał:

    > Na druczku mandatowym ? Tak, to bez sensu.

    To nie tylko bez sensu. To powinno być przestępstwem ściganym
    i karanym z urzędu. Tyle że mieszkamy w kraju bezprawia.

    Pozdrawiam

  • 187. Data: 2014-07-05 21:51:00
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

> [...]
    > używania a nie miało to miejsca to ten przepis nie ma zastosowania i
    > trzeba znaleźć inną podstawę do zapytania i karania.

    Podstawą do zapytania jest prowadzone postępowanie w sprawie
    wykroczenia. W końcu organ prowadzący to postępowanie ma prawo szukać
    potencjalnych świadków w sprawie i pytać ich co wiedzą.
    Podstaw do straszenia odpowiedzialnością inną jak za ewidentnie fałszywe
    zeznania nie ma - już napisałem że świadek może po prostu nie pamiętać -
    reklamę laweciarza na płocie zobaczył, dzwonił z komórki użyczonej
    przez przechodnia bo jego zdechła...

    --
    Darek

  • 188. Data: 2014-07-06 16:47:24
    Od: <8...@3...164725.invalid> (Tom N)

    "Dariusz K. Ładziak" w

    > Podstawą do zapytania jest prowadzone postępowanie w sprawie
    > wykroczenia.

    Pokażesz konkretnie, który przepis?

    > W końcu organ prowadzący to postępowanie ma prawo szukać
    > potencjalnych świadków w sprawie i pytać ich co wiedzą.

    Pokażesz konkretny przepis?

    --
    'Tom N'

  • 189. Data: 2014-07-06 16:54:51
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2014-07-02 20:20:02 +0200, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> said:

    > Omskło mi się - do właściciela przewożonego pojazdu.

    Sprawa wyjaśniła się - straż miejska MA numer pojazdu, tylko nie
    chciało się straży miejskiej pracować, więc napadła na bogu ducha
    winnego właściciela czegoś leżącego na pojeździe.
    Tym bardziej szef straży winien wylecieć na pysk.
    I mamy po sprawie...

    --
    Bydlę

  • 190. Data: 2014-07-06 18:31:58
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

> [...]

    > trzeba znaleźć inną podstawę do zapytania i karania.

    Podstawą do zapytania jest prowadzone postępowanie w sprawie
    Sam widzisz, że nie mieli prawa pytać o powierzenie do kierowania lub
    używania z art 78