  • 91. Data: 2014-07-03 15:18:17
    Temat: Re: Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jakub,

    > Skąd ta pewność? Może ktoś pożyczył pojazd aby przetestować lawetę?

    Jasne. Belg testował w Polsce.

    > Otóż chętnie się dowiem czy jest rozporządzenie, które precyzuje,
    > kiedy "organ" może "zapytać".
    > Bo jeśli jedyne co jest, to art. 78, to tam niestety nie ma nic
    > tym, że organ ma jakieś ograniczenia.

    Jest ściśle określony cel powierzenia.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 92. Data: 2014-07-03 15:18:50
    Od: "Wojtus" <w...@n...dla.ciebie>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:lp3kjl$6nr$2@news2.ipartners.pl...

    > Dobry przykład. Przychodzi kontrola i mówi: papierki proszę. A Ty na to że
    > nie mają prawa?
    > Organ kontroluje (albo: pyta w trybie art 78) - bo tak.

    Mylisz pojęcia i sytuacje.

  • 93. Data: 2014-07-03 15:19:40
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-07-03 14:54, Wojtus pisze:

> [...]
    restrykcyjne niż te dotyczące kartofli.

    > Na lawecie nie są.

    Kiedy UFG zwróci się do mnie o zapłatę kary za brak OC, powiem im "pałujcie się,
    pojazd od wielu lat stoi na lawecie!"
    Tyle razy pytano na tej grupie, jak nie płacić za niejeżdżący pojazd, a wystarczy
    mieć lawetę. Naprawdę mi ulżyło.

  • 94. Data: 2014-07-03 15:21:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 03 Jul 2014 15:19:40 +0200 osobnik zwany Jakub
    Witkowski napisał:

> [...]
    > "pałujcie się, pojazd od wielu lat stoi na lawecie!" Tyle razy pytano na
    > tej grupie, jak nie płacić za niejeżdżący pojazd, a wystarczy mieć

    a masz przepis nakazuący płacenie OC za worek kartofli? Bo nakazujący
    płacenie za samochód jest. teraz sprawdź przepisy dotyczące przewozu
    rzeczy w transporcie zarobkowym i wskaż przepis różnicujący smaochód i
    worek kartofli.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 95. Data: 2014-07-03 15:26:02
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-07-03 15:21, masti pisze:

> [...]
    > płacenie za samochód jest. teraz sprawdź przepisy dotyczące przewozu
    > rzeczy w transporcie zarobkowym i wskaż przepis różnicujący smaochód i

    Art 78 nie dotyczy w ogóle przewozu, tylko tego, że organ pyta o pojazd a ty
    odpowiadasz.
    Różnica między kartoflami a samochodem polega na tym, że o kartofle nie są w nim
    wymienione.

  • 96. Data: 2014-07-03 15:27:25
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Balast nie jest pojazdem. To worek ziemniaków.

    Nie jest powiedziane, że pojazd ma być użyty jako pojazd.

  • 97. Data: 2014-07-03 15:28:37
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Jest ściśle określony cel powierzenia.

    toteż ogran pyta dokładnie, czy i komu w tym właśnie celu powierzałeś, a nie, czy w
    ogóle - to by było bezprawie!

  • 98. Data: 2014-07-03 15:30:35
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury>

    > Ale artykuł 78 dotyczy różnych spraw papierkowo-formalnych związanych z
    > pojazdem,
    > np. przy przenoszeniem właśności, a nie pojazdów w ruchu (to by było
    > idiotyczne).

    Nie no, dotyczy powierzenia do kierowania lub używania, czyli nie do każdego
    powierzenia.

    > I nie ma tam żadnych szczególnych warunków czy okoliczności, w jakich
    > uprawniony organ
    > kieruje pytanie, na które posiadacz jest obowiązany odpowiedzieć. Jedyny
    > wyjątek: jeśli
    > to się stało wbrew jego woli. Może takie wyszczególnienie jest w innych
    > rozporządzeniach?
    > Ale jeśli nie ma, to domniemywać należy, że po prostu na każde żądanie
    > (inaczej przepis
    > byłby martwy).

    Jak wyżej. Przewiezienie nie jest używaniem.

  • 99. Data: 2014-07-03 15:32:23
    Od: "Wojtus" <w...@n...dla.ciebie>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:lp3lns$77b$2@news2.ipartners.pl...

    > Nie jest powiedziane, że pojazd ma być użyty jako pojazd.

    Niestety ale ten pojazd o którym tu dyskusja nie był użyty ani jako balast
    ani jako rakieta, czy też bomba atomowa.
    Więc daruj sobie dalsze dywagacje nie mające związku.

  • 100. Data: 2014-07-03 15:33:51
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-07-03 15:18, Wojtus pisze:
    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w wiadomości