  • 201. Data: 2014-07-06 23:01:01
    Temat: Re: Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > No i prawdziwość tej odpowiedzi miał ocenić sąd. Co w tym dziwnego?

    Rece opadają...

  • 202. Data: 2014-07-06 23:29:15
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Przepis o mówieniu komu się powierzyło nie działa tylko w sytuacji, gdy
    > pojazd brał udział w popełnieniu wykroczenia.

    Ty widziałeś taki druczek ? To jest na okoliczność popełnienia wykroczenia
    osobiście, powierzonym przez właściciela pojazdem lub zdaje się przez
    nieznaną osobę. Z zakresu przepisu pozostało więc (upraszczając nieco)
    powierzenie do kierowania.

  • 203. Data: 2014-07-07 00:08:06
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Czy "nie ma miejsca" to zależy od udzielonej odpowiedzi. Uzyskać ją można
    > tylko zadając pytanie...

    Nonsens. Udzielenie odpowiedzi na pytanie "komu powierzono" jest kompletnie
    zbyteczne do określenia czy powierzono przede wszystkim dlatego, że można
    zapytać właśnie "czy powierzono".

  • 204. Data: 2014-07-07 00:34:04
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Komu się powierzyło (kropka). Przeczytaj przepis.

    Ale jakie "powierzenie" ? Przepis mówi "powierzenie do kierowania lub
    używania".

  • 205. Data: 2014-07-07 01:21:52
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Pomyśl chwilę, bo w tej serii maili popełniasz ten sam błąd.
    >
    > Pytanie nie brzmiało "kim jest laweciarz".
    >
    > Pytanie brzmiało "komu powierzyłeś". Może nikomu nie powierzył, może
    > powierzył koledze, może laweciarzowi, po nitce do kłębka... Każda
    > odpowiedź jest możliwa, a zadanie takiego pytania nie jest uwarunkowane
    > tym, aby urząd miał pewność, że pojazd był powierzony.

    Ten przepis nie jest po to by dowiedzieć się czy powierzono do kierowania
    lub używania tylko komu powierzono do kierowania lub używania. Urząd który
    wie, że powierzono do kierowania lub używania może skutecznie zapytać kto.

  • 206. Data: 2014-07-07 01:23:41
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No i prawdziwość tej odpowiedzi miał ocenić sąd. Co w tym dziwnego?

    Brak podstawy prawnej. Pojazd nie został powierzony do kierowania lub
    używania.

  • 207. Data: 2014-07-07 11:08:02
    Od: "Wojtus" <w...@n...dla.ciebie>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:53b7d5a1$0$2359$65785112@news.neostrada.pl...
    Użytkownik Wojtus napisał:

    >Dotyczą. Łącznie z tą lawetą - przepisy dotyczące właściwego zabezpieczenia
    >ładunku. Ale i tak odpowiada wyłącznie przewożący.

    A to oczywiste.
    Chodzi o część przepisów o ruchu drogowym dotycząca tego pojazdu jako
    uczestnika ruchu.
    PoRD jest podzielone na osobne części dotyczące z osobna ruchu pieszych,
    pojazdy osobowych itd.

    > Ktoś kto by sobie nawet siedział w tym przewożonym samochodzie za
    > kierownicą mógłby wytrąbić podczas jazdy 0,5 litra i spać nawalonym.

    >I oberwać pospołu z kierującym lawetą po mandacie - za przewóz pasażera na
    >przyczepie tudzież za jazdę na przyczepie. Ale to jakby inny delikt.

    Dokładnie. Nie za przekroczenie prędkości czy jazdę po pijaku.

  • 208. Data: 2014-07-07 11:16:44
    Od: "Wojtus" <w...@n...dla.ciebie>

    > Komu się powierzyło (kropka). Przeczytaj przepis.

    Celowo pomijasz dalszą część tego przepisu, tymczasem jest czarno na białym
    napisane
    " powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie"
    Tymczasem właściciel osobówki nie przekazał pojazdu ani w celu korzystania
    ani w celu używania.

  • 209. Data: 2014-07-07 11:24:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    no właśnie nie kropka, manipulanciku

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 210. Data: 2014-07-07 11:42:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-07 11:16, Wojtus pisze:
> [...]
    > " powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie"
    > Tymczasem właściciel osobówki nie przekazał pojazdu ani w celu korzystania

    Boże, ile razy można powtarzać. Wówczas odpowiada "nikomu". A nie, że
    urząd nie może pytać.

    W razie sporu, to czy rzeczywiście "nikomu" może ocenić sąd.

    --
    Liwiusz