eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBędzie hejt!Re: Będzie hejt!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!aioe.org!news.chmurka.
    net!.POSTED.c139-96.icpnet.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Będzie hejt!
    Date: Tue, 7 Jun 2022 13:59:54 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <t7nejq$psd$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <629bacc9$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <t7kket$rck$1$Jacek@news.chmurka.net>
    <1263133673$20220606123918@squadack.com>
    <1gfc8alc5fvvi$.uug4o161xkxl.dlg@40tude.net>
    <3908940062$20220606145658@squadack.com>
    <1oqz5omri268c.zxi6aepqwibx$.dlg@40tude.net>
    <t7mn8g$amj$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1dub8hr5nfr2i.294e76e79y64$.dlg@40tude.net>
    <t7n2eg$hmo$1$Cav@news.chmurka.net>
    <17l8ooh6rg5rf$.wvt223jr810m.dlg@40tude.net>
    <t7nbdq$ner$1$Cav@news.chmurka.net>
    <i4mavny7pjnr$.wh0n09yietz9.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: c139-96.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 7 Jun 2022 11:59:54 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c139-96.icpnet.pl:85.221.139.96"; logging-data="26509";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.10.0
    X-Antivirus: Avast (VPS 220607-0, 7.6.2022), Outbound message
    In-Reply-To: <i4mavny7pjnr$.wh0n09yietz9.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2704333
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 07-06-2022 o 13:41, J.F pisze:
    > On Tue, 7 Jun 2022 13:05:31 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 07-06-2022 o 12:47, J.F pisze:
    >>> On Tue, 7 Jun 2022 10:32:16 +0200, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 07-06-2022 o 09:21, J.F pisze:
    >>>>>>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
    >>>>>>> decyduje ile pobierze.
    >>>>>>
    >>>>>> Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
    >>>>>> Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.
    >>>>>
    >>>>> Przede wszystkim - zwykle gniazdko nie ogranicza prądu.
    >>>>
    >>>> Oczywiście że ogranicza.
    >>>> Może się po prostu spalić, podobnie kable w ścianie.
    >>>
    >>> Spalenie to nie ograniczenie :-)
    >>>
    >>> Tzn sprawa jak z predkoscia - ile "sie da" a ile "wolno" :-)
    >>>
    >>>>> Bezpiecznik ogranicza.
    >>>> j.w.
    >>>
    >>> Bezpiecznik powinnien byc taki, aby kable sie nie spalily.
    >>>
    >>> Tak czy inaczej - to samochod musi sie sam ograniczyc.
    >>>
    >>>>> No ale samochod na zwyklym gniazdku sie pewnie ograniczy do 16A.
    >>>
    >>>> Nie, zależy od sposobu podłączenia evse do gniazdka.
    >>>> Ono decyduje.
    >>>>
    >>>> Zresztą 16A to moc które zwykłe gniazdko spali bez większego problemu.
    >>>> Jak nie od razu to po parunastach godzinach/użyciach.
    >>>
    >>> Sa takie, ktore maja tyle nominalnie.
    >>
    >> Ale to już nie są zwykłe gniazdka.
    >
    > Najzwyklejsze zwykłe.

    Wręcz przeciwnie.
    I wydumki teoretyka, który nawija o czymś czego nie używa, a nawet w
    życiu na oczy nie widział, możesz sobie od razu darować.

    >>>>>> Bo czym mniejszy prąd ładowania, tym straty dużo większe.
    >>>>>
    >>>>> Mnie sie tam wydaje, ze mniejsze.
    >>>>
    >>>> To źle Ci się wydaje.
    >>>> Jest odwrotnie.
    >>>
    >>> Bym sie troche zdziwil.
    >>
    >> Ja prd.
    >> Praktyk mówi teoretykowi co wychodzi z odczytów i testów, a ten,
    >> totalnie bez żadnego źródła odpowiada że by się zdziwił.
    >>
    >> To się dziw, tylko po cichu i nie zawracaj gitary.
    >> Przyjmij do wiadomości jak jest i tyle.
    >
    > A jakies linki do testow masz ?


    Google zapewne ma.
    Ja trafiam na takie testy raz na tydzień, jak by Cię interesowało, to
    byś też trafił.
    A jak Cię nie interesuje, to nie truj.


    >
    >>> No chyba, ze gorąca bateria mniejszy opor stawia?
    >>> Ale jakbys mial racje, to sprawa prosta - trzeba ładowac dużą mocą
    >>> w krótkich impulsach losowo rozrzuconych.
    >>
    >> Dokładnie tak jest.
    >> Najszybciej, z najmniejszymi stratami.
    >> I podgrzewać przed ładowaniem.
    >
    > Jesli sprawa sie kryje w temperaturze, to takie impulsowe ładowanie
    > niekoniecznie pomoze.

    Myślałem że chodzi Ci o krótkie, a częste i szybkie ładowania i do tego
    się odniosłem.
    Takie są najbardziej efektywne dla użytkownika.
    Tyle że szkodliwe dla baterii.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: