eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBędzie hejt!
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 374

  • 61. Data: 2022-06-07 12:51:22
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, June 7, 2022, 10:32:14 AM, you wrote:

    [...]

    >> Trzeba wysłać samochodowi sygnał, że ma wystawić akumulator na piny
    >> gniazda.
    > Dowiedziec sie jakie napiecie, jaki prad, jaka temperatura..

    To już potem.

    >>>>> ale takich w garazu miec nie bedziesz, bo za drogie.
    >>>> Nie muszą być drogie przy mocy do powiedzmy 30-40 kW...
    >>> Ale na razie takich nie ma :-)
    >> W każdej chwili mogą być. Tani transformator jest opracowany już dawno
    >> temu. Test 25 kW przeszedł na karkasie z poliestryrenu, z drukarki
    >> 3D. Obecnie są profesjonalne karkasy i moc 44 kW (3x230/400V 63A) jest
    >> w zasięgu reki. Ale do domu wystarczy połowa tego.
    >> Problemem jest brak chętnego do zajęcia się resztą.
    > No widzisz - a nie chciales "zrob to sam" :-)

    Pisałem - nie dam radę z międzymordziem logicznym. Ja jestem na etapie
    TTLa łupanego.

    > Tylko 22kW to samochody chyba jeszcze potrafia brac po AC,

    Które? Citroen 7.4 kW i to jednofazowo. Jak mu podłączysz 3 fazy, to
    weźmie jedną i będzie ładował 3.7 kW. Te, które mają 3 fazy, to
    zazwyczaj 11 kW.

    > a przeciez mowimy, ze jak bedzie tego wiecej, to transformator sie
    > spali :-)

    Mówimy, że potrzeba inteligentnej, aktywnej infrastruktury i
    elastycznego cennika. Chcesz ładować 44 kW - proszę bardzo ale drożej.
    Wolisz ładować 8 godzin spokojnie - masz bonusik do Maca.

    [...]

    >>>> A skąd samochód ma wiedzieć, czy wolno mu pobrać 10A, 16A czy 32A? Czy
    >>>> aby nie z międzymordzia między gniazdkiem a samochodem?
    >>> Zwykle gniazdko. 16A.
    >> Ale samochód tego nie wie. Citroeny mogą pobrać z 1 fazy 7.4 kW. Albo
    >> 3.7 kW. Albo 2.3 kW. To międzymordzie na kablu decyduje.
    > Jakos jednak wie, ze to jest "zwykle gniazdko" i wiecej nie mozna.

    Bo ma, kwa!, odpowiednie międzymordzie na kablu. Ile razy mam pisać?
    Możesz sobie wybrać i kupić odpowiednie kable, o odpowiednim
    przekroju, wtyczce i międzymordziu.
    Kabel 32 A wymaga specjalnej wtyczki, 4 mm? przekroju itd. 16 A to
    klasyczna Schuko i kabel 2.5 mm? Rozróżnienie jest na międzymordziu.


    > Moze w kablu cos jest, moze tyle domyslnie, a wiecej dopiero jak sie
    > dogadaja.

    A może poszli do lasu?

    >>> 3f chyba malo ktory obsluguje.
    >> Citroeny podłączają jedną fazę i ładują... 3.7 kW zaledwie...
    > 3.7kW*10h - tez sporo energii.

    Trochę mało. I trochę powoli. I zupełnie bez sensu.

    [...]

    >> Ale nie muszę wszystkiego wykorzystywać do ładowania samochodu.
    > No ale przylacze masz 17kW,

    Umowę mam na 14 kW.

    > a samochod mozesz ladowac 5.5kW,
    > jak tylko z jednej fazy.

    Dlatego też piszę o domowych ładowarkach DC. Taki Citroen albo 32
    albo 16 A. Albo 10 na byle czym. Nie ma opcji 25 A.

    [...]

    >>>> Rynek nie znosi pustki.
    >>> No to wlasnie - samochody beda produkowac mimo braku pomyslow na siec,
    >>> a potem będą łatać sieć :-)
    >> W Polsce PiSu - na pewno.
    > W innej tez :-(

    Libki lubią korzystać z okazji do interesów.

    >>Albo wprowadzą kartki na prąd.
    > A to wielce prawdopobne ... ale na tani prad na cele mieszkalne :-)

    [...]

