  • 1. Data: 2022-06-02 12:49:15
    Temat: Rzad chce waszego dobra
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Ponoc w krajowym planie odbudowy jest zobowiazanie do wprowadzenia
    w ciagu 2 lat podatku rejestracyjnego na samochody spalinowe,
    a 4 lata oplaty za korzystanie z pojazdow spalinowych.

    Niby slusznie, ale gdzie Izera, gdzie elektrownie atomowe,
    gdzie wiatraki, gdzie ogniwa sloneczne?

    A tymczasem w swiecie
    https://www.youtube.com/watch?v=oiPSy2bKZkE

    czy to to?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Crescent_Dunes_Solar_E
    nergy_Project

    Tylko fotowoltaika sie oplaca?

    J.

  • 2. Data: 2022-06-02 13:37:47
    Temat: Re: Rzad chce waszego dobra
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 2 Jun 2022 12:49:15 +0200, J.F napisał(a):

    > Tylko fotowoltaika sie oplaca?

    Przekonasz się kiedy woda ci sięgnie kolan :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2022-06-02 14:37:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Jun 2022 13:37:47 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Przekonasz się kiedy woda ci sięgnie kolan :)

    W sensie, ze powodz przyjdzie i prąd wyłączą?

    w Nevadzie raczej nie grozi :-)

    A tu chodzi o to, ze PV krzemowa ma sprawnosc ok 15%,
    termiczna moze siegnąc 30%.
    W dodatku taka termiczna wymaga wielu tanich luster.
    No chyba, ze czasy takie, ze lustro jest drozsze od krzemu :-)

    No i rezerwuar stopionej soli pozwala produkowac prąd wieczorem,
    moze nawet troche w nocy.
    Nam by sie bardzo przydalo z uwagi na wieczorny szczyt,
    no ale to wymaga tez czystego nieba, a u nas jednak czesto
    zachmurzone.

    Tak czy inaczej dziwi mnie troche, ze zamkneli juz po wybudowaniu.
    Tak wysokie koszty biezącej działalnosci, ze sie nie opłaca?

    J.

  • 4. Data: 2022-06-03 19:04:59
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-02-czerwca-2022 o 12:49, J.F pisze:

    > Ponoc w krajowym planie odbudowy jest zobowiazanie do wprowadzenia
    > w ciagu 2 lat podatku rejestracyjnego na samochody spalinowe,
    > a 4 lata oplaty za korzystanie z pojazdow spalinowych.

    To ten DEBILNY fundusz czyli 10% rocznego polskiego budżetu + whoooj
    KREDYTU który nasze dzieci będą spłacać przez 30 lat...

    ma jeszcze inne plusy "dodatnie"?

    To tylko JEBANA BIURWA BRUKSELSKA mogła wymyślić promocję elektryków
    przez opodatkowanie spaliniaków.

    Oj będzie obywatelskie nieposłuszeństwo. Jak macie taczki w szopach to
    nie oddajcie na złom. PRZYDADZĄ SIĘ JESZCZE ;-)