-
61. Data: 2022-06-07 12:51:22
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F,
Tuesday, June 7, 2022, 10:32:14 AM, you wrote:
[...]
>> Trzeba wysłać samochodowi sygnał, że ma wystawić akumulator na piny
>> gniazda.
> Dowiedziec sie jakie napiecie, jaki prad, jaka temperatura..
To już potem.
>>>>> ale takich w garazu miec nie bedziesz, bo za drogie.
>>>> Nie muszą być drogie przy mocy do powiedzmy 30-40 kW...
>>> Ale na razie takich nie ma :-)
>> W każdej chwili mogą być. Tani transformator jest opracowany już dawno
>> temu. Test 25 kW przeszedł na karkasie z poliestryrenu, z drukarki
>> 3D. Obecnie są profesjonalne karkasy i moc 44 kW (3x230/400V 63A) jest
>> w zasięgu reki. Ale do domu wystarczy połowa tego.
>> Problemem jest brak chętnego do zajęcia się resztą.
> No widzisz - a nie chciales "zrob to sam" :-)
Pisałem - nie dam radę z międzymordziem logicznym. Ja jestem na etapie
TTLa łupanego.
> Tylko 22kW to samochody chyba jeszcze potrafia brac po AC,
Które? Citroen 7.4 kW i to jednofazowo. Jak mu podłączysz 3 fazy, to
weźmie jedną i będzie ładował 3.7 kW. Te, które mają 3 fazy, to
zazwyczaj 11 kW.
> a przeciez mowimy, ze jak bedzie tego wiecej, to transformator sie
> spali :-)
Mówimy, że potrzeba inteligentnej, aktywnej infrastruktury i
elastycznego cennika. Chcesz ładować 44 kW - proszę bardzo ale drożej.
Wolisz ładować 8 godzin spokojnie - masz bonusik do Maca.
[...]
>>>> A skąd samochód ma wiedzieć, czy wolno mu pobrać 10A, 16A czy 32A? Czy
>>>> aby nie z międzymordzia między gniazdkiem a samochodem?
>>> Zwykle gniazdko. 16A.
>> Ale samochód tego nie wie. Citroeny mogą pobrać z 1 fazy 7.4 kW. Albo
>> 3.7 kW. Albo 2.3 kW. To międzymordzie na kablu decyduje.
> Jakos jednak wie, ze to jest "zwykle gniazdko" i wiecej nie mozna.
Bo ma, kwa!, odpowiednie międzymordzie na kablu. Ile razy mam pisać?
Możesz sobie wybrać i kupić odpowiednie kable, o odpowiednim
przekroju, wtyczce i międzymordziu.
Kabel 32 A wymaga specjalnej wtyczki, 4 mm? przekroju itd. 16 A to
klasyczna Schuko i kabel 2.5 mm? Rozróżnienie jest na międzymordziu.
> Moze w kablu cos jest, moze tyle domyslnie, a wiecej dopiero jak sie
> dogadaja.
A może poszli do lasu?
>>> 3f chyba malo ktory obsluguje.
>> Citroeny podłączają jedną fazę i ładują... 3.7 kW zaledwie...
> 3.7kW*10h - tez sporo energii.
Trochę mało. I trochę powoli. I zupełnie bez sensu.
[...]
>> Ale nie muszę wszystkiego wykorzystywać do ładowania samochodu.
> No ale przylacze masz 17kW,
Umowę mam na 14 kW.
> a samochod mozesz ladowac 5.5kW,
> jak tylko z jednej fazy.
Dlatego też piszę o domowych ładowarkach DC. Taki Citroen albo 32
albo 16 A. Albo 10 na byle czym. Nie ma opcji 25 A.
[...]
>>>> Rynek nie znosi pustki.
>>> No to wlasnie - samochody beda produkowac mimo braku pomyslow na siec,
>>> a potem będą łatać sieć :-)
>> W Polsce PiSu - na pewno.
> W innej tez :-(
Libki lubią korzystać z okazji do interesów.
>>Albo wprowadzą kartki na prąd.
> A to wielce prawdopobne ... ale na tani prad na cele mieszkalne :-)
[...]
>> bezpośrednio koła (rozmarzyłem się) na krótkich półośkach.
> W kolach, po co ci jakies poloski :-)
O masie nieresorowanej zapomniałeś znowu?
> Ale ... kolejny pomysl, to silnik spalinowy napedzajacy przednia os i
> elektryczny tylna.
> W komplecie naped na 4 kola w miare potrzeby.
Bardziej skomplikować się nie dało?
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
62. Data: 2022-06-07 12:55:25
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F,
Tuesday, June 7, 2022, 10:40:11 AM, you wrote:
[...]
> A dynamiczne ceny ... chcesz sztuczną inteligencje w klimie,
> zeby na gieldzie energetycznej grala? :-)
A ile Ci ta klima zużywa? Moja 200 kWh w lipcu. Przy pracy 24 h/dobę.
Średnia moc niecałe 270 W. Max. 800 W. Uprzedzając: ma WiFi i może
pracować na wielu stopniach mocy.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
63. Data: 2022-06-07 13:05:31
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 07-06-2022 o 12:47, J.F pisze:
> On Tue, 7 Jun 2022 10:32:16 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 07-06-2022 o 09:21, J.F pisze:
>>>>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
>>>>> decyduje ile pobierze.
>>>>
>>>> Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
>>>> Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.
>>>
>>> Przede wszystkim - zwykle gniazdko nie ogranicza prądu.
>>
>> Oczywiście że ogranicza.
>> Może się po prostu spalić, podobnie kable w ścianie.
>
> Spalenie to nie ograniczenie :-)
>
> Tzn sprawa jak z predkoscia - ile "sie da" a ile "wolno" :-)
>
>>> Bezpiecznik ogranicza.
>> j.w.
>
> Bezpiecznik powinnien byc taki, aby kable sie nie spalily.
>
> Tak czy inaczej - to samochod musi sie sam ograniczyc.
>
>>> No ale samochod na zwyklym gniazdku sie pewnie ograniczy do 16A.
>
>> Nie, zależy od sposobu podłączenia evse do gniazdka.
>> Ono decyduje.
>>
>> Zresztą 16A to moc które zwykłe gniazdko spali bez większego problemu.
>> Jak nie od razu to po parunastach godzinach/użyciach.
>
> Sa takie, ktore maja tyle nominalnie.
Ale to już nie są zwykłe gniazdka.
>> Nawet specjalne gniazdka 16A z reguły wtrzymują tyle, ale niekoniecznie
>> przy ciągłej pracy.
>
> Poniewaz nie maja podanego cyklu pracy, to powinny i przy ciaglej
> pracy :-)
A jest odwrotnie.
>>>> Kto za to zapłaci?
>>>> Bo czym mniejszy prąd ładowania, tym straty dużo większe.
>>>
>>> Mnie sie tam wydaje, ze mniejsze.
>>
>> To źle Ci się wydaje.
>> Jest odwrotnie.
>
> Bym sie troche zdziwil.
Ja prd.
Praktyk mówi teoretykowi co wychodzi z odczytów i testów, a ten,
totalnie bez żadnego źródła odpowiada że by się zdziwił.
To się dziw, tylko po cichu i nie zawracaj gitary.
Przyjmij do wiadomości jak jest i tyle.
> No chyba, ze gorąca bateria mniejszy opor stawia?
>
> Ale jakbys mial racje, to sprawa prosta - trzeba ładowac dużą mocą
> w krótkich impulsach losowo rozrzuconych.
Dokładnie tak jest.
Najszybciej, z najmniejszymi stratami.
I podgrzewać przed ładowaniem.
>>> Czy Toyota zrobila to efektywniej to nie wiem.
>>
>> A ja wiem, hybryda Toyoty pali mniej niż podaje Myjk.
>> Sprawdzałem empirycznie.
>
> Po miescie, w trasie, na autostradzie?
Wszędzie.
> I czy porownywalnej wielkosci suva sprawdzales ?
Też.
Choć obecny rav-4 to może i nawet większego.
-
64. Data: 2022-06-07 13:14:52
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 7 Jun 2022 12:51:22 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello J.F,
> Tuesday, June 7, 2022, 10:32:14 AM, you wrote:
> [...]
>> a przeciez mowimy, ze jak bedzie tego wiecej, to transformator sie
>> spali :-)
>
> Mówimy, że potrzeba inteligentnej, aktywnej infrastruktury i
A tego nie ma.
> elastycznego cennika. Chcesz ładować 44 kW - proszę bardzo ale drożej.
A co z przeplywowymi ogrzewaczami wody?
> Wolisz ładować 8 godzin spokojnie - masz bonusik do Maca.
No coz, o jednej wersji pisalem - w blokowym garazu pozwolic na zwykle
gniazdka 1f 16A, i postawic jedna czy dwie mocniejsze ladowarki,
jak ktos potrzebuje szybciej. Platne.
Albo i nie stawiac - wydzierzawic kawalek miejsca na osiedlu i niech
ktos postawi :-)
>>>>> A skąd samochód ma wiedzieć, czy wolno mu pobrać 10A, 16A czy 32A? Czy
>>>>> aby nie z międzymordzia między gniazdkiem a samochodem?
>>>> Zwykle gniazdko. 16A.
>>> Ale samochód tego nie wie. Citroeny mogą pobrać z 1 fazy 7.4 kW. Albo
>>> 3.7 kW. Albo 2.3 kW. To międzymordzie na kablu decyduje.
>> Jakos jednak wie, ze to jest "zwykle gniazdko" i wiecej nie mozna.
>
> Bo ma, kwa!, odpowiednie międzymordzie na kablu. Ile razy mam pisać?
> Możesz sobie wybrać i kupić odpowiednie kable, o odpowiednim
> przekroju, wtyczce i międzymordziu.
> Kabel 32 A wymaga specjalnej wtyczki, 4 mm? przekroju itd. 16 A to
> klasyczna Schuko i kabel 2.5 mm? Rozróżnienie jest na międzymordziu.
>> Moze w kablu cos jest, moze tyle domyslnie, a wiecej dopiero jak sie
>> dogadaja.
>
> A może poszli do lasu?
>>>> 3f chyba malo ktory obsluguje.
>>> Citroeny podłączają jedną fazę i ładują... 3.7 kW zaledwie...
>> 3.7kW*10h - tez sporo energii.
> Trochę mało. I trochę powoli. I zupełnie bez sensu.
37kWh. Pol baterii. Na 200km starczy.
A przewidujesz wyjazd o 2 w nocy, ze za wolno?
>>> Ale nie muszę wszystkiego wykorzystywać do ładowania samochodu.
>> No ale przylacze masz 17kW,
> Umowę mam na 14 kW.
Dawniej bym patrzyl na bezpieczniki, ale teraz trzeba w umowe, cennik
i w licznik - ile za przekroczenie mocy :-)
>> a samochod mozesz ladowac 5.5kW,
>> jak tylko z jednej fazy.
> Dlatego też piszę o domowych ładowarkach DC. Taki Citroen albo 32
> albo 16 A. Albo 10 na byle czym. Nie ma opcji 25 A.
Mozna jeszcze zamowic wieksze przylacze :-)
Choc 16A z 3 faz to juz ladna moc, jak nie wpadles do domu na godzinke
miedzy dwiema trasami, to starczy ...
> [...]
>>>>> Rynek nie znosi pustki.
>>>> No to wlasnie - samochody beda produkowac mimo braku pomyslow na siec,
>>>> a potem będą łatać sieć :-)
>>> W Polsce PiSu - na pewno.
>> W innej tez :-(
> Libki lubią korzystać z okazji do interesów.
"A widzisz tu autostrade?" ... :-)
>>> bezpośrednio koła (rozmarzyłem się) na krótkich półośkach.
>> W kolach, po co ci jakies poloski :-)
> O masie nieresorowanej zapomniałeś znowu?
lepsze, lzejsze silniki.
Poloski tez swoje wazą.
Albo aktywne amortyzatory z odzyskiem energii :-)
>> Ale ... kolejny pomysl, to silnik spalinowy napedzajacy przednia os i
>> elektryczny tylna.
>> W komplecie naped na 4 kola w miare potrzeby.
>
> Bardziej skomplikować się nie dało?
