  • 51. Data: 2013-06-05 14:53:03
    Temat: Re: Bateria
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    JoteR nabazgrał(a):

    > Chędożenie kotka...
    > Po tych 6 miesiącach (a ów tablet ma ich już 14) to na wątkopodawcy
    > spoczywa obowiązek wykazania, że wada istniała w chwili zakupu. Życzę
    > powodzenia.

    Na tym właśnie polega potyczka prawna i interpretacja przepisów :)

    Odpowiedzialność Sprzedawcy za sprzedany towary wynosi 2 lata od wydania
    danego towaru Konsumentowi. Jednak jedynie w ciągu 6 miesięcy od wydania
    towaru istnieje domniemanie, że niezgodność istniała w chwili wydania, w
    późniejszym terminie - obowiązek wykazania tego faktu spoczywa na
    Konsumencie.

    http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-poradn
    ik-konsumenta-przeczytaj.html

  • 52. Data: 2013-06-05 15:10:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-05 14:53, Chris pisze:
    > JoteR nabazgrał(a):

    > Na tym właśnie polega potyczka prawna i interpretacja przepisów :)

    Popełniasz błąd wywodząc, że "zepsuło się, więc było niezgodne z umową".
    A to błędne wnioskowanie.

    Produkt może być zgodny z umową, i się psuć, zużywać itp.

    Na przykład mi wczoraj wytarły się majtki na dupie. A dwóch lat nawet
    nie używałem. Czy to znaczy, że sprzedawca ma mi dać nowe?

    --
    Liwiusz

  • 53. Data: 2013-06-05 15:19:52
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Chris" napisał:

> [...]
    > towaru istnieje domniemanie, że niezgodność istniała w chwili wydania, w
    > późniejszym terminie - obowiązek wykazania tego faktu spoczywa na

    No i nadal uważasz, że kolega Trybun Ludu ma szansę wykazać po 14
    miesiącach, że wada istniała w momencie zakupu? I to mieszcząc się w kwocie,
    jaką by zapłacił za nową baterię?
    Chędożenie kotka...

    JoteR

  • 54. Data: 2013-06-05 15:27:16
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-06-05 14:13, Chris pisze:
    > Trybun nabazgrał(a):

    > Często ładowarki samochodowe są za słabe żeby podnieść urządzenie
    > jeśli stan bateri = 0%

    Skoro tak piszesz. Akurat moje doświadczenie w tym temacie wynosi zero%:-)

    > Dla tego nie powinno się rozładować bateri do zera bo może być problem
    > ze startem choć ładowarka sieciowa powinna to bez problemu unieść ....
    > dodam że np. Nexus7 podnosi się ze stanu ZERO z minutę albo i dłużej
    > zanim coś pokaże.

    Tak, teraz już wiem.. Tak się po prostu złożyło - grałem w jakąś gierkę
    późno w nocy, w łóżku, w trakcie tablet się wyłączył z powodu
    rozładowania baterii, a mi się nie chciało szukać ładowarki, no i
    odłożyłem go na bok i zupełnie wyleciało z głowy naładowanie I w ten
    sposób przeleżał około tygodnia. Efekty tego były takie jak opisałem. I
    myślę że bez dodatkowych zabiegów, na samej ładowarce raczej już by się
    nie podniósł.

  • 55. Data: 2013-06-05 15:28:05
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    JoteR nabazgrał(a):

    > No i nadal uważasz, że kolega Trybun Ludu ma szansę wykazać po 14
    > miesiącach, że wada istniała w momencie zakupu? I to mieszcząc się w
    > kwocie, jaką by zapłacił za nową baterię?
    > Chędożenie kotka...

    Sprawdz, idz do rzecznika ...

  • 56. Data: 2013-06-05 15:28:09
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-06-05 14:08, Chris pisze:
    > Tak, z baterią, ale zapakowaną oddzielnie.
    >
    > W jednym opakowniu czy jako osobna pozycja na rachunku ?

    W jednym opakowaniu, ale jako oddzielny element. Są tablety i telefony z
    bateriami zamocowanymi na stałe.

  • 57. Data: 2013-06-05 15:29:15
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Liwiusz nabazgrał(a):

    > Popełniasz błąd wywodząc, że "zepsuło się, więc było niezgodne z umową". A
    > to błędne wnioskowanie.

    Popełniasz błąd sądząc że to ty nie masz racji ...

    > Produkt może być zgodny z umową, i się psuć, zużywać itp.
    > Na przykład mi wczoraj wytarły się majtki na dupie. A dwóch lat nawet nie
    > używałem. Czy to znaczy, że sprzedawca ma mi dać nowe?

    Kolega reklamoweał buty bo się przetarły po półtora roku i bez problemu
    dostał zwrot kasy .

  • 58. Data: 2013-06-05 15:30:00
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Trybun nabazgrał(a):

    > W jednym opakowaniu, ale jako oddzielny element. Są tablety i telefony z
    > bateriami zamocowanymi na stałe.

    Czyli kupione jako całość a nie jako dwie osobne pozycje ... liczy się jle
    pozycji masz na rachunku a nie ile jest w opakowaniu.

  • 59. Data: 2013-06-05 15:32:43
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Trybun nabazgrał(a):

    > Skoro tak piszesz. Akurat moje doświadczenie w tym temacie wynosi zero%:-)

    Ja właśnie doświadczyłem z SGS3 bo rozładowałem do zera wiedząc że zaraz
    będę w aucie to naładuję i du...a tel. nawet nie drgnął .. po porocie do
    domu i podpięciu pod sieciową ruszyło bez problemu. Dodam że ładowarka
    samochodowa jest firmowa mająca odpiedni prąd do tel. i ładuje bez problemu
    tel. mając odpalony GPS + navigację ...

> [...]
    > tygodnia. Efekty tego były takie jak opisałem. I myślę że bez dodatkowych
    > zabiegów, na samej ładowarce raczej już by się nie podniósł.

    Wszystko jest możliwe ... ważne że działa :)

  • 60. Data: 2013-06-05 15:32:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-05 15:29, Chris pisze:

    > Kolega reklamoweał buty bo się przetarły po półtora roku i bez problemu
    > dostał zwrot kasy .

    I czego to dowodzi, bo wg mnie niczego.

    --
    Liwiusz