    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Bezlustrowa "lustrzanka"...
    Date: Mon, 4 Jan 2010 11:14:01 +0100

    On 2010-01-04 10:43:10 +0100, mt <t...@i...pl> said:

> [...]
    s/compared3.jpg

    > Z tabeli wynika, że jednak G1, niewiele bo niewiele, ale jednak :)

    Co ciekawe ze zdjęcia wychodzi coś odwrotnego.

    > Też mnie to zdziwiło. Nie wiem jak obecnie wygląda współpraca Samsunga
    > z Pentaksem, ale chyba nie najlepiej (o ile w ogóle jest), skoro
    > zamawiali szkła z IS zamiast wykorzystać rozwiązania stabilizacji
    > matrycy.

    Możliwe że na stabilizację matrycy zabrakło miejsca - to w końcu crop
    x1.5, a nie x2.

    > Druga rzecz, to nie zauważyłem, aby była opcja histogramu na żywo, ale
    > to jest pewnie do poprawienia z kolejnym firmware, o ile zechcą dodać.

    To jeszcze egzemplaż przedprodukcyjny, ale zakładam że w finalnej
    wersji na pewno będzie.

    > W sumie, to pomijając aspekt ceny, gdyż ta nie za bardzo jest jeszcze
    > znana w przypadku Samsunga, na dzień dzisiejszy mimo wszystko lepiej
    > się chyba prezentują propozycje Olka i Panasa w postaci EP2 i GF1.

    Uczciwiej byłoby porównywać z G1 w momencie jego premiery - m43 ma bądź
    co bądź za sobą rok obecności na rynku, nie wspominając o 2
    zaangażowanych w ten system firmach. Mnie najbardziej ciekawi w
    Samsungu sprawność AF - szybkość i działanie w słabym świetle oraz
    lagi. Bo np. fpsy wychodzą marnie, nie ze względu na szybkość kłapania,
    ale żałosny bufor - 3 rawy, 10 jpg. Trochę słabiej od Olka i wyraźnie
    gorzej od Panasa (zobaczymy jeszcze na ile podawane przez koreańczyków
    dane okażą się przystające do rzeczywistości).

    de Fresz