  • 1. Data: 2015-12-15 17:33:09
    Temat: wycinanie otworów w szafie
    Od: KS <b...@b...pl>

    Witam,

    Jak profesjonalne firmy wycinają otwory pod wskaźniki itp. w drzwiach
    stalowych drzwiach rozdzielnicy?
    Chodzi mi głownie o prostokątne otwory o boku od kilku do kilkunastu cm.

    Pozdrawiam.
    K.S.

  • 2. Data: 2015-12-15 17:43:53
    Temat: Re: wycinanie otworów w szafie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KS" napisał w wiadomości grup
    >Jak profesjonalne firmy wycinają otwory pod wskaźniki itp. w drzwiach
    >stalowych drzwiach rozdzielnicy?
    >Chodzi mi głownie o prostokątne otwory o boku od kilku do kilkunastu
    >cm.

    Teraz ?
    Wykrojnikiem na prasie - typowe rozmiary moga miec,
    laserem, waterjetem, plazma ... bo frezarka cnc to juz chyba nie ..

    I ile w ogole wycinaja, bo moda (lub trudnosci wykonawcze) jest raczej
    inna - nic nie widac, wszystko w komputerze :-)

    J.

  • 3. Data: 2015-12-15 17:51:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 grudnia 2015 17:33:41 UTC+1 użytkownik KS napisał:
    > Witam,
    >
    > Jak profesjonalne firmy wycinają otwory pod wskaźniki itp. w drzwiach
    > stalowych drzwiach rozdzielnicy?
    > Chodzi mi głownie o prostokątne otwory o boku od kilku do kilkunastu cm.

    Wiertłem do otworow kwadratowych np.

  • 4. Data: 2015-12-15 23:08:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-15 o 17:51, Kris pisze:

    > Wiertłem do otworow kwadratowych np.

    W cienkim materiale?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2015-12-15 23:12:20
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-12-15 o 17:33, KS pisze:
    > Witam,
    >
    > Jak profesjonalne firmy wycinają otwory pod wskaźniki itp. w drzwiach
    > stalowych drzwiach rozdzielnicy?
    > Chodzi mi głownie o prostokątne otwory o boku od kilku do kilkunastu cm.

    masowo to stempel i prasa. w detalu to pewnie frezarka cnc, woda pod
    ciśnieniem odpowiednim albo laser

    a.

  • 6. Data: 2015-12-16 00:08:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kiedys w Elfie widzialem sprytne wykrojniki napedzane kluczem. Trzeba bylo wywiercic
    otwor. Skladalo sie przez nia wykrojnik.

  • 7. Data: 2015-12-16 01:16:56
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Żart:

    > W cienkim materiale?

    Ja okrągłym wiertłem robiłem trójkątne wprawdzie otwory :), ale myślę, że
    jakby się "postarać", to i kwadrat wyjdzie :))

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 8. Data: 2015-12-16 07:25:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 grudnia 2015 01:16:40 UTC+1 użytkownik ACMM-033 napisał:
    > Żart:
    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja okrągłym wiertłem robiłem trójkątne wprawdzie otwory :), ale myślę, że
    > jakby się "postarać", to i kwadrat wyjdzie :))

    Są wiertła do kwadratowych otworow
    https://www.youtube.com/watch?v=Nf4ubXQmVfs

  • 9. Data: 2015-12-16 11:16:45
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 15.12.2015 o 17:33, KS pisze:
> [...]
    > stalowych drzwiach rozdzielnicy?
    > Chodzi mi głownie o prostokątne otwory o boku od kilku do kilkunastu cm.

    Widziałem taki wykrojnik, wprawdzie do otworów okrągłych, ale chyba
    można go zrobić dla dowolnego kształtu. Wykrojnik składał się z 2 części
    połączonych gwintowanym prętem (śrubą). Ten pręt przekładało się przez
    nawiercony otwór i potem kluczem dociskało obie części. Do jednostkowych
    potrzeb bardzo fajne rozwiązanie, ładnie wychodziło.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 10. Data: 2015-12-16 12:43:00
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-16 o 07:25, Kris pisze:

    > Są wiertła do kwadratowych otworow
    > https://www.youtube.com/watch?v=Nf4ubXQmVfs

    Właśnie o takiej wiertarce mówię. Tam bywają naprężenia podczas
    skrawania większe, niż przy otworach okrągłych. A wiele chyba osób wie,
    jak ciężko wywiercić otwór przykładowo ?25 w blasze 1,5 mm.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam