  • 1. Data: 2015-12-16 17:07:16
    Temat: Banany 3.18mm
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    Czy ktoś kojarzy gdzie można zdobyć, najlepiej w PL, banany 3.18mm?
    Czasem dotykam sprzęty, co mają właśnie takie i zaczyna mnie coś brać.
    Mogą być banany, mogą być z kablami. Na razie cokolwiek. W ilościach
    oczywiście "dla ludzi", nie do produkcji.

    Pozdrawiam

    DD

  • 2. Data: 2015-12-17 07:32:42
    Temat: Re: Banany 3.18mm
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Dariusz Dorochowicz pisze:
> [...]
    > Mogą być banany, mogą być z kablami. Na razie cokolwiek. W ilościach
    > oczywiście "dla ludzi", nie do produkcji.

    Sprawdź czy np. takie
    http://allegro.pl/wtyk-bananowy-czerwony-2-szt-i5378
    417499.html nie
    podejdą. Zazwyczaj te sprężynujkące blaszki są dosyć elastyczne, więc
    może akurat podejdą do gniazd o podanej przez Ciebie średnicy.

    G.B.

  • 3. Data: 2015-12-17 08:33:40
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-12-17 o 07:32, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz pisze:

> [...]
    > podejdą. Zazwyczaj te sprężynujkące blaszki są dosyć elastyczne, więc
    > może akurat podejdą do gniazd o podanej przez Ciebie średnicy.

    Dzięki... Trochę różnych próbowałem, ale póki co nie udało się. Być
    może nie trafiłem na takie jak trzeba. Spróbuję dokładnie takich przy
    okazji :)
    Te, co mam dają się "spłaszczyć" do ok 3.8mm.

    Pozdrawiam

    DD

  • 4. Data: 2015-12-18 02:02:57
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-17 o 08:33, Dariusz Dorochowicz pisze:

    417499.html

    Tak jednym okiem dyskusję śledzę, ale zerknąłem w link, i rozpoznałem
    bananki jako te (lub b. podobne), które doprowadzają mnie do ciężkiej
    qrwicy. Jeśli chodzi o to, aby je wcisnąć w wąskie gniazdko, to OK. ale
    do standardowych "dziurek" są zdecydowanie za luźne! Latają jak gó*no w
    przerębli, słabo kontaktują, wypadają, horror! Nie wiem, może to
    standard do całkiem innych otworków, nie znam się.
    Ale, ale - niech Cię nie zmylą te "sprężynujące" blaszki! To pic na
    wodę, fotomontaż (w przenośni mówię)! One są za cienkie, i z jakiejś
    gó*nianej blaszki, wcale nie wywierają nacisku "na zewnątrz", i nic a
    nic nie pomaga ich odginanie (w celu poszerzenia średnicy bolca) na
    zewnątrz. Bo wtykasz w otworek, a one i tak nie trzymają się w nim.

    A do tego ta śrubka! Krzyżowe nacięcie - a przecież żaden
    krzyżo-śrubokręt nie ma nigdy takiego "stożka" jaki Ci w danej chwili
    jest potrzebny. Dlatego lepsze są śruby ze zwykłą szparką. A w dodatku
    ta śruba może być przyczyną kopnięcia, gdy uprzesz się wetknąć taki
    bananek do kontaktu 230, lub więcej.
    Odradzam, poszperaj za czymś solidniejszym!

    > Spróbuję dokładnie takich
    > przy okazji :) Te, co mam dają się "spłaszczyć" do ok 3.8mm.

    A te otwory do których chcesz wtykać to-to, one są mniejsze niż w
    kontaktach na 230 V ?

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 5. Data: 2015-12-18 08:31:06
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-12-18 o 02:02, JaNus pisze:
> [...]

    Właśnie spróbowałem podobne - faktycznie wchodzą, tylko jakby dość
    krótkie są. Jeszcze nie próbowałem pod obciążeniem. Dzięki za podpowiedź.

> [...]
    > nic nie pomaga ich odginanie (w celu poszerzenia średnicy bolca) na
    > zewnątrz. Bo wtykasz w otworek, a one i tak nie trzymają się w nim.

    Aha, coś sobie przypominam z "dawnych czasów".

> [...]
    > bananek do kontaktu 230, lub więcej.
    > Odradzam, poszperaj za czymś solidniejszym!

    Nie no, trzeba by mieć coś nie tak pod kapeluszem, żeby wtykać takie
    banany do gniazdka.

    > A te otwory do których chcesz wtykać to-to, one są mniejsze niż w
    > kontaktach na 230 V ?

    A nie wiem, ale w typowym gniazdku sprężynują styki gniazdka, a w
    bananach bolce. Pożenienia tego raczej sobie nie wyobrażam.

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2015-12-18 20:29:22
    Od: Bartosz Radwan <b...@s...info>

    On 16.12.2015 17:07, Dariusz Dorochowicz wrote:
    > Czy ktoś kojarzy gdzie można zdobyć, najlepiej w PL, banany 3.18mm?

    A to nie takie:
    http://allegro.pl/zabytkowa-bakelitowa-wtyczka-banan
    ek-i5862113704.html ?

    Bartek

  • 7. Data: 2015-12-18 22:24:17
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 18.12.2015 o 08:31, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Nie no, trzeba by mieć coś nie tak pod kapeluszem, żeby wtykać takie
    > banany do gniazdka.

    Hi hi, a ja nawet w tym tygodniu widziałem takie połączenie, w
    "poważnym" instytucie badawczym na stanowisku pomiarowym za setki
    tysięcy PLN :D

    Jakub Rakus

  • 8. Data: 2015-12-18 22:33:41
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 18 Dec 2015 08:31:06 +0100, Dariusz Dorochowicz napisał(a):

    > Nie no, trzeba by mieć coś nie tak pod kapeluszem, żeby wtykać takie
    > banany do gniazdka.

    W warunkach warsztatowych/laboratoryjnych czasem się coś takiego
    praktykuje. Inna sprawa, że np. na zagranicznej uczelni jakby behapowiec
    coś takiego zobaczył to by chyba na zawał zszedł.
    > A nie wiem, ale w typowym gniazdku sprężynują styki gniazdka, a w
    > bananach bolce. Pożenienia tego raczej sobie nie wyobrażam.

    Otwory w gniazdkach potrafią mieć różne średnice, podobnie jak różne
    średnice mają styki we wtyczkach. Naciąłem się na to kiedyś w Szwajcarii
    - przejściówka z wtyczki angielskiej na UE miała za grube styki i nie
    wchodziła do lokalnego gniazdka.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 9. Data: 2015-12-19 00:21:38
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-18 o 20:29, Bartosz Radwan pisze:

    > A to nie takie:
    > http://allegro.pl/zabytkowa-bakelitowa-wtyczka-banan
    ek-i5862113704.html ?

    Oj to-to! Choć droższa, to warto tą złotówkę więcej zapłacić.
    Zwracam uwagę, że:
    a) śrubka chowa się w oprawie - nie wystaje!
    b) ma "szparkę" na zwykły, plaskaty śrubokręt, a nie wq*wiający "krzyżak"
    c) zamiast cieniutkich, wcale *nie_sprężynujących* blaszek - ma rozcięty
    bolec, który po pierwsze dobrze sprężynuje, a po drugie - gdy jest za
    cienki, to się go śrubokrętem łatwo poszerza.

    W przypadku tych czerwonych bananków po 1,5 zeta takie poszerzanie
    średnicy było
    primo: bezskuteczne, bo tandetne blaszki uparcie spłaszczały się pod
    najmniejszym naciskiem
    secundo: trudne. Bo nijak nie dało się nic wcisnąć między blaszkę, a
    trzonek, nie wchodził w to nawet ostry czubek noża. Sporym przy tym
    utrudnieniem było to, że ten "wianuszek" oplatający rdzeń - nie wiedzieć
    po kiego grzyba - obracał się!
    Wymyślił to jakiś debil, ale ciekawi mnie, co za rządek kretynów badał
    (?), zatwierdził, a na końcu wdrożył produkcję?

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 10. Data: 2015-12-19 11:02:33
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2015-12-19 o 00:21, JaNus pisze:

    ek-i5862113704.html ?

    > Oj to-to! Choć droższa, to warto tą złotówkę więcej zapłacić.

    [...]

    Mam takie w starociach, są czteromilimetrowe.
    Poszukaj może 1/8".

    P.P.