  • 81. Data: 2022-06-07 18:24:19
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 07.06.2022 o 10:48, Cavallino pisze:

    > Tyle że jak tyle zainwestujesz, ale w pv , to będziesz miał jazdę za 0
    > zł/km....
    > I samochód też o połowę tańszy.

    w 2018 kupiłem vitarę za 75k, zalałem do niej paliwa za ~36k, zrobiłem 4 serwisy za
    1k,
    auto obecnie jest warte 60k (trochę innych) złotych

    zatem przejechanie 90kkm kosztowało mnie 55k czyli 61 groszy za kilometr

    pv trochę trudniej ująć w takim zestawieniu bo zapłaciłem 45k, jest na dachu, może
    podziała jeszcze 15 lat, a może za dwa lata padnie falownik albo rozwali ją grad

    połowy ładowania nie robiłbym w domu, a konieczność dłuższych ładowań też sprzyjałaby

    wydawaniu kasy... ;)

  • 82. Data: 2022-06-07 18:32:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-06-2022 o 18:24, m4rkiz pisze:

    > w 2018 kupiłem vitarę za 75k, zalałem do niej paliwa za ~36k, zrobiłem 4
    > serwisy za 1k, auto obecnie jest warte 60k (trochę innych) złotych

    Obecnie pomnóż przez 2 wszystko.

> [...]
    >

    > pv trochę trudniej ująć w takim zestawieniu bo zapłaciłem 45k, jest na
    > dachu, może podziała jeszcze 15 lat, a może za dwa lata padnie falownik

    samochód też może paść z dnia na dzień

  • 83. Data: 2022-06-07 18:34:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-06-2022 o 17:00, J.F pisze:

    > Jak to sobie wyobrazasz?

    Ale co?

    > Mowa o "zwyklym gniazdku". Ma byc w nim 230V+/-10%, z niewielka
    > zaleznoscia od pradu pobieranego. Wezmie samochod 10A,
    > to poplynie 2.3kW. Wezmie 16A, to poplynie 3.7kW.
    >
    > Gdzies na tym evse mu zadasz, ze tylko 1.5kW wolno?

    No tak.

    > Pewnie sie nie da :-)

    Na std nie.
    Na dokupionym, regulowanym, się da.

    > Moze twoj falownik od PV w pochmurny dzien, obciazony samochodem,
    > zdechnie i da zbyt male napiecie, albo calosc w oscylacje wpadnie,
    > to kto wie jak to sie skonczy :-)

    A co to ma wspólnego?
    Samochód jest zasilany z gniazda a nie falownika.

  • 84. Data: 2022-06-07 18:43:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 18:34:08 +0200, Cavallino wrote:

    > Ale co?

    > No tak.

    > Na std nie.
    > Na dokupionym, regulowanym, się da.

    No popatrz - i sie daje, i nic sie nie uszkadza?

    > A co to ma wspólnego?
    > Samochód jest zasilany z gniazda a nie falownika.

    Jak energetyka padnie, to zostanie tylko falownik.
    Przy odpowiedniej pogodzie moze miec tylko 1.5kW.

    I ciekawe co wtedy bedzie, na standardowym kablu czy tam evse.

    J.

  • 85. Data: 2022-06-07 18:45:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 18:24:19 +0200, m4rkiz wrote:

> [...]
    > auto obecnie jest warte 60k (trochę innych) złotych

    > zatem przejechanie 90kkm kosztowało mnie 55k czyli 61 groszy za kilometr

    A ile jest warta nowa (?) Vitara?

    Wartosc odtworzeniową policz, w warunkach inflacji.

    No ale elektryki tez podrozeją :-)

    J.

  • 86. Data: 2022-06-07 18:58:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-06-2022 o 18:43, J.F pisze:

    > No popatrz - i sie daje, i nic sie nie uszkadza?

    W nowym nie.
    W starym Zoe, z mocną ładowarką 3 fazową - często.
    A przy 1,5 kW w ogóle ładowania nie włączy.

    > Jak energetyka padnie, to zostanie tylko falownik.

    Aha, czyli nie wiesz też jak działa pv.
    Jak energetyka padnie, to falownik razem z nią.

    > Przy odpowiedniej pogodzie moze miec tylko 1.5kW.

    Albo 500 W.

    > I ciekawe co wtedy bedzie, na standardowym kablu czy tam evse.

    Obstawiam, że evse wyłączy prąd w ogóle i rzuci błędem.

  • 87. Data: 2022-06-07 19:11:09
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.06.2022 o 10:40, J.F pisze:

    > No i moj "inteligentny" jakos tak co godzine raportuje.
    > Ale czy wszyscy takie maja? A i tak trzeba cos dorobic.

    No ale wróćmy do tego, co z tego ma wyniknąć. Że dostawca energii będzie
    więcej zarabiał a my dalej w d..ie?

    > Bo siec wie, ze albo zmniejszysz pobor, albo siec pęknie :-)

    No i tak już jest, nie potrzeba do tego żadnej nowej intelige3ncji. Jak
    się kończą możliwości to wyłączają.

    > Bo jak pradu brakuje, to trzeba zmniejszyc zuzycie.
    > Wiec powinno sie zmniejszyc tam, gdzie najmniej szkodzi.

    Czyli gdzie? Dla procesu technologicznego może być krytyczne
    dostarczanie energii. Dla życia ludzkiego również. A może nie być. I
    tego sieć nie wymyśli.

    > A dynamiczne ceny ... chcesz sztuczną inteligencje w klimie,
    > zeby na gieldzie energetycznej grala? :-)

    W głowie se zrobisz "sztuczną inteligencję" co Ci powie jak zapewnić
    komfort cieplny za rozsądne pieniądze.

  • 88. Data: 2022-06-07 19:12:41
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Hello J.F,
    >
    > Tuesday, June 7, 2022, 10:40:11 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A ile Ci ta klima zużywa? Moja 200 kWh w lipcu. Przy pracy 24 h/dobę.
    > Średnia moc niecałe 270 W. Max. 800 W. Uprzedzając: ma WiFi i może
    > pracować na wielu stopniach mocy.

    No i właśnie, na czym właściwie mielibyśmy oszczędzać i dla kogo.

  • 89. Data: 2022-06-07 19:16:40
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.06.2022 o 13:46, J.F pisze:

    > srednio 270, ale jak w nocy nie pracuje, to w dzien 500W.

    A co, chcesz zastąpić chłodzenie za dnia chłodzeniem w nocy?

    > Jak ktos ma wiekszy dom, to moze miec 1500W, a jak ma w niej grzanie
    > na zime, to jeszcze wiecej ... i juz zahacza o twoje wyzsze progi w
    > cenniku? :-)

    To chyba jak ktoś ma większy dom to chce mieć tak samo równą temperaturę
    jak ktoś kto ma mniejszy.

    > No wlasnie - progi w cenniku, czy niech sprawdza gieldowe ceny
    > i decyduje - pracowac czy nie ... taka przyszlosc? :-)

    Czyli jaka? Ktoś pracuje to go stać i jak chcesz go skłonić do
    ograniczenia zużycia? Może odbierz mu pracę to go nie będzie stać :-)

  • 90. Data: 2022-06-07 19:32:29
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Hello J.F,

    > Pisałem - nie dam radę z międzymordziem logicznym. Ja jestem na etapie
    > TTLa łupanego.

    Są gotowe i otwarte projekty EVSE.

    > Mówimy, że potrzeba inteligentnej,

    A te ludziki co tam siedzą i kręcą nie są wystarczająco inteligentni?

    > aktywnej infrastruktury

    Czyli jakiej?

    > elastycznego cennika.

    Że się rozciąga?

    > Chcesz ładować 44 kW - proszę bardzo ale drożej.
    > Wolisz ładować 8 godzin spokojnie - masz bonusik do Maca.

    To jest najprostsze aczkolwiek nie wydaje mi się by wyrównało sieć tak
    jak nie wyrównują obecne ceny taryfy nocnej. Trzeba czegoś więcej np el
    szczytowo pompowej by coś zrobić z okresowo niską ceną. Jedną z
    koncepcji jest właśnie wykorzystanie aku samochodu do gromadzenia
    energii. Ale to nie jest panaceum na ładowanie samochodu tylko na
    zasilanie domu.