Wlasnie prosto.
Jeden standardowy naped spalinowy, moze nawet uproszczony,
i dwa silniki elektryczne z tylu.
J.
-
65. Data: 2022-06-07 13:41:29
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 7 Jun 2022 13:05:31 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 07-06-2022 o 12:47, J.F pisze:
>> On Tue, 7 Jun 2022 10:32:16 +0200, Cavallino wrote:
>>> W dniu 07-06-2022 o 09:21, J.F pisze:
>>>>>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
>>>>>> decyduje ile pobierze.
>>>>>
>>>>> Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
>>>>> Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.
>>>>
>>>> Przede wszystkim - zwykle gniazdko nie ogranicza prądu.
>>>
>>> Oczywiście że ogranicza.
>>> Może się po prostu spalić, podobnie kable w ścianie.
>>
>> Spalenie to nie ograniczenie :-)
>>
>> Tzn sprawa jak z predkoscia - ile "sie da" a ile "wolno" :-)
>>
>>>> Bezpiecznik ogranicza.
>>> j.w.
>>
>> Bezpiecznik powinnien byc taki, aby kable sie nie spalily.
>>
>> Tak czy inaczej - to samochod musi sie sam ograniczyc.
>>
>>>> No ale samochod na zwyklym gniazdku sie pewnie ograniczy do 16A.
>>
>>> Nie, zależy od sposobu podłączenia evse do gniazdka.
>>> Ono decyduje.
>>>
>>> Zresztą 16A to moc które zwykłe gniazdko spali bez większego problemu.
>>> Jak nie od razu to po parunastach godzinach/użyciach.
>>
>> Sa takie, ktore maja tyle nominalnie.
>
> Ale to już nie są zwykłe gniazdka.
Najzwyklejsze zwykłe.
np
https://www.castorama.pl/niloe-gn-podw-z-uz-biale-ko
mplet-id-1059714.html
Tylko problem - te 16A na kazde gniazdko, czy suma na dwa :-)
No to bez problemu
https://www.castorama.pl/gniazdko-kontakt-simon-basi
c-pojedyncze-z-uziemieniem-inox-id-1010352.html
>>>>> Kto za to zapłaci?
>>>>> Bo czym mniejszy prąd ładowania, tym straty dużo większe.
>>>>
>>>> Mnie sie tam wydaje, ze mniejsze.
>>>
>>> To źle Ci się wydaje.
>>> Jest odwrotnie.
>>
>> Bym sie troche zdziwil.
>
> Ja prd.
> Praktyk mówi teoretykowi co wychodzi z odczytów i testów, a ten,
> totalnie bez żadnego źródła odpowiada że by się zdziwił.
>
> To się dziw, tylko po cichu i nie zawracaj gitary.
> Przyjmij do wiadomości jak jest i tyle.
A jakies linki do testow masz ?
>> No chyba, ze gorąca bateria mniejszy opor stawia?
>> Ale jakbys mial racje, to sprawa prosta - trzeba ładowac dużą mocą
>> w krótkich impulsach losowo rozrzuconych.
>
> Dokładnie tak jest.
> Najszybciej, z najmniejszymi stratami.
> I podgrzewać przed ładowaniem.
Jesli sprawa sie kryje w temperaturze, to takie impulsowe ładowanie
niekoniecznie pomoze.
J.
-
66. Data: 2022-06-07 13:46:47
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 7 Jun 2022 12:55:25 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello J.F,
> Tuesday, June 7, 2022, 10:40:11 AM, you wrote:
> [...]
>> A dynamiczne ceny ... chcesz sztuczną inteligencje w klimie,
>> zeby na gieldzie energetycznej grala? :-)
>
> A ile Ci ta klima zużywa? Moja 200 kWh w lipcu. Przy pracy 24 h/dobę.
> Średnia moc niecałe 270 W. Max. 800 W.
srednio 270, ale jak w nocy nie pracuje, to w dzien 500W.
> Uprzedzając: ma WiFi i może
> pracować na wielu stopniach mocy.
