  • 71. Data: 2013-06-05 16:55:00
    Temat: Re: Bateria
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com>

    > Problem w tym że zamknięto punkt Komputronika gdzie zakupiłem ten sprzęt.
    > Dzwoniłem do innego sklepu w pobliskim mieście, jednak zostałem
    > poinformowany że oni się tą reklamacją nie zajmą, - polecili oddać sprzęt
    > do centrali w Poznaniu. A gdy w grę wchodzi Poznań to myślę że już lepiej
    > tablet oddać bezpośrednio do serwisu..?

    O co Ci chodzi ? Przecież napisał Ci, że "sprzedawca odpowiada za
    niezgodność towaru". To oddaj sprzedawcy powołując się na niezgodność towaru
    a nie gwarancję. Wysyłasz na adres i tyle.

  • 72. Data: 2013-06-05 16:56:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" napisał w wiadomości
    On Wed, 5 Jun 2013 14:00:39 +0200, Chris wrote:

    > Oczywiście, bo jest łatwo i prosto opisane.

    >Wypadałoby podać źrodło...
    >Inna rzecz, że ja jednak wolę zajrzeć wprost do ustaw/kodeksów, bo
    >nie ufam przetrawionym papkom.

    Akurat w tym przypadku ustawa jest koszmarna.
    Praktycznie nic tam nie pisze, a szczegolnosci slowa nie ma o zepsuciu
    sprzetu.

    Pozostaje czytac interpretacje, najlepiej osob wysoko utytulowanych,
    ewentualnie sprawozdania z sal sadowych.

    Mam tez wrazenie ze sprzedawcy troche polozyli uszy po sobie - taniej
    nowy towar dac niz sie procesowac.
    Przynajmniej ci od taniochy, bo sady chyba nawet holubia sprzedawcow
    samochodow, gdzie np mozna by nowego samochodu zazadac z powodu
    zepsutej wycieraczki.

    A w dalszej czesci sprzedawcy odszukali zapis o tych 6 miesiacach i
    teraz z przyjemnoscia odsylaja klienta na drzewo, bo ta sama zasada
    dziala tez w druga strone :-)

    J.

  • 73. Data: 2013-06-05 17:15:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości
    Trybun nabazgrał(a):
    >Czyli kupione jako całość a nie jako dwie osobne pozycje ... liczy
    >się jle pozycji masz na rachunku a nie ile jest w opakowaniu.

    Z tym ze wiesz - sprzedawca moze ci sprzedac "zestaw komputerowy",
    bedacy jedna pozycja na fakturze i skladajacy sie z tabletu,
    ladowarki, ladowarki samochodowej, torby, dwoch zapasowych baterii,
    rysika - i to wszystko tez ladnie wypisane na fakturze.
    A skoro to byly towary osobne, to sie gwarant wypnie po roku, skoro
    napisal ze na akcesoria 12miesiecy.

    Czy sie sklep wypnie ... no, to jest dobre pytanie.

    J..

  • 74. Data: 2013-06-05 17:20:20
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    > A sklep odeśle do serwisu.
    > To lepiej iść/jechać do sklepu, czy poczekać na kuriera, który przyjedzie
    > po sprzęt i po ew. naprawie go przywiezie?

    Ja bym reklamował z tytułu niezgodności bo gwarancje z reguły krótkie są na
    baterie.

    > I o jakiej niezgodności towaru piszesz?

    Z ustawy konsumenckiej

    > Działał przez 14 miesięcy? Czyli był zgodny z umową, a bateria jest
    > właśnie elementem, wobec którego najczęściej stosuje się ograniczenia i
    > wykluczenia gwarancji.

    Ustaliliśmy, że nie chodzi o producencką gwarancję tylko 24-miesięczną
    odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności

    > Myślisz, że jak producent podaje, iż urządzenie działa na baterii do 4
    > godzin, a po roku będzie działało już tylko dwie, to Ci wymienią baterię
    > na nową? Chyba tylko działając marketingowo.

    Jak były wadliwe to oczywiście tak.

  • 75. Data: 2013-06-05 17:21:52
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > A umowiliscie sie na jaka zywotnosc baterii ?
    >
    > A jak w gwarancji napisali "baterie 1 rok", albo co ciekawsze "baterii
    > nie obejmuje" ?

    To niezbędne jest skorzystanie z ochrony konsumenckiej

  • 76. Data: 2013-06-05 19:53:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Jun 2013 17:20:20 +0200, John Kołalsky napisał(a):
    > Użytkownik "$heikh el $hah" <x...@x...xx>
    > Ustaliliśmy, że nie chodzi o producencką gwarancję tylko 24-miesięczną
    > odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności

    > Jak były wadliwe to oczywiście tak.

    A jak odpowie ze nie byly wadliwe ?

    J.

  • 77. Data: 2013-06-05 20:05:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Jun 2013 16:04:54 +0200, Chris napisał(a):
    > Siedzę w tym temacie ok 15 lat i znam dobrze tą działkę \,

    To napisz - ile znasz przypadkow, gdy klientowi towar sprzedano
    sprawny, ale sie popsul, klient poszedl do sadu ... i wygral.
    A ile gdy przegral ?
    Mile z podzialem na uszkodzenia ponizej 6 miesiecy i powyzej.

    Ewentulnie jakies orzeczenia SN w powyzszym przypadku, ale dokladnie
    na zepsucie, a nie ogolne ..

    > powiem więcej ..
    > ludzie potrafią dociekać swoich spraw za jedną RJ45 bo im się żle zacineła
    > ... a takie gówno kosztuje z 5 groszy ... nie znasz ludzi ...

    g* to g* - jak sie kupuje g* w hurtowni to trzeba potem placic, i to
    akurat popieram.

    Ale ilu znasz ludzi, ktorzy przyszli po roku i powiedzieli ze blaszka
    wypadla, albo zatrzask sie ulamal ..

    > Przypomnę że moja wypowiedz tyczyła się tego że zamist z gwarancji powinno
    > się korzystać z ustawy która daje większe możliwości i na tym EOT

    I o ile ogolnie sie zgodze, bo sam to pisalem, to przydaloby sie
    jednak uzasadnienie ze ustawa tego przypadku dotyczy.
    Niezgodnosc z umowa ? Jaka byla umowa ?

    J.

  • 78. Data: 2013-06-05 20:12:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Jun 2013 16:00:29 +0200, Chris napisał(a):
    > No właśnie Unia stwierdziła ża cały sprzedawany sprzęt ma wytrzymać 2 lata

    Byc moze to stwierdzila, ale dobrze by sprawdzic w dyrektywie.

    > i stąd ustawa konsumencka ...

    Tylko czemu w tej ustawie slowa o tym nie ma ile ma sprzet wytrzymac,
    a ciagle pisza "niezgodnosc z umowa" ?

    P.S. sprzedawca cie zapewnia ze sprzet jest wysokiej jakosci i
    wytrzyma co najmniej 5 lat, a juz po 2 latach mozesz mu tylko
    nawrzeszczec :-P

    > ps. muszę już lecieć bo mam parę spraw do załatwienia na mieście więc z
    > mojej strony EOT bo nie będę miał jak pisać.

    Poczekamy do jutra.
    Te orzeczenia SN mnie bardzo interesuja ...

    J.

  • 79. Data: 2013-06-05 20:13:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 05 Jun 2013 15:52:11 +0200, Liwiusz napisał(a):
    > Zawsze można reklamować. Natomiast nie pisałeś, aby ktokolwiek "wygrał"
    > taką sprawę, jako że nie było sporu ("bez problemu dostał zwrot kasy").
    > Po prostu taka polityka firmy, która w przypadku butów ma uzasadnienie
    > (rozsądnie patrząc,buty z nienajniższej półki cenowej powinny wytrzymać
    > 2 lata, natomiast rozsądnie patrząc, nikt nie spodziewa się, że 2-letnia
    > bateria będzie tej samej jakości co nowa. Wręcz przeciwnie, 2 lata to
    > już najwyższy czas do zmiany baterii).

    Kolega nie mial nokii :-)

    J.

  • 80. Data: 2013-06-05 20:24:40