    >> bezpośrednio koła (rozmarzyłem się) na krótkich półośkach.
    > W kolach, po co ci jakies poloski :-)

    O masie nieresorowanej zapomniałeś znowu?

    > Ale ... kolejny pomysl, to silnik spalinowy napedzajacy przednia os i
    > elektryczny tylna.
    > W komplecie naped na 4 kola w miare potrzeby.

    Bardziej skomplikować się nie dało?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 62. Data: 2022-06-07 12:55:25
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, June 7, 2022, 10:40:11 AM, you wrote:

    [...]

    > A dynamiczne ceny ... chcesz sztuczną inteligencje w klimie,
    > zeby na gieldzie energetycznej grala? :-)

    A ile Ci ta klima zużywa? Moja 200 kWh w lipcu. Przy pracy 24 h/dobę.
    Średnia moc niecałe 270 W. Max. 800 W. Uprzedzając: ma WiFi i może
    pracować na wielu stopniach mocy.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 63. Data: 2022-06-07 13:05:31
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-06-2022 o 12:47, J.F pisze:
    > On Tue, 7 Jun 2022 10:32:16 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 07-06-2022 o 09:21, J.F pisze:
    >>>>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
    >>>>> decyduje ile pobierze.
    >>>>
    >>>> Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
    >>>> Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.
    >>>
    >>> Przede wszystkim - zwykle gniazdko nie ogranicza prądu.
    >>
    >> Oczywiście że ogranicza.
    >> Może się po prostu spalić, podobnie kable w ścianie.
    >
    > Spalenie to nie ograniczenie :-)
    >
    > Tzn sprawa jak z predkoscia - ile "sie da" a ile "wolno" :-)
    >
    >>> Bezpiecznik ogranicza.
    >> j.w.
    >
    > Bezpiecznik powinnien byc taki, aby kable sie nie spalily.
    >
    > Tak czy inaczej - to samochod musi sie sam ograniczyc.
    >
    >>> No ale samochod na zwyklym gniazdku sie pewnie ograniczy do 16A.
    >
    >> Nie, zależy od sposobu podłączenia evse do gniazdka.
    >> Ono decyduje.
    >>
    >> Zresztą 16A to moc które zwykłe gniazdko spali bez większego problemu.
    >> Jak nie od razu to po parunastach godzinach/użyciach.
    >
    > Sa takie, ktore maja tyle nominalnie.

    Ale to już nie są zwykłe gniazdka.

    >> Nawet specjalne gniazdka 16A z reguły wtrzymują tyle, ale niekoniecznie
    >> przy ciągłej pracy.
    >
    > Poniewaz nie maja podanego cyklu pracy, to powinny i przy ciaglej
    > pracy :-)

    A jest odwrotnie.

    >>>> Kto za to zapłaci?
    >>>> Bo czym mniejszy prąd ładowania, tym straty dużo większe.
    >>>
    >>> Mnie sie tam wydaje, ze mniejsze.
    >>
    >> To źle Ci się wydaje.
    >> Jest odwrotnie.
    >
    > Bym sie troche zdziwil.

    Ja prd.
    Praktyk mówi teoretykowi co wychodzi z odczytów i testów, a ten,
    totalnie bez żadnego źródła odpowiada że by się zdziwił.

    To się dziw, tylko po cichu i nie zawracaj gitary.
    Przyjmij do wiadomości jak jest i tyle.

    > No chyba, ze gorąca bateria mniejszy opor stawia?


    >
    > Ale jakbys mial racje, to sprawa prosta - trzeba ładowac dużą mocą
    > w krótkich impulsach losowo rozrzuconych.

    Dokładnie tak jest.
    Najszybciej, z najmniejszymi stratami.
    I podgrzewać przed ładowaniem.

    >>> Czy Toyota zrobila to efektywniej to nie wiem.
    >>
    >> A ja wiem, hybryda Toyoty pali mniej niż podaje Myjk.
    >> Sprawdzałem empirycznie.
    >
    > Po miescie, w trasie, na autostradzie?

    Wszędzie.

    > I czy porownywalnej wielkosci suva sprawdzales ?

    Też.
    Choć obecny rav-4 to może i nawet większego.


  • 64. Data: 2022-06-07 13:14:52
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 12:51:22 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Tuesday, June 7, 2022, 10:32:14 AM, you wrote:
    > [...]
    >> a przeciez mowimy, ze jak bedzie tego wiecej, to transformator sie
    >> spali :-)
    >
    > Mówimy, że potrzeba inteligentnej, aktywnej infrastruktury i

    A tego nie ma.

    > elastycznego cennika. Chcesz ładować 44 kW - proszę bardzo ale drożej.

    A co z przeplywowymi ogrzewaczami wody?

    > Wolisz ładować 8 godzin spokojnie - masz bonusik do Maca.

    No coz, o jednej wersji pisalem - w blokowym garazu pozwolic na zwykle
    gniazdka 1f 16A, i postawic jedna czy dwie mocniejsze ladowarki,
    jak ktos potrzebuje szybciej. Platne.

    Albo i nie stawiac - wydzierzawic kawalek miejsca na osiedlu i niech
    ktos postawi :-)

    >>>>> A skąd samochód ma wiedzieć, czy wolno mu pobrać 10A, 16A czy 32A? Czy
    >>>>> aby nie z międzymordzia między gniazdkiem a samochodem?
    >>>> Zwykle gniazdko. 16A.
    >>> Ale samochód tego nie wie. Citroeny mogą pobrać z 1 fazy 7.4 kW. Albo
    >>> 3.7 kW. Albo 2.3 kW. To międzymordzie na kablu decyduje.
    >> Jakos jednak wie, ze to jest "zwykle gniazdko" i wiecej nie mozna.
    >
    > Bo ma, kwa!, odpowiednie międzymordzie na kablu. Ile razy mam pisać?
    > Możesz sobie wybrać i kupić odpowiednie kable, o odpowiednim
    > przekroju, wtyczce i międzymordziu.
    > Kabel 32 A wymaga specjalnej wtyczki, 4 mm? przekroju itd. 16 A to
    > klasyczna Schuko i kabel 2.5 mm? Rozróżnienie jest na międzymordziu.

    >> Moze w kablu cos jest, moze tyle domyslnie, a wiecej dopiero jak sie
    >> dogadaja.
    >
    > A może poszli do lasu?

    >>>> 3f chyba malo ktory obsluguje.
    >>> Citroeny podłączają jedną fazę i ładują... 3.7 kW zaledwie...
    >> 3.7kW*10h - tez sporo energii.
    > Trochę mało. I trochę powoli. I zupełnie bez sensu.

    37kWh. Pol baterii. Na 200km starczy.
    A przewidujesz wyjazd o 2 w nocy, ze za wolno?

    >>> Ale nie muszę wszystkiego wykorzystywać do ładowania samochodu.
    >> No ale przylacze masz 17kW,
    > Umowę mam na 14 kW.

    Dawniej bym patrzyl na bezpieczniki, ale teraz trzeba w umowe, cennik
    i w licznik - ile za przekroczenie mocy :-)

    >> a samochod mozesz ladowac 5.5kW,
    >> jak tylko z jednej fazy.
    > Dlatego też piszę o domowych ładowarkach DC. Taki Citroen albo 32
    > albo 16 A. Albo 10 na byle czym. Nie ma opcji 25 A.

    Mozna jeszcze zamowic wieksze przylacze :-)

    Choc 16A z 3 faz to juz ladna moc, jak nie wpadles do domu na godzinke
    miedzy dwiema trasami, to starczy ...

    > [...]
    >>>>> Rynek nie znosi pustki.
    >>>> No to wlasnie - samochody beda produkowac mimo braku pomyslow na siec,
    >>>> a potem będą łatać sieć :-)
    >>> W Polsce PiSu - na pewno.
    >> W innej tez :-(
    > Libki lubią korzystać z okazji do interesów.

    "A widzisz tu autostrade?" ... :-)

    >>> bezpośrednio koła (rozmarzyłem się) na krótkich półośkach.
    >> W kolach, po co ci jakies poloski :-)
    > O masie nieresorowanej zapomniałeś znowu?

    lepsze, lzejsze silniki.
    Poloski tez swoje wazą.

    Albo aktywne amortyzatory z odzyskiem energii :-)

    >> Ale ... kolejny pomysl, to silnik spalinowy napedzajacy przednia os i
    >> elektryczny tylna.
    >> W komplecie naped na 4 kola w miare potrzeby.
    >
    > Bardziej skomplikować się nie dało?

    Wlasnie prosto.
    Jeden standardowy naped spalinowy, moze nawet uproszczony,
    i dwa silniki elektryczne z tylu.


    J.


  • 65. Data: 2022-06-07 13:41:29
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 13:05:31 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 07-06-2022 o 12:47, J.F pisze:
    >> On Tue, 7 Jun 2022 10:32:16 +0200, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 07-06-2022 o 09:21, J.F pisze:
    >>>>>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
    >>>>>> decyduje ile pobierze.
    >>>>>
    >>>>> Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
    >>>>> Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.
    >>>>
    >>>> Przede wszystkim - zwykle gniazdko nie ogranicza prądu.
    >>>
    >>> Oczywiście że ogranicza.
    >>> Może się po prostu spalić, podobnie kable w ścianie.
    >>
    >> Spalenie to nie ograniczenie :-)
    >>
    >> Tzn sprawa jak z predkoscia - ile "sie da" a ile "wolno" :-)
    >>
    >>>> Bezpiecznik ogranicza.
    >>> j.w.
    >>
    >> Bezpiecznik powinnien byc taki, aby kable sie nie spalily.
    >>
    >> Tak czy inaczej - to samochod musi sie sam ograniczyc.
    >>
    >>>> No ale samochod na zwyklym gniazdku sie pewnie ograniczy do 16A.
    >>
    >>> Nie, zależy od sposobu podłączenia evse do gniazdka.
    >>> Ono decyduje.
    >>>
    >>> Zresztą 16A to moc które zwykłe gniazdko spali bez większego problemu.
    >>> Jak nie od razu to po parunastach godzinach/użyciach.
    >>
    >> Sa takie, ktore maja tyle nominalnie.
    >
    > Ale to już nie są zwykłe gniazdka.

    Najzwyklejsze zwykłe.

    np
    https://www.castorama.pl/niloe-gn-podw-z-uz-biale-ko
    mplet-id-1059714.html

    Tylko problem - te 16A na kazde gniazdko, czy suma na dwa :-)

    No to bez problemu
    https://www.castorama.pl/gniazdko-kontakt-simon-basi
    c-pojedyncze-z-uziemieniem-inox-id-1010352.html

    >>>>> Kto za to zapłaci?
    >>>>> Bo czym mniejszy prąd ładowania, tym straty dużo większe.
    >>>>
    >>>> Mnie sie tam wydaje, ze mniejsze.
    >>>
    >>> To źle Ci się wydaje.
    >>> Jest odwrotnie.
    >>
    >> Bym sie troche zdziwil.
    >
    > Ja prd.
    > Praktyk mówi teoretykowi co wychodzi z odczytów i testów, a ten,
    > totalnie bez żadnego źródła odpowiada że by się zdziwił.
    >
    > To się dziw, tylko po cichu i nie zawracaj gitary.
    > Przyjmij do wiadomości jak jest i tyle.

    A jakies linki do testow masz ?

    >> No chyba, ze gorąca bateria mniejszy opor stawia?
    >> Ale jakbys mial racje, to sprawa prosta - trzeba ładowac dużą mocą
    >> w krótkich impulsach losowo rozrzuconych.
    >
    > Dokładnie tak jest.
    > Najszybciej, z najmniejszymi stratami.
    > I podgrzewać przed ładowaniem.

    Jesli sprawa sie kryje w temperaturze, to takie impulsowe ładowanie
    niekoniecznie pomoze.

    J.


  • 66. Data: 2022-06-07 13:46:47
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 12:55:25 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Tuesday, June 7, 2022, 10:40:11 AM, you wrote:
    > [...]
    >> A dynamiczne ceny ... chcesz sztuczną inteligencje w klimie,
    >> zeby na gieldzie energetycznej grala? :-)
    >
    > A ile Ci ta klima zużywa? Moja 200 kWh w lipcu. Przy pracy 24 h/dobę.
    > Średnia moc niecałe 270 W. Max. 800 W.

    srednio 270, ale jak w nocy nie pracuje, to w dzien 500W.

    > Uprzedzając: ma WiFi i może
    > pracować na wielu stopniach mocy.

    Jak ktos ma wiekszy dom, to moze miec 1500W, a jak ma w niej grzanie
    na zime, to jeszcze wiecej ... i juz zahacza o twoje wyzsze progi w
    cenniku? :-)

    No wlasnie - progi w cenniku, czy niech sprawdza gieldowe ceny
    i decyduje - pracowac czy nie ... taka przyszlosc? :-)

    J.



  • 67. Data: 2022-06-07 13:59:54
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-06-2022 o 13:41, J.F pisze:
    > On Tue, 7 Jun 2022 13:05:31 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 07-06-2022 o 12:47, J.F pisze:
    >>> On Tue, 7 Jun 2022 10:32:16 +0200, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 07-06-2022 o 09:21, J.F pisze:
    >>>>>>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
    >>>>>>> decyduje ile pobierze.
    >>>>>>
    >>>>>> Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
    >>>>>> Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.
    >>>>>
    >>>>> Przede wszystkim - zwykle gniazdko nie ogranicza prądu.
    >>>>
    >>>> Oczywiście że ogranicza.
    >>>> Może się po prostu spalić, podobnie kable w ścianie.
    >>>
    >>> Spalenie to nie ograniczenie :-)
    >>>
    >>> Tzn sprawa jak z predkoscia - ile "sie da" a ile "wolno" :-)
    >>>
    >>>>> Bezpiecznik ogranicza.
    >>>> j.w.
    >>>
    >>> Bezpiecznik powinnien byc taki, aby kable sie nie spalily.
    >>>
    >>> Tak czy inaczej - to samochod musi sie sam ograniczyc.
    >>>
    >>>>> No ale samochod na zwyklym gniazdku sie pewnie ograniczy do 16A.
    >>>
    >>>> Nie, zależy od sposobu podłączenia evse do gniazdka.
    >>>> Ono decyduje.
    >>>>
    >>>> Zresztą 16A to moc które zwykłe gniazdko spali bez większego problemu.
    >>>> Jak nie od razu to po parunastach godzinach/użyciach.
    >>>
    >>> Sa takie, ktore maja tyle nominalnie.
    >>
    >> Ale to już nie są zwykłe gniazdka.
    >
    > Najzwyklejsze zwykłe.

    Wręcz przeciwnie.
    I wydumki teoretyka, który nawija o czymś czego nie używa, a nawet w
    życiu na oczy nie widział, możesz sobie od razu darować.

    >>>>>> Bo czym mniejszy prąd ładowania, tym straty dużo większe.
    >>>>>
    >>>>> Mnie sie tam wydaje, ze mniejsze.
    >>>>
    >>>> To źle Ci się wydaje.
    >>>> Jest odwrotnie.
    >>>
    >>> Bym sie troche zdziwil.
    >>
    >> Ja prd.
    >> Praktyk mówi teoretykowi co wychodzi z odczytów i testów, a ten,
    >> totalnie bez żadnego źródła odpowiada że by się zdziwił.
    >>
    >> To się dziw, tylko po cichu i nie zawracaj gitary.
    >> Przyjmij do wiadomości jak jest i tyle.
    >
    > A jakies linki do testow masz ?


    Google zapewne ma.
    Ja trafiam na takie testy raz na tydzień, jak by Cię interesowało, to
    byś też trafił.
    A jak Cię nie interesuje, to nie truj.


    >
    >>> No chyba, ze gorąca bateria mniejszy opor stawia?
    >>> Ale jakbys mial racje, to sprawa prosta - trzeba ładowac dużą mocą
    >>> w krótkich impulsach losowo rozrzuconych.
    >>
    >> Dokładnie tak jest.
    >> Najszybciej, z najmniejszymi stratami.
    >> I podgrzewać przed ładowaniem.
    >
    > Jesli sprawa sie kryje w temperaturze, to takie impulsowe ładowanie
    > niekoniecznie pomoze.

    Myślałem że chodzi Ci o krótkie, a częste i szybkie ładowania i do tego
    się odniosłem.
    Takie są najbardziej efektywne dla użytkownika.
    Tyle że szkodliwe dla baterii.


  • 68. Data: 2022-06-07 14:05:17
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 13:59:54 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 07-06-2022 o 13:41, J.F pisze:
    >> On Tue, 7 Jun 2022 13:05:31 +0200, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 07-06-2022 o 12:47, J.F pisze:
    >>>> On Tue, 7 Jun 2022 10:32:16 +0200, Cavallino wrote:
    >>>>> W dniu 07-06-2022 o 09:21, J.F pisze:
    >>>>>>>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
    >>>>>>>> decyduje ile pobierze.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
    >>>>>>> Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.
    >>>>>>
    >>>>>> Przede wszystkim - zwykle gniazdko nie ogranicza prądu.
    >>>>>
    >>>>> Oczywiście że ogranicza.
    >>>>> Może się po prostu spalić, podobnie kable w ścianie.
    >>>>
    >>>> Spalenie to nie ograniczenie :-)
    >>>>
    >>>> Tzn sprawa jak z predkoscia - ile "sie da" a ile "wolno" :-)
    >>>>
    >>>>>> Bezpiecznik ogranicza.
    >>>>> j.w.
    >>>>
    >>>> Bezpiecznik powinnien byc taki, aby kable sie nie spalily.
    >>>>
    >>>> Tak czy inaczej - to samochod musi sie sam ograniczyc.
    >>>>
    >>>>>> No ale samochod na zwyklym gniazdku sie pewnie ograniczy do 16A.
    >>>>
    >>>>> Nie, zależy od sposobu podłączenia evse do gniazdka.
    >>>>> Ono decyduje.
    >>>>>
    >>>>> Zresztą 16A to moc które zwykłe gniazdko spali bez większego problemu.
    >>>>> Jak nie od razu to po parunastach godzinach/użyciach.
    >>>>
    >>>> Sa takie, ktore maja tyle nominalnie.
    >>>
    >>> Ale to już nie są zwykłe gniazdka.
    >>
    >> Najzwyklejsze zwykłe.
    >
    > Wręcz przeciwnie.
    > I wydumki teoretyka, który nawija o czymś czego nie używa, a nawet w
    > życiu na oczy nie widział, możesz sobie od razu darować.

    Mamy w koncu jakies normy.
    Skoro jest 16A, to ma tyle wytrzymac :-)

    Mialem terme 5kW. Troche zwykle gniazdko przysmazyla.
    Ale tylko troche.

    >>>> No chyba, ze gorąca bateria mniejszy opor stawia?
    >>>> Ale jakbys mial racje, to sprawa prosta - trzeba ładowac dużą mocą
    >>>> w krótkich impulsach losowo rozrzuconych.
    >>>
    >>> Dokładnie tak jest.
    >>> Najszybciej, z najmniejszymi stratami.
    >>> I podgrzewać przed ładowaniem.
    >>
    >> Jesli sprawa sie kryje w temperaturze, to takie impulsowe ładowanie
    >> niekoniecznie pomoze.
    >
    > Myślałem że chodzi Ci o krótkie, a częste i szybkie ładowania i do tego
    > się odniosłem.
    > Takie są najbardziej efektywne dla użytkownika.
    > Tyle że szkodliwe dla baterii.

    Nie, chodzi o to jak rozlozyc ladowanie w domu na całą noc, bo inaczej
    siec nie wytrzyma.

    J.


  • 69. Data: 2022-06-07 14:25:32
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-06-2022 o 14:05, J.F pisze:

    > Nie, chodzi o to jak rozlozyc ladowanie w domu na całą noc, bo inaczej
    > siec nie wytrzyma.

    Ma wytrzymać.
    Trzeba ja do tego przygotować.
    Tyle w temacie.


  • 70. Data: 2022-06-07 14:26:32
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: rAzor <j...@o...es>

    J.F pisze:

    > Mialem terme 5kW. Troche zwykle gniazdko przysmazyla.

    Ty jesteś zdrowy na umyśle?

    > Ale tylko troche.

    No i potem cierpią normalni ludzie w blokowiskach, używający do podgrzania
    wody na kawę z gniazdka 10A, bo się trafi idiota, któremu musk już
    przysmażyło, ale pożar musi wywołać !!!

    > Nie, chodzi o to jak rozlozyc ladowanie w domu na całą noc, bo inaczej
    > siec nie wytrzyma.

    W domu ? Ty nie masz domu, tylko kurnik głupi ciulu !!!

    > J.

    Wypierdalaj !!!
    Wizyta mundurowych bedzie bo to co piszesz to jest po prostu samozaoranie

    --
    Z lewactwem się nie dyskutuje. Lewactwu pluje się w kaprawy ryj. Prawdą!

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 20 ... 30 ... 38


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: