eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipAdministratorzy TKT wstydźcie sięRe: Administratorzy TKT wstydźcie si
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: kulek <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Administratorzy TKT wstydźcie si
    Date: Fri, 04 May 2007 21:05:25 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 131
    Message-ID: <f1g05g$3q5$1@news.onet.pl>
    References: <f16tdh$rkm$1@news.onet.pl> <f1es6t$7og$1@news.onet.pl>
    <f1fpmd$br8$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213.199.220.131
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1178305520 3909 213.199.220.131 (4 May 2007 19:05:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 4 May 2007 19:05:20 +0000 (UTC)
    X-Sender: h686NlsrrGhBIxCRG0PJHGM6GdxgdDuc
    In-Reply-To: <f1fpmd$br8$1@inews.gazeta.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: avast! (VPS 000738-2, 2007-05-04), Outbound message
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.0 (Windows/20070326)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:81804
    [ ukryj nagłówki ]

    Teodor pisze:
    > Użytkownik "kulek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:f1es6t$7og$1@news.onet.pl...
    >> kulek pisze:
    >>> Od 14 godzin jedno z moich łącz zalewane jest pakietami UDP z dwóch
    >>> zagranicznych hostów.
    >>> Dzwoniłem wczoraj, wysyłałem maile (wczoraj normalny dzień roboczy był) i
    >>> prócz telefonów, że "administrator zostanie powiadomiony" nie zrobiono
    >>> nic.
    > A może administrator walczył z atakami na innych użytkowników
    >>> Ile czasu w normalnej firmie trwa wycięcie takiego ruchu?
    >>> W chwili obecnej szukam już innego dostawcy, bo z tą firmę tak jak kiedyś
    >>> chwaliłem tak teraz konkurencji bym nie polecił.
    > Raz Ci się zdarzyło i od razu zmieniasz firmę, masz prawo, ale za jedną
    > nawet wpadkę nie potępiaj parę tysięcy ludzi.

    Nie raz i nie chodzi tylko o tą awarię. Co często są zaniki internetu,
    straty do routera brzegowego itp. Wszystko co jakiś czas zgłaszam. Z
    jakiś miesiąc temu otrzymałem telefon, że chyba coś się parametry kabla
    pogorszyły i nie długo się tym zajmą. Do tej pory cisza.

    >> W związku z Informacjami, które dostałem od Administratora TKT. Chciałbym
    >> sprostować tytuł wątku który powinien brzmieć. "Wszyscy pracujący w TKT
    >> wstydźcie się"
    > Ja pracuję w TKT i akurat w tym przypadku wątpię abyś miał rację.
    > Znam ludzi, którzy żyły wypruwają, żeby klienci tacy jak Ty mieli internet
    >> Uzyskałem też informację, że w TKT administratorzy pracują od 8 do 16 w
    >> święta mają wolne.
    > Naprawdę nikt Cię nie musi informować jak wygląda praca administratora w
    > TKT. Ręczę Ci, że wprowadzono Cię w błąd.
    > Zawsze jest ktoś kto jest gotowy usunąć awarię, tylko pytanie czy Twój
    > problem to była awaria?.przecież Ty płacisz za dostęp do internetu, a jego
    > składnikiem są też takie ataki, które paraliżują bardziej znaczące firmy niż
    > Twoja. Atak na Ciebie był pochodną Twojego działającego łącza
    >>

    Ja naprawdę nie muszę się znać czy to był atak czy router padł czy ktoś
    prąd wyłączył. Internetu nie było więc zgłosiłem problem.

    . Przez 20 godzin informacja o awarii krążyła po "(...) strukturach
    > Naprawdę nie plotkujemy o tym kto dzisiaj nie ma internetu, jezeli zgłosiłeś
    > usterkę tam gdzie powinieneś ( na pewno masz w umowie), to zaiteresowani
    > byli szybko powiadomieni

    Też tak myślałem ale :