Jak ktos ma wiekszy dom, to moze miec 1500W, a jak ma w niej grzanie
na zime, to jeszcze wiecej ... i juz zahacza o twoje wyzsze progi w
cenniku? :-)
No wlasnie - progi w cenniku, czy niech sprawdza gieldowe ceny
i decyduje - pracowac czy nie ... taka przyszlosc? :-)
J.
-
67. Data: 2022-06-07 13:59:54
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 07-06-2022 o 13:41, J.F pisze:
> On Tue, 7 Jun 2022 13:05:31 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 07-06-2022 o 12:47, J.F pisze:
>>> On Tue, 7 Jun 2022 10:32:16 +0200, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 07-06-2022 o 09:21, J.F pisze:
>>>>>>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
>>>>>>> decyduje ile pobierze.
>>>>>>
>>>>>> Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
>>>>>> Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.
>>>>>
>>>>> Przede wszystkim - zwykle gniazdko nie ogranicza prądu.
>>>>
>>>> Oczywiście że ogranicza.
>>>> Może się po prostu spalić, podobnie kable w ścianie.
>>>
>>> Spalenie to nie ograniczenie :-)
>>>
>>> Tzn sprawa jak z predkoscia - ile "sie da" a ile "wolno" :-)
>>>
>>>>> Bezpiecznik ogranicza.
>>>> j.w.
>>>
>>> Bezpiecznik powinnien byc taki, aby kable sie nie spalily.
>>>
>>> Tak czy inaczej - to samochod musi sie sam ograniczyc.
>>>
>>>>> No ale samochod na zwyklym gniazdku sie pewnie ograniczy do 16A.
>>>
>>>> Nie, zależy od sposobu podłączenia evse do gniazdka.
>>>> Ono decyduje.
>>>>
>>>> Zresztą 16A to moc które zwykłe gniazdko spali bez większego problemu.
>>>> Jak nie od razu to po parunastach godzinach/użyciach.
>>>
>>> Sa takie, ktore maja tyle nominalnie.
>>
>> Ale to już nie są zwykłe gniazdka.
>
> Najzwyklejsze zwykłe.
Wręcz przeciwnie.
I wydumki teoretyka, który nawija o czymś czego nie używa, a nawet w
życiu na oczy nie widział, możesz sobie od razu darować.
>>>>>> Bo czym mniejszy prąd ładowania, tym straty dużo większe.
>>>>>
>>>>> Mnie sie tam wydaje, ze mniejsze.
>>>>
>>>> To źle Ci się wydaje.
>>>> Jest odwrotnie.
>>>
>>> Bym sie troche zdziwil.
>>
>> Ja prd.
>> Praktyk mówi teoretykowi co wychodzi z odczytów i testów, a ten,
>> totalnie bez żadnego źródła odpowiada że by się zdziwił.
>>
>> To się dziw, tylko po cichu i nie zawracaj gitary.
>> Przyjmij do wiadomości jak jest i tyle.
>
> A jakies linki do testow masz ?
Google zapewne ma.
Ja trafiam na takie testy raz na tydzień, jak by Cię interesowało, to
byś też trafił.
A jak Cię nie interesuje, to nie truj.
>
>>> No chyba, ze gorąca bateria mniejszy opor stawia?
>>> Ale jakbys mial racje, to sprawa prosta - trzeba ładowac dużą mocą
>>> w krótkich impulsach losowo rozrzuconych.
>>
>> Dokładnie tak jest.
>> Najszybciej, z najmniejszymi stratami.
>> I podgrzewać przed ładowaniem.
>
> Jesli sprawa sie kryje w temperaturze, to takie impulsowe ładowanie
> niekoniecznie pomoze.
Myślałem że chodzi Ci o krótkie, a częste i szybkie ładowania i do tego
się odniosłem.
Takie są najbardziej efektywne dla użytkownika.
Tyle że szkodliwe dla baterii.
-
68. Data: 2022-06-07 14:05:17
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 7 Jun 2022 13:59:54 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 07-06-2022 o 13:41, J.F pisze:
>> On Tue, 7 Jun 2022 13:05:31 +0200, Cavallino wrote:
>>> W dniu 07-06-2022 o 12:47, J.F pisze:
>>>> On Tue, 7 Jun 2022 10:32:16 +0200, Cavallino wrote:
>>>>> W dniu 07-06-2022 o 09:21, J.F pisze:
>>>>>>>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
>>>>>>>> decyduje ile pobierze.
