-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.213.227.70.244
!not-for-mail
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Będzie hejt!
Date: Tue, 7 Jun 2022 12:51:22 +0200
Organization: private
Message-ID: <8751896080$20220607125126@squadack.com>
References: <629bacc9$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
<t7kket$rck$1$Jacek@news.chmurka.net>
<1263133673$20220606123918@squadack.com>
<1gfc8alc5fvvi$.uug4o161xkxl.dlg@40tude.net>
<3908940062$20220606145658@squadack.com>
<1oqz5omri268c.zxi6aepqwibx$.dlg@40tude.net>
<8699447774$20220606182622@squadack.com>
<1kztcbnc1o12j$.qn4j8gnyadzy$.dlg@40tude.net>
<5964829269$20220606204920@squadack.com>
<vjfg4bg5g4o6$.ta6xqu3jkp91.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 213.227.70.244
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="squadack";
posting-host="213.227.70.244"; logging-data="23566";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
X-Comment-To: J.F
X-Priority: 3 (Normal)
In-Reply-To: <vjfg4bg5g4o6$.ta6xqu3jkp91.dlg@40tude.net>
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2704327
[ ukryj nagłówki ]Hello J.F,
Tuesday, June 7, 2022, 10:32:14 AM, you wrote:
[...]
>> Trzeba wysłać samochodowi sygnał, że ma wystawić akumulator na piny
>> gniazda.
> Dowiedziec sie jakie napiecie, jaki prad, jaka temperatura..
To już potem.
>>>>> ale takich w garazu miec nie bedziesz, bo za drogie.
>>>> Nie muszą być drogie przy mocy do powiedzmy 30-40 kW...
>>> Ale na razie takich nie ma :-)
>> W każdej chwili mogą być. Tani transformator jest opracowany już dawno
>> temu. Test 25 kW przeszedł na karkasie z poliestryrenu, z drukarki
>> 3D. Obecnie są profesjonalne karkasy i moc 44 kW (3x230/400V 63A) jest
>> w zasięgu reki. Ale do domu wystarczy połowa tego.
>> Problemem jest brak chętnego do zajęcia się resztą.
> No widzisz - a nie chciales "zrob to sam" :-)
Pisałem - nie dam radę z międzymordziem logicznym. Ja jestem na etapie
TTLa łupanego.
> Tylko 22kW to samochody chyba jeszcze potrafia brac po AC,
Które? Citroen 7.4 kW i to jednofazowo. Jak mu podłączysz 3 fazy, to
weźmie jedną i będzie ładował 3.7 kW. Te, które mają 3 fazy, to
zazwyczaj 11 kW.
> a przeciez mowimy, ze jak bedzie tego wiecej, to transformator sie
> spali :-)
Mówimy, że potrzeba inteligentnej, aktywnej infrastruktury i
elastycznego cennika. Chcesz ładować 44 kW - proszę bardzo ale drożej.
Wolisz ładować 8 godzin spokojnie - masz bonusik do Maca.
[...]
>>>> A skąd samochód ma wiedzieć, czy wolno mu pobrać 10A, 16A czy 32A? Czy
>>>> aby nie z międzymordzia między gniazdkiem a samochodem?
>>> Zwykle gniazdko. 16A.
>> Ale samochód tego nie wie. Citroeny mogą pobrać z 1 fazy 7.4 kW. Albo
>> 3.7 kW. Albo 2.3 kW. To międzymordzie na kablu decyduje.
> Jakos jednak wie, ze to jest "zwykle gniazdko" i wiecej nie mozna.
Bo ma, kwa!, odpowiednie międzymordzie na kablu. Ile razy mam pisać?
Możesz sobie wybrać i kupić odpowiednie kable, o odpowiednim
przekroju, wtyczce i międzymordziu.
Kabel 32 A wymaga specjalnej wtyczki, 4 mm? przekroju itd. 16 A to
klasyczna Schuko i kabel 2.5 mm? Rozróżnienie jest na międzymordziu.
> Moze w kablu cos jest, moze tyle domyslnie, a wiecej dopiero jak sie
> dogadaja.
A może poszli do lasu?
>>> 3f chyba malo ktory obsluguje.
>> Citroeny podłączają jedną fazę i ładują... 3.7 kW zaledwie...
> 3.7kW*10h - tez sporo energii.
Trochę mało. I trochę powoli. I zupełnie bez sensu.
[...]
>> Ale nie muszę wszystkiego wykorzystywać do ładowania samochodu.
> No ale przylacze masz 17kW,
Umowę mam na 14 kW.
> a samochod mozesz ladowac 5.5kW,
> jak tylko z jednej fazy.
Dlatego też piszę o domowych ładowarkach DC. Taki Citroen albo 32
albo 16 A. Albo 10 na byle czym. Nie ma opcji 25 A.
[...]
>>>> Rynek nie znosi pustki.
>>> No to wlasnie - samochody beda produkowac mimo braku pomyslow na siec,
>>> a potem będą łatać sieć :-)
>> W Polsce PiSu - na pewno.
> W innej tez :-(
Libki lubią korzystać z okazji do interesów.
>>Albo wprowadzą kartki na prąd.
> A to wielce prawdopobne ... ale na tani prad na cele mieszkalne :-)
[...]
>> bezpośrednio koła (rozmarzyłem się) na krótkich półośkach.
> W kolach, po co ci jakies poloski :-)
O masie nieresorowanej zapomniałeś znowu?
> Ale ... kolejny pomysl, to silnik spalinowy napedzajacy przednia os i
> elektryczny tylna.
> W komplecie naped na 4 kola w miare potrzeby.
Bardziej skomplikować się nie dało?
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 07.06.22 12:55 RoMan Mandziejewicz
- 07.06.22 13:05 Cavallino
- 07.06.22 13:14 J.F
- 07.06.22 13:41 J.F
- 07.06.22 13:46 J.F
- 07.06.22 13:59 Cavallino
- 07.06.22 14:05 J.F
- 07.06.22 14:25 Cavallino
- 07.06.22 14:26 rAzor
- 07.06.22 14:53 J.F
- 07.06.22 14:59 J.F
- 07.06.22 15:19 RoMan Mandziejewicz
- 07.06.22 15:24 RoMan Mandziejewicz
- 07.06.22 15:31 RoMan Mandziejewicz
- 07.06.22 15:42 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=