    Zauważyłem awarię po 17-stej
    Sprawdzam czy to coś u mnie.
    Po 18stej wysyłam maila na noc(malpa)tktelekom.pl , bo mi powiedziano,
    że tam najszybciej zareagują. Nie otrzymuje odpowiedzi.
    Koło 19 dzwonie do Szczecina (telefon podała mi centrala w szczecinie).
    "Zaraz powiadomimy odpowiednie osoby"
    Po 20 dzwonie do Call Center (w umowie nr nieaktualny, dopiero w którymś
    aneksie był dobry wpisany). "Sprawdzimy czy ma Pan nr zgłoszenia i
    oddzwonimy"
    Po 21 dzwoni do mnie Szczecin. "Dzisiaj to już nic, nie zrobią"
    Następny dzień po 8 rano dzwonie do Call Center. "Sprawdzę w jakim
    stadium jest zgłoszenie i oddzwonie"
    Po godzinie dzwoni Pani i mów. "Jest święto i nie mamy kogo do Pana wysłać"
    W tym momencie po raz kolejny tłumaczę, że trzeba administratora
    powiadomić, bo to nie wina urządzeń itp. Musiałem kilka minut tłumaczyć
    o co mi chodzi, a tłumaczyłem to przy każdej rozmowie wcześniej.
    Po godzinie 13stej dzwoni pani żebym podał te adresy IP.


    >> zakresu kompetencji które w tak dużej firmie są znacząco inne niż w
    >> sieciach typu osiedlowego".
    > Tu się z Tobą zgadzam. świadczenie usług dostępu do internetu nie jest
    > podstawowym zadaniem TKT. wynika ono tylko z zagospodarowania nadwyżek pasma
    > przeznaczonego do obsługi właściciela spółki jakim jest PKP
    > Po otrzymaniu informacji administrator
    >> awarię usunął w normalnym czasie (koło godziny). Robił to w godzinach
    >> wolnych od pracy.
    > A tu sam sobie zaprzeczasz.. administrator pracuje do 16 a dla Ciebie zrobił
    > wyjątek. Nie wierz w to. On też ma rodzinę

    Czyli zostałem wprowadzony w błąd ?
    Poniżej mail jaki otrzymałem

    "Szanowny Panie,

    O ile jestem w stanie zrozumieć Pańskie rozżalenie z powodu
    niedostępności usługi przez tak długi czas (około 22 godzin) jednak
    proszę zwrócić uwagę, że:

    1. niedostępność usługi rozpoczęła się od około 17:00 (załącznik), więc
    po zakończeniu "normalnego dnia roboczego" a w przeddzień święta i w
    trakcie najdłuższego weekendu współczesnej Europy. Dla wyjaśnienia:
    godziny pracy administratorów to 8:00 - 16:00, operatorzy pracują całą
    dobę i każdego dnia.

    2. pierwsza informacja E-mail dotarła do nas około 18:15

    więc po godzinach pracy i w czasie gdy korespondencja docierająca na
    adres n...@t...pl nie jest regularnie obsługiwana.

    3. Nie wierze, że rozmawiając telefonicznie nie zdawał Pan sobie sprawy,
    że rozmawia z "operatorem" a nie administratorem sieci IP. Szanowny
    Panie, struktura zakresu kompetencji oraz odpowiedzialności w tak dużej
    firmie jest znacząco inna niż w sieciach typu osiedlowego. Co nie
    zmienia faktu, że przepływ informacji w dużych firmach mógłby być
    sprawniejszy a kompetencje operatorów większe. Ale nadużyciem jest winę
    za taki stan rzeczy przypisywać administratorom sieci IP.

    Nie moją winą jest, że powiadomiono mnie o fakcie dopiero wczesnym
    popołudniem dnia następnego, czyli 1 maja.

    I za co mam się wstydzić, że w czasie wolnym od pracy, w trakcie
    majowego, najdłuższego w historii weekendu, podjąłem skuteczną reakcję w
    pół godziny? Czy powinienem się wstydzić za kompetencje operatorów?

    Rozumiem, że zwrot "Administratorzy TKT wstydźcie się" użył Pan jako
    synonim stwierdzenia: "wszyscy odpowiedzialni w TKT, za fakt marnej
    reakcji na moje zgłoszenie ataku, w trakcie majowego weekendu, wstydźcie
    się!"

    pozdrawiam

    "


    >> Wszyscy którzy chcą korzystać z usług tej firmy gorąco odradzam.

    > Jak ochłoniesz to zastanów się czy masz lepszą ofertę od naszej, jeżeli tak
    > to nie rozumiem po co się umartwiasz.
    > Zmień operatora, albo ponegocjuj umowę, przy dużych przepływnościach
    > dostaniesz swojego opiekuna.

    Nie mam o czym negocjować, bo mimo zapewnień, że jest to możliwe
    technicznie nie dostałem łącza 4 mega tylko 2*2 i o dalszym zwiększaniu
    niestety nie ma mowy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: