  • 191. Data: 2022-06-12 08:04:36
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-06-2022 o 07:22, cef pisze:

    > Strasznie śmieszne jest Twoje słodzenie tej cytryny z początkowego linka.

    Lepiej robić cytrynę z pomarańczy, na siłę, żeby konsumpcję zgnitego
    jabłka usprawieliwiać?
    Co kto lubi.....

    Ja już jestem stary i takie odległości na raz, to samolotem robię.

    > Czy elektryk naładowany a nie używany się degraduje (aku) czy
    > nieużywanie jest mu
    > zupełnie obojetne?

    Ciężko powiedzieć.
    Raczej nikt tego do tej pory nie trenował.
    Co jakiś czas pewnie doładować trzeba, ale będzie to zdecydowanie
    rzadziej, niż aku w nieużywanym ice.

  • 192. Data: 2022-06-12 08:20:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 11 Jun 2022 18:08:01 +0200, Adam wrote:

    > A jak one wąchają, jaki bezpiecznik jest na zasilaniu?

    W drodze nastawy recznej?

    > Bo na niektórych polach kampingowych albo działkach ROD są malutkie
    > bezpieczniki.

    A i tak maja "wspolczynnik jednoczesnosci" i przylacze znacznie
    mniejsze niz suma wszystkich gniazdek.

    P.S. Da sie kupic "instalacyjne" bezpieczniki mniejsze niz 6A ?

  • 193. Data: 2022-06-12 09:15:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-06-12 o 08:04, Cavallino pisze:

    > Lepiej robić cytrynę z pomarańczy, na siłę, żeby konsumpcję zgnitego
    > jabłka usprawieliwiać?
    > Co kto lubi.....
    >
    > Ja już jestem stary i takie odległości na raz, to samolotem robię.

    To jest właśnie słodzenie.
    Bo jak komuś jest wygodniej myknąć 500-600km
    samochodem w kilka godzin niż samolotem, to nijak
    nie wpiszesz tego w swoją filozofię "ciasnego łba".
    Zależy co kto lubi i czego potrzebuje (bagaż/ładunek) i jak mu wygodniej.
    natomiast czy to jest zgniłe jabłko czy jakiś inny kokos
    to mnie interesuje mniej.

    > Ciężko powiedzieć.
    > Raczej nikt tego do tej pory nie trenował.

    Czyli naładuję na początku miesiąca bo mam dostęp do taniego prądu
    a wyjadę w podróż po 4 tygodniach jest nie do oceny obecnie?

    > Co jakiś czas pewnie doładować trzeba, ale będzie to zdecydowanie
    > rzadziej, niż aku w nieużywanym ice.

    Pytam w kontekście przyszłościowym, czy nie okaże się, że
    zapotrzebowanie na prąd będzie nawet jak nikt nie potrzebuje jazdy,
    ale musi trochę "poruszać" autem, żeby się nie "zatarł" aku.
    Pewnie technologia pójdzie naprzód i coś wymyślą.

  • 194. Data: 2022-06-12 10:16:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 11.06.2022 o 12:52, Cavallino pisze:

    > Czyli trzeba biadolić, czy brać się do roboty?
    > Bo jak dla mnie to drugie - moment startu 2015.
    > A jak ktoś tego nie zrobił, to z pretensjami do niego.

    Myślisz, że to tylko nasz problem?

    https://www.money.pl/gospodarka/swiat-zmaga-sie-z-po
    waznym-problemem-polske-ratuja-czarne-zaszlosci-6777
    636067420832a.html

  • 195. Data: 2022-06-12 10:24:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.06.2022 o 08:20, J.F pisze:

    > P.S. Da sie kupic "instalacyjne" bezpieczniki mniejsze niz 6A ?

    Chodzi o coś takiego?
    https://www.google.com/search?q=wy%C5%82%C4%85cznik+
    nadpr%C4%85dowy+4a

    A są jeszcze na wkładki topikowe, jaką wkładkę założysz, to tak będziesz
    miał.

  • 196. Data: 2022-06-12 10:43:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.06.2022 o 08:04, Cavallino pisze:

    > Ja już jestem stary i takie odległości na raz, to samolotem robię.

    500-600 kilometrów? Nie każdy ma lotnisko pod domem, ja do najbliższego
    mam prawie 100km, i większość ludzi, nie tylko w tym kraju, tak ma.
    Samolot nie jest, i nigdy nie był, ekwiwalentem samochodu osobowego, do
    i z lotniska też trzeba jakoś dojechać. Jasne, że są różne ubery, taryfy
    czy wypożyczalnie, ale to równie dobrze można w ogóle z samochodu
    zrezygnować. W dużym mieście, z rozbudowaną komunikacją miejską,
    oczywiście się da.

    > Ciężko powiedzieć.
    > Raczej nikt tego do tej pory nie trenował.
    > Co jakiś czas pewnie doładować trzeba, ale będzie to zdecydowanie
    > rzadziej, niż aku w nieużywanym ice.

    Raz, że żeby odpalić silnik spalinowy nie trzeba w ogóle jakoś mocno
    dbać o akumulator, nawet na zdegradowanym da się sinik uruchomić, na
    kilka sposobów.
    Dwa, to w elektryku(przynajmniej w tych którymi jeździłem), jest taki
    sam akumulator jak w spalinowym, czyżby on już nie wymagał obsługi?

  • 197. Data: 2022-06-13 07:11:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-06-2022 o 09:15, cef pisze:

    > To jest właśnie słodzenie.

    Nie - to jest właśnie czepianie się byle czego, żeby tylko zgnite jabłka
    uzasadnić.

    > Bo jak komuś jest wygodniej myknąć 500-600km

    Pytałem o konkretny przypadek przejeżdżania 600 km "na raz".
    Głupota takiego rozwiązania widać zabolała, bo przecież to koronny
    argument ev-hejterów.
    A że nikt normalny tak nie robi, to i nożyce się odezwały, zamiast po
    prostu przyznać, że i tak trzeba stanąć....

    > samochodem w kilka godzin niż samolotem,

    Cloue tego pytanie nie było "czym" tylko "na raz".
    Nie mam takich potrzeb, a jakbym MUSIAŁ pod groźbą kary śmierci, to
    wolałbym jakkolwiek inaczej niż po drogach.

    > Czyli naładuję na początku miesiąca bo mam dostęp do taniego prądu
    > a wyjadę w podróż po 4 tygodniach jest nie do oceny obecnie?

    Przez 4 tygodnie możesz spokojnie jechać.
    Ubędzie może z kilka procent, może z 10.

    > Pytam w kontekście przyszłościowym, czy nie okaże się, że
    > zapotrzebowanie na prąd będzie  nawet jak nikt nie potrzebuje jazdy,

    Jakieś na pewno, jak w każdej baterii.
    Ale problemem byłyby miesiące, a nie dni czy tygodnie.

  • 198. Data: 2022-06-13 07:12:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-06-2022 o 10:16, nadir pisze:

    > Myślisz, że to tylko nasz problem?

    Mama, a koleżanka też dostała jedynkę, więc moja jest ok.....

  • 199. Data: 2022-06-13 07:16:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-06-2022 o 10:43, nadir pisze:

    > 500-600 kilometrów? Nie każdy ma lotnisko pod domem, ja do najbliższego
    > mam prawie 100km, i większość ludzi, nie tylko w tym kraju, tak ma.

    I ta sama większość koniecznie potrzebuje pojechać 600 km, z zakazem
    zatrzymania się pod karą śmierci?
    Jakoś nie jestem przekonany.
    A wręcz jestem przekonany, że jest dokładnie odwrotnie niż piszą hejterzy.

> [...]
    > czy wypożyczalnie, ale to równie dobrze można w ogóle z samochodu
    > zrezygnować. W dużym mieście, z rozbudowaną komunikacją miejską,

    Dokładnie.

    > Raz, że żeby odpalić silnik spalinowy nie trzeba w ogóle jakoś mocno
    > dbać o akumulator,

    Tia i dlatego co tydzień na grupie wraca wątek o rozładowanych i
    zarżniętych aku zapewne......

    Aku wystarczający do odpalenia elektryka zapewne może być w gorszym
    stanie niż w przypadku diesla.
    Zwłaszcza zimą. ;-)

> [...]
    > Dwa, to w elektryku(przynajmniej w tych którymi jeździłem), jest taki
    > sam akumulator jak w spalinowym, czyżby on już nie wymagał obsługi?

    Wymaga, dba o niego system samochodu, automatycznie.
    Doładuje się podczas postoju z baterii trakcyjnej.

    O ile producent nie spieprzył softu - a to też się zdarza.

  • 200. Data: 2022-06-13 07:37:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-06-2022 o 10:43, nadir pisze:

    > Samolot nie jest, i nigdy nie był, ekwiwalentem samochodu osobowego,

    BTW:
    https://forum.elektrowoz.pl/threads/moj-wakacyjny-eu
    rotrip-2022.2245/

    Ja nawet spaliniakiem nie przejechałbym takich odcinków w takim czasie
    (próbowałem), więc bev jak widać w niczym nie przeszkadza.