eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBędzie hejt!
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 374

  • 71. Data: 2022-06-07 14:53:47
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 14:26:32 +0200, rAzor wrote:
    > J.F pisze:
    >> Mialem terme 5kW. Troche zwykle gniazdko przysmazyla.
    > Ty jesteś zdrowy na umyśle?

    Akurat nie ja instalowalem.

    >> Ale tylko troche.
    > No i potem cierpią normalni ludzie w blokowiskach, używający do podgrzania
    > wody na kawę z gniazdka 10A, bo się trafi idiota, któremu musk już
    > przysmażyło, ale pożar musi wywołać !!!
    >
    >> Nie, chodzi o to jak rozlozyc ladowanie w domu na całą noc, bo inaczej
    >> siec nie wytrzyma.
    >
    > W domu ? Ty nie masz domu, tylko kurnik głupi ciulu !!!

    Na osiedlu domow tez wspolczynniki obowiazuja, i nie moga wszyscy
    obciazac swoich przyłaczy na 100%. Ani na 50%. Ani na 20% :-)

    J.


  • 72. Data: 2022-06-07 14:59:37
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 14:25:32 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 07-06-2022 o 14:05, J.F pisze:
    >> Nie, chodzi o to jak rozlozyc ladowanie w domu na całą noc, bo inaczej
    >> siec nie wytrzyma.
    >
    > Ma wytrzymać.
    > Trzeba ja do tego przygotować.
    > Tyle w temacie.

    No to Shrek podawal obowiazujace normy.

    Ile tam bylo w punkcie zbiorczym - okolo 5% sumy mocy przyłączy.

    Ba, jak 10 mln pojazdow zechce sie ladowac nawet mocą tylko 11kW,
    to trzeba 110GW. Obecnie mamy ~30GW.

    A rozbudowa niespecjalnie ma sens, skoro te 30GW w miare wystarcza.
    Trzeba tylko cos zrobic, zeby nie wszystkie samochody wlaczyly
    o 22:00 ładowanie pełną mocą.

    Wyzsza taryfa na wiekszą moc, jak Roman radzi?

    J.


  • 73. Data: 2022-06-07 15:19:46
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, June 7, 2022, 1:14:52 PM, you wrote:

    >>> a przeciez mowimy, ze jak bedzie tego wiecej, to transformator sie
    >>> spali :-)
    >> Mówimy, że potrzeba inteligentnej, aktywnej infrastruktury i
    > A tego nie ma.

    A już najwyższy czas.

    >> elastycznego cennika. Chcesz ładować 44 kW - proszę bardzo ale drożej.
    > A co z przeplywowymi ogrzewaczami wody?

    Ale co to ma wspólnego z samochodami? Proponowałem odrębną taryfę dla
    ładowarek.

    >> Wolisz ładować 8 godzin spokojnie - masz bonusik do Maca.
    > No coz, o jednej wersji pisalem - w blokowym garazu pozwolic na zwykle
    > gniazdka 1f 16A, i postawic jedna czy dwie mocniejsze ladowarki,
    > jak ktos potrzebuje szybciej. Platne.

    Też jakiś pomysł. Ale w blokach mieszka połowa ludności.

    > Albo i nie stawiac - wydzierzawic kawalek miejsca na osiedlu i niech
    > ktos postawi :-)

    Komercyjne mają zróżnicowane ceny zależnie od poboru i od... czasu.

    >>>>>> A skąd samochód ma wiedzieć, czy wolno mu pobrać 10A, 16A czy 32A? Czy
    >>>>>> aby nie z międzymordzia między gniazdkiem a samochodem?
    >>>>> Zwykle gniazdko. 16A.
    >>>> Ale samochód tego nie wie. Citroeny mogą pobrać z 1 fazy 7.4 kW. Albo
    >>>> 3.7 kW. Albo 2.3 kW. To międzymordzie na kablu decyduje.
    >>> Jakos jednak wie, ze to jest "zwykle gniazdko" i wiecej nie mozna.
    >> Bo ma, kwa!, odpowiednie międzymordzie na kablu. Ile razy mam pisać?
    >> Możesz sobie wybrać i kupić odpowiednie kable, o odpowiednim
    >> przekroju, wtyczce i międzymordziu.
    >> Kabel 32 A wymaga specjalnej wtyczki, 4 mm? przekroju itd. 16 A to
    >> klasyczna Schuko i kabel 2.5 mm? Rozróżnienie jest na międzymordziu.
    >>> Moze w kablu cos jest, moze tyle domyslnie, a wiecej dopiero jak sie
    >>> dogadaja.
    >> A może poszli do lasu?
    >>>>> 3f chyba malo ktory obsluguje.
    >>>> Citroeny podłączają jedną fazę i ładują... 3.7 kW zaledwie...
    >>> 3.7kW*10h - tez sporo energii.
    >> Trochę mało. I trochę powoli. I zupełnie bez sensu.
    > 37kWh. Pol baterii. Na 200km starczy.
    > A przewidujesz wyjazd o 2 w nocy, ze za wolno?

