eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBędzie hejt!Re: Będzie hejt!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!feeder.usenetexpress.com!tr3.eu1.usenete
    xpress.com!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!peer03.ams4!peer.am4.highw
    inds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.n
    eostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
    l
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Będzie hejt!
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <629bacc9$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <t7kket$rck$1$Jacek@news.chmurka.net>
    <1263133673$20220606123918@squadack.com>
    <1gfc8alc5fvvi$.uug4o161xkxl.dlg@40tude.net>
    <3908940062$20220606145658@squadack.com>
    <1oqz5omri268c.zxi6aepqwibx$.dlg@40tude.net>
    <8699447774$20220606182622@squadack.com>
    <1kztcbnc1o12j$.qn4j8gnyadzy$.dlg@40tude.net>
    <5964829269$20220606204920@squadack.com>
    <vjfg4bg5g4o6$.ta6xqu3jkp91.dlg@40tude.net>
    <8751896080$20220607125126@squadack.com>
    Date: Tue, 7 Jun 2022 13:14:52 +0200
    Message-ID: <1dvwbqgwzu6ln.1o6wz8rio5cfo$.dlg@40tude.net>
    Lines: 99
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.138.243
    X-Trace: 1654600492 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 567 83.30.138.243:53605
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4561
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2704330
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 7 Jun 2022 12:51:22 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Tuesday, June 7, 2022, 10:32:14 AM, you wrote:
    > [...]
    >> a przeciez mowimy, ze jak bedzie tego wiecej, to transformator sie
    >> spali :-)
    >
    > Mówimy, że potrzeba inteligentnej, aktywnej infrastruktury i

    A tego nie ma.

    > elastycznego cennika. Chcesz ładować 44 kW - proszę bardzo ale drożej.

    A co z przeplywowymi ogrzewaczami wody?

    > Wolisz ładować 8 godzin spokojnie - masz bonusik do Maca.

    No coz, o jednej wersji pisalem - w blokowym garazu pozwolic na zwykle
    gniazdka 1f 16A, i postawic jedna czy dwie mocniejsze ladowarki,
    jak ktos potrzebuje szybciej. Platne.

    Albo i nie stawiac - wydzierzawic kawalek miejsca na osiedlu i niech
    ktos postawi :-)

    >>>>> A skąd samochód ma wiedzieć, czy wolno mu pobrać 10A, 16A czy 32A? Czy
    >>>>> aby nie z międzymordzia między gniazdkiem a samochodem?
    >>>> Zwykle gniazdko. 16A.
    >>> Ale samochód tego nie wie. Citroeny mogą pobrać z 1 fazy 7.4 kW. Albo
    >>> 3.7 kW. Albo 2.3 kW. To międzymordzie na kablu decyduje.
    >> Jakos jednak wie, ze to jest "zwykle gniazdko" i wiecej nie mozna.
    >
    > Bo ma, kwa!, odpowiednie międzymordzie na kablu. Ile razy mam pisać?
    > Możesz sobie wybrać i kupić odpowiednie kable, o odpowiednim
    > przekroju, wtyczce i międzymordziu.
    > Kabel 32 A wymaga specjalnej wtyczki, 4 mm? przekroju itd. 16 A to
    > klasyczna Schuko i kabel 2.5 mm? Rozróżnienie jest na międzymordziu.

    >> Moze w kablu cos jest, moze tyle domyslnie, a wiecej dopiero jak sie
    >> dogadaja.
    >
    > A może poszli do lasu?

    >>>> 3f chyba malo ktory obsluguje.
    >>> Citroeny podłączają jedną fazę i ładują... 3.7 kW zaledwie...
    >> 3.7kW*10h - tez sporo energii.
    > Trochę mało. I trochę powoli. I zupełnie bez sensu.

    37kWh. Pol baterii. Na 200km starczy.
    A przewidujesz wyjazd o 2 w nocy, ze za wolno?

    >>> Ale nie muszę wszystkiego wykorzystywać do ładowania samochodu.
    >> No ale przylacze masz 17kW,
    > Umowę mam na 14 kW.

    Dawniej bym patrzyl na bezpieczniki, ale teraz trzeba w umowe, cennik
    i w licznik - ile za przekroczenie mocy :-)

    >> a samochod mozesz ladowac 5.5kW,
    >> jak tylko z jednej fazy.
    > Dlatego też piszę o domowych ładowarkach DC. Taki Citroen albo 32
    > albo 16 A. Albo 10 na byle czym. Nie ma opcji 25 A.

    Mozna jeszcze zamowic wieksze przylacze :-)

    Choc 16A z 3 faz to juz ladna moc, jak nie wpadles do domu na godzinke
    miedzy dwiema trasami, to starczy ...

    > [...]
    >>>>> Rynek nie znosi pustki.
    >>>> No to wlasnie - samochody beda produkowac mimo braku pomyslow na siec,
    >>>> a potem będą łatać sieć :-)
    >>> W Polsce PiSu - na pewno.
    >> W innej tez :-(
    > Libki lubią korzystać z okazji do interesów.

    "A widzisz tu autostrade?" ... :-)

    >>> bezpośrednio koła (rozmarzyłem się) na krótkich półośkach.
    >> W kolach, po co ci jakies poloski :-)
    > O masie nieresorowanej zapomniałeś znowu?

    lepsze, lzejsze silniki.
    Poloski tez swoje wazą.

    Albo aktywne amortyzatory z odzyskiem energii :-)

    >> Ale ... kolejny pomysl, to silnik spalinowy napedzajacy przednia os i
    >> elektryczny tylna.
    >> W komplecie naped na 4 kola w miare potrzeby.
    >
    > Bardziej skomplikować się nie dało?

    Wlasnie prosto.
    Jeden standardowy naped spalinowy, moze nawet uproszczony,
    i dwa silniki elektryczne z tylu.


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: