-
71. Data: 2022-06-07 14:53:47
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 7 Jun 2022 14:26:32 +0200, rAzor wrote:
> J.F pisze:
>> Mialem terme 5kW. Troche zwykle gniazdko przysmazyla.
> Ty jesteś zdrowy na umyśle?
Akurat nie ja instalowalem.
>> Ale tylko troche.
> No i potem cierpią normalni ludzie w blokowiskach, używający do podgrzania
> wody na kawę z gniazdka 10A, bo się trafi idiota, któremu musk już
> przysmażyło, ale pożar musi wywołać !!!
>
>> Nie, chodzi o to jak rozlozyc ladowanie w domu na całą noc, bo inaczej
>> siec nie wytrzyma.
>
> W domu ? Ty nie masz domu, tylko kurnik głupi ciulu !!!
Na osiedlu domow tez wspolczynniki obowiazuja, i nie moga wszyscy
obciazac swoich przyłaczy na 100%. Ani na 50%. Ani na 20% :-)
J.
-
72. Data: 2022-06-07 14:59:37
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 7 Jun 2022 14:25:32 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 07-06-2022 o 14:05, J.F pisze:
>> Nie, chodzi o to jak rozlozyc ladowanie w domu na całą noc, bo inaczej
>> siec nie wytrzyma.
>
> Ma wytrzymać.
> Trzeba ja do tego przygotować.
> Tyle w temacie.
No to Shrek podawal obowiazujace normy.
Ile tam bylo w punkcie zbiorczym - okolo 5% sumy mocy przyłączy.
Ba, jak 10 mln pojazdow zechce sie ladowac nawet mocą tylko 11kW,
to trzeba 110GW. Obecnie mamy ~30GW.
A rozbudowa niespecjalnie ma sens, skoro te 30GW w miare wystarcza.
Trzeba tylko cos zrobic, zeby nie wszystkie samochody wlaczyly
o 22:00 ładowanie pełną mocą.
Wyzsza taryfa na wiekszą moc, jak Roman radzi?
J.
-
73. Data: 2022-06-07 15:19:46
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F,
Tuesday, June 7, 2022, 1:14:52 PM, you wrote:
>>> a przeciez mowimy, ze jak bedzie tego wiecej, to transformator sie
>>> spali :-)
>> Mówimy, że potrzeba inteligentnej, aktywnej infrastruktury i
> A tego nie ma.
A już najwyższy czas.
>> elastycznego cennika. Chcesz ładować 44 kW - proszę bardzo ale drożej.
> A co z przeplywowymi ogrzewaczami wody?
Ale co to ma wspólnego z samochodami? Proponowałem odrębną taryfę dla
ładowarek.
>> Wolisz ładować 8 godzin spokojnie - masz bonusik do Maca.
> No coz, o jednej wersji pisalem - w blokowym garazu pozwolic na zwykle
> gniazdka 1f 16A, i postawic jedna czy dwie mocniejsze ladowarki,
> jak ktos potrzebuje szybciej. Platne.
Też jakiś pomysł. Ale w blokach mieszka połowa ludności.
> Albo i nie stawiac - wydzierzawic kawalek miejsca na osiedlu i niech
> ktos postawi :-)
Komercyjne mają zróżnicowane ceny zależnie od poboru i od... czasu.
>>>>>> A skąd samochód ma wiedzieć, czy wolno mu pobrać 10A, 16A czy 32A? Czy
>>>>>> aby nie z międzymordzia między gniazdkiem a samochodem?
>>>>> Zwykle gniazdko. 16A.
>>>> Ale samochód tego nie wie. Citroeny mogą pobrać z 1 fazy 7.4 kW. Albo
>>>> 3.7 kW. Albo 2.3 kW. To międzymordzie na kablu decyduje.
>>> Jakos jednak wie, ze to jest "zwykle gniazdko" i wiecej nie mozna.
>> Bo ma, kwa!, odpowiednie międzymordzie na kablu. Ile razy mam pisać?
>> Możesz sobie wybrać i kupić odpowiednie kable, o odpowiednim
>> przekroju, wtyczce i międzymordziu.
>> Kabel 32 A wymaga specjalnej wtyczki, 4 mm? przekroju itd. 16 A to
>> klasyczna Schuko i kabel 2.5 mm? Rozróżnienie jest na międzymordziu.
>>> Moze w kablu cos jest, moze tyle domyslnie, a wiecej dopiero jak sie
>>> dogadaja.
>> A może poszli do lasu?
>>>>> 3f chyba malo ktory obsluguje.
>>>> Citroeny podłączają jedną fazę i ładują... 3.7 kW zaledwie...
>>> 3.7kW*10h - tez sporo energii.
>> Trochę mało. I trochę powoli. I zupełnie bez sensu.
> 37kWh. Pol baterii. Na 200km starczy.
> A przewidujesz wyjazd o 2 w nocy, ze za wolno?
Różnie bywa.
>>>> Ale nie muszę wszystkiego wykorzystywać do ładowania samochodu.
>>> No ale przylacze masz 17kW,
>> Umowę mam na 14 kW.
> Dawniej bym patrzyl na bezpieczniki, ale teraz trzeba w umowe, cennik
> i w licznik - ile za przekroczenie mocy :-)
Nie ma opłat za przekroczenie mocy :)
>>> a samochod mozesz ladowac 5.5kW,
>>> jak tylko z jednej fazy.
>> Dlatego też piszę o domowych ładowarkach DC. Taki Citroen albo 32
>> albo 16 A. Albo 10 na byle czym. Nie ma opcji 25 A.
> Mozna jeszcze zamowic wieksze przylacze :-)
Nie wszędzie. Ja moze dostanę 18 kW na bezpiecznikach 32 A ale na tym
koniec. Ale i tak wolę 11 kW na 3 fazach niż 7.4 kW na jednej.
> Choc 16A z 3 faz to juz ladna moc, jak nie wpadles do domu na godzinke
> miedzy dwiema trasami, to starczy ...
W zupełności.
>>>>>> Rynek nie znosi pustki.
>>>>> No to wlasnie - samochody beda produkowac mimo braku pomyslow na siec,
>>>>> a potem będą łatać sieć :-)
>>>> W Polsce PiSu - na pewno.
>>> W innej tez :-(
>> Libki lubią korzystać z okazji do interesów.
> "A widzisz tu autostrade?" ... :-)
To socjaliści a nie libki.
>>>> bezpośrednio koła (rozmarzyłem się) na krótkich półośkach.
>>> W kolach, po co ci jakies poloski :-)
>> O masie nieresorowanej zapomniałeś znowu?
> lepsze, lzejsze silniki.
> Poloski tez swoje wazą.
Nie tyle, co silniki.
> Albo aktywne amortyzatory z odzyskiem energii :-)
I CKJ?
>>> Ale ... kolejny pomysl, to silnik spalinowy napedzajacy przednia os i
>>> elektryczny tylna.
>>> W komplecie naped na 4 kola w miare potrzeby.
>> Bardziej skomplikować się nie dało?
> Wlasnie prosto.
> Jeden standardowy naped spalinowy, moze nawet uproszczony,
> i dwa silniki elektryczne z tylu.
Odrzucam takie rozwiązanie. Nieprzewidywalne na zakrętach.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
74. Data: 2022-06-07 15:24:10
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F,
Tuesday, June 7, 2022, 1:46:47 PM, you wrote:
>>> A dynamiczne ceny ... chcesz sztuczną inteligencje w klimie,
>>> zeby na gieldzie energetycznej grala? :-)
>> A ile Ci ta klima zużywa? Moja 200 kWh w lipcu. Przy pracy 24 h/dobę.
>> Średnia moc niecałe 270 W. Max. 800 W.
> srednio 270, ale jak w nocy nie pracuje, to w dzien 500W.
Pracuje równo - nie zdajesz sobie sprawy, co to jest poddasze i jak
się ściany rozgrzewają. Dopiero rano jest minimum, dopóki słońce nie
przygrzeje przez okna.
W tym roku powinno być mniej - założyłem zewnętrzna markizy na oknach
dachowych od południowego zachodu. Wewnętrzna żaluzje robiły za mocne
rzejniki, niestety.
>> Uprzedzając: ma WiFi i może pracować na wielu stopniach mocy.
> Jak ktos ma wiekszy dom, to moze miec 1500W, a jak ma w niej grzanie
> na zime, to jeszcze wiecej ... i juz zahacza o twoje wyzsze progi w
> cenniku? :-)
1500 W to nadal nic. Tam mało żaden elektryczny samochód nie bierze.
> No wlasnie - progi w cenniku, czy niech sprawdza gieldowe ceny
> i decyduje - pracowac czy nie ... taka przyszlosc? :-)
W przypadku ładowarek samochodowych - na pewno.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
75. Data: 2022-06-07 15:31:36
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F,
Tuesday, June 7, 2022, 2:05:17 PM, you wrote:
[...]
>>>> Ale to już nie są zwykłe gniazdka.
>>> Najzwyklejsze zwykłe.
Zazwyczaj przy takich poborach daje się Schuko...
>> Wręcz przeciwnie.
>> I wydumki teoretyka, który nawija o czymś czego nie używa, a nawet w
>> życiu na oczy nie widział, możesz sobie od razu darować.
> Mamy w koncu jakies normy.
> Skoro jest 16A, to ma tyle wytrzymac :-)
I wytrzymują. O ile przewody są poprawnie poprzykręcane.
> Mialem terme 5kW. Troche zwykle gniazdko przysmazyla.
5 kW nie podłącza się do zwykłego gniazdka. To się łączy na kostce a
jak już musisz, to na wtyk i gniazdo 32 A:
https://www.tme.eu/pl/details/013-6/zlacza-wielofazo
we-iec-60309/pce/?brutto=1¤cy=PLN
https://www.tme.eu/pl/details/423-6/zlacza-wielofazo
we-iec-60309/pce/?brutto=1¤cy=PLN
> Ale tylko troche.
Niebezpieczne.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
76. Data: 2022-06-07 15:42:38
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 07-06-2022 o 15:24, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> Jak ktos ma wiekszy dom, to moze miec 1500W, a jak ma w niej grzanie
>> na zime, to jeszcze wiecej ... i juz zahacza o twoje wyzsze progi w
>> cenniku? :-)
>
> 1500 W to nadal nic. Tam mało żaden elektryczny samochód nie bierze.
Niektóre w ogóle nie ruszą z ładowaniem na takiej mocy, albo zepsują nią
sobie ładowarkę.
-
77. Data: 2022-06-07 16:16:03
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 7 Jun 2022 15:19:46 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello J.F,
> Tuesday, June 7, 2022, 1:14:52 PM, you wrote:
>
>>>> a przeciez mowimy, ze jak bedzie tego wiecej, to transformator sie
>>>> spali :-)
>>> Mówimy, że potrzeba inteligentnej, aktywnej infrastruktury i
>> A tego nie ma.
> A już najwyższy czas.
Czas, czas, a reszta swiata chyba tez czeka.
Chociaz ... mamy szanse byc pionierami i zainicjowac standardy?
Chyba nie :-(
>>> elastycznego cennika. Chcesz ładować 44 kW - proszę bardzo ale drożej.
>> A co z przeplywowymi ogrzewaczami wody?
> Ale co to ma wspólnego z samochodami? Proponowałem odrębną taryfę dla
> ładowarek.
Rzad popiera. Bo jak inaczej akcyze sciagac :-)
>>> Wolisz ładować 8 godzin spokojnie - masz bonusik do Maca.
>> No coz, o jednej wersji pisalem - w blokowym garazu pozwolic na zwykle
>> gniazdka 1f 16A, i postawic jedna czy dwie mocniejsze ladowarki,
>> jak ktos potrzebuje szybciej. Platne.
> Też jakiś pomysł. Ale w blokach mieszka połowa ludności.
W blokach bedzie pierwsze wąskie gardlo.
Ale moze sie szybko w domach pojawic.
>> Albo i nie stawiac - wydzierzawic kawalek miejsca na osiedlu i niech
>> ktos postawi :-)
> Komercyjne mają zróżnicowane ceny zależnie od poboru i od... czasu.
Tak czy inaczej - komu zalezy, ten zaplaci :-)
>>>>>> 3f chyba malo ktory obsluguje.
>>>>> Citroeny podłączają jedną fazę i ładują... 3.7 kW zaledwie...
>>>> 3.7kW*10h - tez sporo energii.
>>> Trochę mało. I trochę powoli. I zupełnie bez sensu.
>> 37kWh. Pol baterii. Na 200km starczy.
>> A przewidujesz wyjazd o 2 w nocy, ze za wolno?
>
> Różnie bywa.
No to ten raz w roku bedziesz ladował inaczej :-)
>>>>> Ale nie muszę wszystkiego wykorzystywać do ładowania samochodu.
>>>> No ale przylacze masz 17kW,
>>> Umowę mam na 14 kW.
>> Dawniej bym patrzyl na bezpieczniki, ale teraz trzeba w umowe, cennik
>> i w licznik - ile za przekroczenie mocy :-)
>
> Nie ma opłat za przekroczenie mocy :)
A co za problem wprowadzic w miare potrzeby :-(
Jestes pewien, ze nie ma w cenniku?
>>>> a samochod mozesz ladowac 5.5kW,
>>>> jak tylko z jednej fazy.
>>> Dlatego też piszę o domowych ładowarkach DC. Taki Citroen albo 32
>>> albo 16 A. Albo 10 na byle czym. Nie ma opcji 25 A.
>> Mozna jeszcze zamowic wieksze przylacze :-)
>
> Nie wszędzie. Ja moze dostanę 18 kW na bezpiecznikach 32 A ale na tym
> koniec.
W jakim sensie - nie da sie wiecej, czy juz powiedza, ze w taryfie
przemyslowej to by sie dało?
>Ale i tak wolę 11 kW na 3 fazach niż 7.4 kW na jednej.
Tylko nie wiadomo, co producent samochodu woli :-0
>>>>>>> Rynek nie znosi pustki.
>>>>>> No to wlasnie - samochody beda produkowac mimo braku pomyslow na siec,
>>>>>> a potem będą łatać sieć :-)
>>>>> W Polsce PiSu - na pewno.
>>>> W innej tez :-(
>>> Libki lubią korzystać z okazji do interesów.
>> "A widzisz tu autostrade?" ... :-)
>
> To socjaliści a nie libki.
Ja o tym kawale, jak to ministrowie sie odwiedzali.
>>>>> bezpośrednio koła (rozmarzyłem się) na krótkich półośkach.
>>>> W kolach, po co ci jakies poloski :-)
>>> O masie nieresorowanej zapomniałeś znowu?
>> lepsze, lzejsze silniki.
>> Poloski tez swoje wazą.
>
> Nie tyle, co silniki.
>
>> Albo aktywne amortyzatory z odzyskiem energii :-)
> I CKJ?
Bose juz aktywne zawieszenie oferuje :-)
>>>> Ale ... kolejny pomysl, to silnik spalinowy napedzajacy przednia os i
>>>> elektryczny tylna.
>>>> W komplecie naped na 4 kola w miare potrzeby.
>>> Bardziej skomplikować się nie dało?
>> Wlasnie prosto.
>> Jeden standardowy naped spalinowy, moze nawet uproszczony,
>> i dwa silniki elektryczne z tylu.
>
> Odrzucam takie rozwiązanie. Nieprzewidywalne na zakrętach.
Komputer zapanuje. Lepiej niz inne pomysly.
J.
-
78. Data: 2022-06-07 16:54:48
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
W dniu 2022-06-07 o 15:24, RoMan Mandziejewicz pisze:
> 1500 W to nadal nic. Tam mało żaden elektryczny samochód nie bierze.
Bierze bierze. Cegły jednofazowe mają nastawy od 6A.
L.
-
79. Data: 2022-06-07 17:00:39
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 7 Jun 2022 15:42:38 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 07-06-2022 o 15:24, RoMan Mandziejewicz pisze:
>>> Jak ktos ma wiekszy dom, to moze miec 1500W, a jak ma w niej grzanie
>>> na zime, to jeszcze wiecej ... i juz zahacza o twoje wyzsze progi w
>>> cenniku? :-)
>>
>> 1500 W to nadal nic. Tam mało żaden elektryczny samochód nie bierze.
>
> Niektóre w ogóle nie ruszą z ładowaniem na takiej mocy, albo zepsują nią
> sobie ładowarkę.
Jak to sobie wyobrazasz?
Mowa o "zwyklym gniazdku". Ma byc w nim 230V+/-10%, z niewielka
zaleznoscia od pradu pobieranego. Wezmie samochod 10A,
to poplynie 2.3kW. Wezmie 16A, to poplynie 3.7kW.
Gdzies na tym evse mu zadasz, ze tylko 1.5kW wolno?
Pewnie sie nie da :-)
Moze twoj falownik od PV w pochmurny dzien, obciazony samochodem,
zdechnie i da zbyt male napiecie, albo calosc w oscylacje wpadnie,
to kto wie jak to sie skonczy :-)
J.
-
80. Data: 2022-06-07 17:13:04
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
W dniu 2022-06-07 o 17:00, J.F pisze:
> Gdzies na tym evse mu zadasz, ze tylko 1.5kW wolno?
> Pewnie sie nie da :-)
Wszystko się da, regulujesz wartością prądu w evse. Cegły mają ze 3-4
progi (jednofazówki np. 6,8,10,12A), wallboxy i cegły trójfazowe
podobnie, samoróbki mogą sterować co 1A.
L.