    Różnie bywa.

    >>>> Ale nie muszę wszystkiego wykorzystywać do ładowania samochodu.
    >>> No ale przylacze masz 17kW,
    >> Umowę mam na 14 kW.
    > Dawniej bym patrzyl na bezpieczniki, ale teraz trzeba w umowe, cennik
    > i w licznik - ile za przekroczenie mocy :-)

    Nie ma opłat za przekroczenie mocy :)

    >>> a samochod mozesz ladowac 5.5kW,
    >>> jak tylko z jednej fazy.
    >> Dlatego też piszę o domowych ładowarkach DC. Taki Citroen albo 32
    >> albo 16 A. Albo 10 na byle czym. Nie ma opcji 25 A.
    > Mozna jeszcze zamowic wieksze przylacze :-)

    Nie wszędzie. Ja moze dostanę 18 kW na bezpiecznikach 32 A ale na tym
    koniec. Ale i tak wolę 11 kW na 3 fazach niż 7.4 kW na jednej.

    > Choc 16A z 3 faz to juz ladna moc, jak nie wpadles do domu na godzinke
    > miedzy dwiema trasami, to starczy ...

    W zupełności.

    >>>>>> Rynek nie znosi pustki.
    >>>>> No to wlasnie - samochody beda produkowac mimo braku pomyslow na siec,
    >>>>> a potem będą łatać sieć :-)
    >>>> W Polsce PiSu - na pewno.
    >>> W innej tez :-(
    >> Libki lubią korzystać z okazji do interesów.
    > "A widzisz tu autostrade?" ... :-)

    To socjaliści a nie libki.

    >>>> bezpośrednio koła (rozmarzyłem się) na krótkich półośkach.
    >>> W kolach, po co ci jakies poloski :-)
    >> O masie nieresorowanej zapomniałeś znowu?
    > lepsze, lzejsze silniki.
    > Poloski tez swoje wazą.

    Nie tyle, co silniki.

    > Albo aktywne amortyzatory z odzyskiem energii :-)

    I CKJ?

    >>> Ale ... kolejny pomysl, to silnik spalinowy napedzajacy przednia os i
    >>> elektryczny tylna.
    >>> W komplecie naped na 4 kola w miare potrzeby.
    >> Bardziej skomplikować się nie dało?
    > Wlasnie prosto.
    > Jeden standardowy naped spalinowy, moze nawet uproszczony,
    > i dwa silniki elektryczne z tylu.

    Odrzucam takie rozwiązanie. Nieprzewidywalne na zakrętach.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 74. Data: 2022-06-07 15:24:10
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, June 7, 2022, 1:46:47 PM, you wrote:

    >>> A dynamiczne ceny ... chcesz sztuczną inteligencje w klimie,
    >>> zeby na gieldzie energetycznej grala? :-)
    >> A ile Ci ta klima zużywa? Moja 200 kWh w lipcu. Przy pracy 24 h/dobę.
    >> Średnia moc niecałe 270 W. Max. 800 W.
    > srednio 270, ale jak w nocy nie pracuje, to w dzien 500W.

    Pracuje równo - nie zdajesz sobie sprawy, co to jest poddasze i jak
    się ściany rozgrzewają. Dopiero rano jest minimum, dopóki słońce nie
    przygrzeje przez okna.
    W tym roku powinno być mniej - założyłem zewnętrzna markizy na oknach
    dachowych od południowego zachodu. Wewnętrzna żaluzje robiły za mocne
    rzejniki, niestety.

    >> Uprzedzając: ma WiFi i może pracować na wielu stopniach mocy.
    > Jak ktos ma wiekszy dom, to moze miec 1500W, a jak ma w niej grzanie
    > na zime, to jeszcze wiecej ... i juz zahacza o twoje wyzsze progi w
    > cenniku? :-)

    1500 W to nadal nic. Tam mało żaden elektryczny samochód nie bierze.

    > No wlasnie - progi w cenniku, czy niech sprawdza gieldowe ceny
    > i decyduje - pracowac czy nie ... taka przyszlosc? :-)

    W przypadku ładowarek samochodowych - na pewno.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 75. Data: 2022-06-07 15:31:36
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, June 7, 2022, 2:05:17 PM, you wrote:

    [...]

    >>>> Ale to już nie są zwykłe gniazdka.
    >>> Najzwyklejsze zwykłe.

    Zazwyczaj przy takich poborach daje się Schuko...

    >> Wręcz przeciwnie.
    >> I wydumki teoretyka, który nawija o czymś czego nie używa, a nawet w
    >> życiu na oczy nie widział, możesz sobie od razu darować.
    > Mamy w koncu jakies normy.
    > Skoro jest 16A, to ma tyle wytrzymac :-)

    I wytrzymują. O ile przewody są poprawnie poprzykręcane.

    > Mialem terme 5kW. Troche zwykle gniazdko przysmazyla.

    5 kW nie podłącza się do zwykłego gniazdka. To się łączy na kostce a
    jak już musisz, to na wtyk i gniazdo 32 A:
    https://www.tme.eu/pl/details/013-6/zlacza-wielofazo
    we-iec-60309/pce/?brutto=1&currency=PLN
    https://www.tme.eu/pl/details/423-6/zlacza-wielofazo
    we-iec-60309/pce/?brutto=1&currency=PLN

    > Ale tylko troche.

    Niebezpieczne.

    [...]


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 76. Data: 2022-06-07 15:42:38
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-06-2022 o 15:24, RoMan Mandziejewicz pisze:

    >> Jak ktos ma wiekszy dom, to moze miec 1500W, a jak ma w niej grzanie
    >> na zime, to jeszcze wiecej ... i juz zahacza o twoje wyzsze progi w
    >> cenniku? :-)
    >
    > 1500 W to nadal nic. Tam mało żaden elektryczny samochód nie bierze.

    Niektóre w ogóle nie ruszą z ładowaniem na takiej mocy, albo zepsują nią
    sobie ładowarkę.


  • 77. Data: 2022-06-07 16:16:03
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 15:19:46 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Tuesday, June 7, 2022, 1:14:52 PM, you wrote:
    >
    >>>> a przeciez mowimy, ze jak bedzie tego wiecej, to transformator sie
    >>>> spali :-)
    >>> Mówimy, że potrzeba inteligentnej, aktywnej infrastruktury i
    >> A tego nie ma.
    > A już najwyższy czas.

    Czas, czas, a reszta swiata chyba tez czeka.

    Chociaz ... mamy szanse byc pionierami i zainicjowac standardy?
    Chyba nie :-(

    >>> elastycznego cennika. Chcesz ładować 44 kW - proszę bardzo ale drożej.
    >> A co z przeplywowymi ogrzewaczami wody?
    > Ale co to ma wspólnego z samochodami? Proponowałem odrębną taryfę dla
    > ładowarek.

    Rzad popiera. Bo jak inaczej akcyze sciagac :-)

    >>> Wolisz ładować 8 godzin spokojnie - masz bonusik do Maca.
    >> No coz, o jednej wersji pisalem - w blokowym garazu pozwolic na zwykle
    >> gniazdka 1f 16A, i postawic jedna czy dwie mocniejsze ladowarki,
    >> jak ktos potrzebuje szybciej. Platne.
    > Też jakiś pomysł. Ale w blokach mieszka połowa ludności.

    W blokach bedzie pierwsze wąskie gardlo.
    Ale moze sie szybko w domach pojawic.

    >> Albo i nie stawiac - wydzierzawic kawalek miejsca na osiedlu i niech
    >> ktos postawi :-)
    > Komercyjne mają zróżnicowane ceny zależnie od poboru i od... czasu.

    Tak czy inaczej - komu zalezy, ten zaplaci :-)

    >>>>>> 3f chyba malo ktory obsluguje.
    >>>>> Citroeny podłączają jedną fazę i ładują... 3.7 kW zaledwie...
    >>>> 3.7kW*10h - tez sporo energii.
    >>> Trochę mało. I trochę powoli. I zupełnie bez sensu.
    >> 37kWh. Pol baterii. Na 200km starczy.
    >> A przewidujesz wyjazd o 2 w nocy, ze za wolno?
    >
    > Różnie bywa.

    No to ten raz w roku bedziesz ladował inaczej :-)

    >>>>> Ale nie muszę wszystkiego wykorzystywać do ładowania samochodu.
    >>>> No ale przylacze masz 17kW,
    >>> Umowę mam na 14 kW.
    >> Dawniej bym patrzyl na bezpieczniki, ale teraz trzeba w umowe, cennik
    >> i w licznik - ile za przekroczenie mocy :-)
    >
    > Nie ma opłat za przekroczenie mocy :)

    A co za problem wprowadzic w miare potrzeby :-(

    Jestes pewien, ze nie ma w cenniku?

    >>>> a samochod mozesz ladowac 5.5kW,
    >>>> jak tylko z jednej fazy.
    >>> Dlatego też piszę o domowych ładowarkach DC. Taki Citroen albo 32
    >>> albo 16 A. Albo 10 na byle czym. Nie ma opcji 25 A.
    >> Mozna jeszcze zamowic wieksze przylacze :-)
    >
    > Nie wszędzie. Ja moze dostanę 18 kW na bezpiecznikach 32 A ale na tym
    > koniec.

    W jakim sensie - nie da sie wiecej, czy juz powiedza, ze w taryfie
    przemyslowej to by sie dało?

    >Ale i tak wolę 11 kW na 3 fazach niż 7.4 kW na jednej.

    Tylko nie wiadomo, co producent samochodu woli :-0

    >>>>>>> Rynek nie znosi pustki.
    >>>>>> No to wlasnie - samochody beda produkowac mimo braku pomyslow na siec,
    >>>>>> a potem będą łatać sieć :-)
    >>>>> W Polsce PiSu - na pewno.
    >>>> W innej tez :-(
    >>> Libki lubią korzystać z okazji do interesów.
    >> "A widzisz tu autostrade?" ... :-)
    >
    > To socjaliści a nie libki.

    Ja o tym kawale, jak to ministrowie sie odwiedzali.

    >>>>> bezpośrednio koła (rozmarzyłem się) na krótkich półośkach.
    >>>> W kolach, po co ci jakies poloski :-)
    >>> O masie nieresorowanej zapomniałeś znowu?
    >> lepsze, lzejsze silniki.
    >> Poloski tez swoje wazą.
    >
    > Nie tyle, co silniki.
    >
    >> Albo aktywne amortyzatory z odzyskiem energii :-)
    > I CKJ?

    Bose juz aktywne zawieszenie oferuje :-)

    >>>> Ale ... kolejny pomysl, to silnik spalinowy napedzajacy przednia os i
    >>>> elektryczny tylna.
    >>>> W komplecie naped na 4 kola w miare potrzeby.
    >>> Bardziej skomplikować się nie dało?
    >> Wlasnie prosto.
    >> Jeden standardowy naped spalinowy, moze nawet uproszczony,
    >> i dwa silniki elektryczne z tylu.
    >
    > Odrzucam takie rozwiązanie. Nieprzewidywalne na zakrętach.

    Komputer zapanuje. Lepiej niz inne pomysly.

    J.



  • 78. Data: 2022-06-07 16:54:48
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-06-07 o 15:24, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > 1500 W to nadal nic. Tam mało żaden elektryczny samochód nie bierze.

    Bierze bierze. Cegły jednofazowe mają nastawy od 6A.

    L.


  • 79. Data: 2022-06-07 17:00:39
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 15:42:38 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 07-06-2022 o 15:24, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >>> Jak ktos ma wiekszy dom, to moze miec 1500W, a jak ma w niej grzanie
    >>> na zime, to jeszcze wiecej ... i juz zahacza o twoje wyzsze progi w
    >>> cenniku? :-)
    >>
    >> 1500 W to nadal nic. Tam mało żaden elektryczny samochód nie bierze.
    >
    > Niektóre w ogóle nie ruszą z ładowaniem na takiej mocy, albo zepsują nią
    > sobie ładowarkę.

    Jak to sobie wyobrazasz?

    Mowa o "zwyklym gniazdku". Ma byc w nim 230V+/-10%, z niewielka
    zaleznoscia od pradu pobieranego. Wezmie samochod 10A,
    to poplynie 2.3kW. Wezmie 16A, to poplynie 3.7kW.

    Gdzies na tym evse mu zadasz, ze tylko 1.5kW wolno?
    Pewnie sie nie da :-)

    Moze twoj falownik od PV w pochmurny dzien, obciazony samochodem,
    zdechnie i da zbyt male napiecie, albo calosc w oscylacje wpadnie,
    to kto wie jak to sie skonczy :-)

    J.


  • 80. Data: 2022-06-07 17:13:04
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-06-07 o 17:00, J.F pisze:
    > Gdzies na tym evse mu zadasz, ze tylko 1.5kW wolno?
    > Pewnie sie nie da :-)

    Wszystko się da, regulujesz wartością prądu w evse. Cegły mają ze 3-4
    progi (jednofazówki np. 6,8,10,12A), wallboxy i cegły trójfazowe
    podobnie, samoróbki mogą sterować co 1A.

    L.

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 20 ... 30 ... 38


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: