  • 41. Data: 2013-06-05 13:55:04
    Temat: Re: Bateria
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-06-05 13:05, J.F. pisze:
    > Jaka tam nietypowa, gdzies tam w Chinach jest fabryka i produkuje
    > milionami :-)

    Jasne - na zagranicznym eBayu, i tym podobnych aukcjach pełno tego. Ale
    w kraju jest tylko jedna ofrta sprzed roku na Allegro, oczywiście ktoś
    wystawił używana baterię..

    > W ogolnosci - glebokie rozladowanie Li-ion szkodzi. Ale dlatego
    > powinny byc przed tym zabezpieczone :-).
    >
    > A tydzien to tak w granicach normalnej eksploatacji.

    Szkodzi i to bardzo, ale o tym poniżej.

    > do sprobowania - naladowac ja troche z laboratoryjnego zasilacza, tak
    > choc do 3.8V.
    > Albo wsadzic do tableta wlaczonego ... choc to ryzykowne.
    >
    > J.

    Idąc tym tropem poszedłem do auta, gdzie podłączyłem tablet pod
    ładowarkę samochodową, która zresztą należy do wyposażenia tabletu. Nie
    wywołało to żadnej reakcji - w odróżnieniu do ładowania z sieci 230V,
    ładowarka samochodowa nie wywołała nawet migania diod na obudowie.
    Wróciłem do domu i podłączyłem urządzenie do komputera po przez USB, z
    zaznaczeniem że tego tabletu nie można ładować po przez USB, do
    ładowania służy inna wtyczka, ale do rzeczy - podłączyłem pod USB - i o
    dziwo tablet się uruchomił! Pokazał się komunikat o rozładowanej
    baterii. Rozłączyłem z kompem - podłączyłem do sieci - i już mam baterię
    w 20%tach naładowaną.. Wcześniejsze próby naładowania skutkowały tylko
    migotaniem diod na obudowie. Widać że to podłączenie przez USB do kompa
    w jakiś sposób pobudziły baterię. Jeszcze za wcześnie mówić o uznaniu
    problemu za niebyły, ale chyba wiszę Ci duże piwo.. Gdyby nie Twoja
    rada to tablet wylądowałby w odpadach niesegregowanych, łącznie z tą
    baterią. :-)

  • 42. Data: 2013-06-05 13:55:27
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 5 Jun 2013 13:20:13 +0200, Chris wrote:

    > Tu masz odp.
    >
    > - towar nie odpowiada oczekiwaniom dotyczącym tego rodzaju towaru, które
    > wynikają z zapewnień sprzedawcy lub producenta, podawanych choćby w reklamie
    > lub we wcześniej danej próbce (np. krem do rąk nie wygładza skóry);

    Copy-pastujesz to?:
    http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-poradn
    ik-konsumenta-przeczytaj.html

    Podstawa prawna[1] jest nieco ogolniejsza w tej materii, i jak wyzej --
    przy uszkodzeniach parametrycznych wg mnie bedziesz się bujac na
    papierki ze sprzedawca i ew. pozniej sądem.

    [1] http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20021411176&t
    ype=3
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 43. Data: 2013-06-05 14:00:39
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Michal Tyrala nabazgrał(a):

    > Copy-pastujesz to?:
    > http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-poradn
    ik-konsumenta-przeczyt
    > aj.html

    Oczywiście, bo jest łatwo i prosto opisane.

> [...]
    > przy uszkodzeniach parametrycznych wg mnie bedziesz się bujac na
    > papierki ze sprzedawca i ew. pozniej sądem.

    Oczywiście że nie jest to łatwe bo sprzedawca będzie chciał się wymigać
    "gwarancją" ale nie oznacza to że nie przysługuje ci prawo do reklamacji z
    tytułu ustawy a tego sprzedawca nie może ci już odmówić a jak robi problemy
    to pozostaje najpierw pismo do federacji konsumentów gdzie często już po tym
    zabiegu sprzedawca uznaje reklamację a jak nie to sąd...

  • 44. Data: 2013-06-05 14:00:46
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-06-05 12:47, J.F. pisze:
    > Tak w ogolnosci to mi sie wydaje ze nalezy reklamowac u sprzedawcy
    > niezgodnosc z umowa a nie w serwisie gwarancyjnym producenta - lepsze
    > warunki, wyrazniejsze terminy, mniej problemow.
    >
    > Ale to dotyczy sprzetu prawie nowego, nie takiego gdzie sprzedawcy
    > latwo sie wypiac ...
    >
    > J.

    I tak bym niewątpliwie zrobił - sklep w którym kupowałem tablet mialem o
    rzut kamieniem, a więc po co jakieś zachody czy wycieczki na
    kilkadziesiąt km, problem przekazuję sprzedawcy, ale co zrobić gdy
    sklepu juz nie ma? Ktoś kiedyś mowił że odnoszenie wadliwego towaru do
    sprzedawcy to tylko czysta strata czasu, gdy serwis jest w pobliżu to
    podobno korzystniej jest go zanieść do niego z pominięciem sprzedawcy.

  • 45. Data: 2013-06-05 14:04:40
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-06-05 12:59, J.F. pisze:
    > Kupiles tablet z bateria ? To IMO tablet w calosci - ale ja sedzia nie
    > jestem, ani profesofem prawa, wiec moje zdanie sie nie liczy :-)
    >
    > J.

    Tak, z baterią, ale zapakowaną oddzielnie.

  • 46. Data: 2013-06-05 14:08:18
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Trybun nabazgrał(a):

    > Tak, z baterią, ale zapakowaną oddzielnie.

    W jednym opakowniu czy jako osobna pozycja na rachunku ?

  • 47. Data: 2013-06-05 14:13:06
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Trybun nabazgrał(a):

> [...]
    > żadnej reakcji - w odróżnieniu do ładowania z sieci 230V, ładowarka
    > samochodowa nie wywołała nawet migania diod na obudowie.

    Często ładowarki samochodowe są za słabe żeby podnieść urządzenie jeśli stan
    bateri = 0%

> [...]
    > niebyły, ale chyba wiszę Ci duże piwo.. Gdyby nie Twoja rada to tablet
    > wylądowałby w odpadach niesegregowanych, łącznie z tą baterią. :-)

    Dla tego nie powinno się rozładować bateri do zera bo może być problem ze
    startem choć ładowarka sieciowa powinna to bez problemu unieść .... dodam że
    np. Nexus7 podnosi się ze stanu ZERO z minutę albo i dłużej zanim coś
    pokaże.

  • 48. Data: 2013-06-05 14:23:32
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 5 Jun 2013 14:00:39 +0200, Chris wrote:

    > Oczywiście, bo jest łatwo i prosto opisane.

    Wypadałoby podać źrodło...

    Inna rzecz, że ja jednak wolę zajrzeć wprost do ustaw/kodeksów, bo
    nie ufam przetrawionym papkom.

> [...]
    > to pozostaje najpierw pismo do federacji konsumentów gdzie często już po tym
    > zabiegu sprzedawca uznaje reklamację a jak nie to sąd...

    No ale to jest jedyna przewaga tej sciezki nad gwarancją -- ostrzejsze
    terminy i prostsza (co nie znaczy prosta) sciezka ,,odwoławcza''.

  • 49. Data: 2013-06-05 14:30:54
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Michal Tyrala nabazgrał(a):

    > Wypadałoby podać źrodło...

    Mój błąd, masz rację ..

    > Inna rzecz, że ja jednak wolę zajrzeć wprost do ustaw/kodeksów, bo
    > nie ufam przetrawionym papkom.

    90% dobrego prawnika to właśnie takie zapiski z boku :)

    > No ale to jest jedyna przewaga tej sciezki nad gwarancją -- ostrzejsze
    > terminy i prostsza (co nie znaczy prosta) sciezka ,,odwoławcza''.

    Masz rację co nie znaczy że nie ma innej drogi którą chcę pokazać a nie
    "sorry" iść jak baran pod nóż ...

  • 50. Data: 2013-06-05 14:37:37
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Chris" napisał:

    > Zawsze można reklamować na niezgodność z umową

    Chędożenie kotka...
    Po tych 6 miesiącach (a ów tablet ma ich już 14) to na wątkopodawcy spoczywa
    obowiązek wykazania, że wada istniała w chwili zakupu. Życzę powodzenia.

    JoteR