>>>>>>>
>>>>>>> Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
>>>>>>> Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.
>>>>>>
>>>>>> Przede wszystkim - zwykle gniazdko nie ogranicza prądu.
>>>>>
>>>>> Oczywiście że ogranicza.
>>>>> Może się po prostu spalić, podobnie kable w ścianie.
>>>>
>>>> Spalenie to nie ograniczenie :-)
>>>>
>>>> Tzn sprawa jak z predkoscia - ile "sie da" a ile "wolno" :-)
>>>>
>>>>>> Bezpiecznik ogranicza.
>>>>> j.w.
>>>>
>>>> Bezpiecznik powinnien byc taki, aby kable sie nie spalily.
>>>>
>>>> Tak czy inaczej - to samochod musi sie sam ograniczyc.
>>>>
>>>>>> No ale samochod na zwyklym gniazdku sie pewnie ograniczy do 16A.
>>>>
>>>>> Nie, zależy od sposobu podłączenia evse do gniazdka.
>>>>> Ono decyduje.
>>>>>
>>>>> Zresztą 16A to moc które zwykłe gniazdko spali bez większego problemu.
>>>>> Jak nie od razu to po parunastach godzinach/użyciach.
>>>>
>>>> Sa takie, ktore maja tyle nominalnie.
>>>
>>> Ale to już nie są zwykłe gniazdka.
>>
>> Najzwyklejsze zwykłe.
>
> Wręcz przeciwnie.
> I wydumki teoretyka, który nawija o czymś czego nie używa, a nawet w
> życiu na oczy nie widział, możesz sobie od razu darować.
Mamy w koncu jakies normy.
Skoro jest 16A, to ma tyle wytrzymac :-)
Mialem terme 5kW. Troche zwykle gniazdko przysmazyla.
Ale tylko troche.
>>>> No chyba, ze gorąca bateria mniejszy opor stawia?
>>>> Ale jakbys mial racje, to sprawa prosta - trzeba ładowac dużą mocą
>>>> w krótkich impulsach losowo rozrzuconych.
>>>
>>> Dokładnie tak jest.
>>> Najszybciej, z najmniejszymi stratami.
>>> I podgrzewać przed ładowaniem.
>>
>> Jesli sprawa sie kryje w temperaturze, to takie impulsowe ładowanie
>> niekoniecznie pomoze.
>
> Myślałem że chodzi Ci o krótkie, a częste i szybkie ładowania i do tego
> się odniosłem.
> Takie są najbardziej efektywne dla użytkownika.
> Tyle że szkodliwe dla baterii.
Nie, chodzi o to jak rozlozyc ladowanie w domu na całą noc, bo inaczej
siec nie wytrzyma.
J.
-
69. Data: 2022-06-07 14:25:32
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 07-06-2022 o 14:05, J.F pisze:
> Nie, chodzi o to jak rozlozyc ladowanie w domu na całą noc, bo inaczej
> siec nie wytrzyma.
Ma wytrzymać.
Trzeba ja do tego przygotować.
Tyle w temacie.
-
70. Data: 2022-06-07 14:26:32
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: rAzor <j...@o...es>
J.F pisze:
> Mialem terme 5kW. Troche zwykle gniazdko przysmazyla.
Ty jesteś zdrowy na umyśle?
> Ale tylko troche.
No i potem cierpią normalni ludzie w blokowiskach, używający do podgrzania
wody na kawę z gniazdka 10A, bo się trafi idiota, któremu musk już
przysmażyło, ale pożar musi wywołać !!!
> Nie, chodzi o to jak rozlozyc ladowanie w domu na całą noc, bo inaczej
> siec nie wytrzyma.
W domu ? Ty nie masz domu, tylko kurnik głupi ciulu !!!
> J.
Wypierdalaj !!!
Wizyta mundurowych bedzie bo to co piszesz to jest po prostu samozaoranie
--
Z lewactwem się nie dyskutuje. Lewactwu pluje się w kaprawy ryj. Prawdą!