  • 51. Data: 2011-07-10 19:56:51
    Temat: Re: 60D vs D7000 pytanie dla userów i fanów tabelek ;-)
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Jul., 20:48, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie miałem pojęcia, że ktoś w takich celach używa JPG. To prawda.
    > Powiedz mi jednak - 2 zdjęcia z taką samą rozdzielczością, optyką,
    > poprawnie ustawioną ostrością, taką samą kompresją, jedno bardziej
    > zaszumione, drugie mniej. Które będzie "cięższe" po kompresji do JPG???
    > I o czym wtedy będzie świadczyć ciężar pliku???
    >
    > --http://www.stopakcyzie.pl/

    posty dochodza jak chca , a moze wogole nie wiec pisze jeszcze raz.
    jesli sfotografowales ten sam motyw i zdjeciia roznia sie miedzy soba
    szumami to nie moga miec takiej samej rozdzielczosci. to jest
    niemozliwe co piszesz , szum obniza rozdzielczosc.

    ze wzrostem wzmocnienia czyli nastawy Iso szumy staja sie bardziej
    widoczne , jednoczesnie spada dynamika czyli zakres tonalny i
    rozdzielczosc w ogoel. Przyrost wielkosci pliku wskutek szumow jest
    mniejszy niz spadek wskutek spadku rozdzielczosci i zmniejszenia
    dynamiki.
    wskazuje na to rowniez prosty test - dwa zdjecia jedno na 200 drugie
    na 800 iso - to na 800 iso daje znacznie mniejszy plik jpeg.

    kazdy sie moze przekonac robiac prawidlowo sam doswiadczenie.

  • 52. Data: 2011-07-10 20:00:24
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > To samo Tobie radzę. Bo widzę, że masz z jej zrozumieniem sporo trudności.
    >
    > --

    zawsze masz mozliwosc wyboru.
    mozesz dokonywac porownania zdjec z roznych aparatow w swietle jednej
    lub dwoch swieczek jak to proponuje autor klasyfikacji wg swiatla
    swiecy. Jesli na tej podstawie dostaniesz pelniejszy obraz , bez
    watpienia tak nalezy robic.

  • 53. Data: 2011-07-10 20:01:03
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-10 21:28, XX YY pisze:

    > to jest niemozliwe.
    > jesli zdjecie jest bardziej zaszumione to musi byc mniej rozdzielcze.
    > nie moga byc dokladnie identyczne , w tej samej rozdzielczosci a
    > rozniace sie szumami. szum obniza rozdzielczosc.

    Oczywiście, że szum obniża rozdzielczość, ale dla algorytmu szum też
    jest informacją. A ponieważ szum jest losowy, nie bardzo poddaje się
    kompresji, w związku z czym, zaszumione zdjęcia "puchną".

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/

  • 54. Data: 2011-07-10 20:14:57
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Jul., 22:01, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > jest informacją. A ponieważ szum jest losowy, nie bardzo poddaje się
    > kompresji, w związku z czym, zaszumione zdjęcia "puchną".

    przyrost wielkkosc pliku wskutek wzrostu szumu jest mniejszy niz
    spadek wielkosc pliku w wyniku spadku rozdzielczosci odwzorowania i
    mniejszej dynamiki. nic wiecej nie moge dodac.
    jesli nie wierzysz zrob sam test .
    ustaw aparat na statywie sfotografuj najlepiej plaski motyw raz na 200
    iso , raz na 800 , zrob kompresje z rawow do jpeg i porownaj wielkosci
    plikow.
    jesli zrobisz ten test , to dalej mozemy porozmawiac.
    wszystklo inne jest beprzedmietowym dzieleniem wlosa na czworo i
    gdybaniem o czyms co nie ma miejsca w rzeczywistosci.

    Nie wiem dlaczego jest tak ciezko zrozumiec - z calkowitego pliku jpeg
    da sie oszacowac te czesc , ktora jest zapisem szumow. Pisalem o tym
    pare postow wczesniej.
    Ocena jakosci na podstawie obrazu jpeg nie jest jedyna okreslajaca
    wszystkie cechy obrazu / sprzetu. To tez oczywiste. wten sposob nie da
    okreslic np aberacji chromatycznej , bledow geometrycznych. ale jest
    to informacja "wypadkowa" dajaca poglad o potencjale zapisu
    informatyczbego aparatu - bardzo istotny wskaznik.

    czy to jest tak trudno zrozumiec?
    panowie mam wrazenie ze cos tam poczytaliscie w interencie albo na
    optycznych lub moze nawet depre.., i na tym swiat sie konczy.
    mnie tu nikt nie placi za szkolenie , jesli uwazacie ze to nie prawda
    to z calym szacunkiem uwazam ze macie pelne prawo do tego pogladu.
    Zamiast upierac sie godzinami wystarczy wziaic aparat i sprawdzic w
    ciagu kilkunastu minut ( zdjecie na plaski obiekt )

  • 55. Data: 2011-07-11 07:43:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-10 19:28, XX YY pisze:
    > wlasnie wrocilem z :
    > http://spherapan.vot.pl/ps43/ps43.html
    > wiec w przyplywie energii:
    > Twoje watpliwosci biora sie stad, ze nie qmasz kompresji jpeg.
    [...]

    Jest takie polskie słowo: rozumiesz. I polskie zasady wstawiania
    wielkich liter na początku zdań. A także nierozdzielania znaków
    interpunkcyjnych spacjami z lewej strony i w ogóle, ich stosowania. Jak
    również zasady cytowania i zwyczajnej estetyki wymiany postów.
    Może najpierw popracuj nad tym, a potem zabierz się za wiedzę ścisłą i
    logikę dyskutując z kimś, kto raczej matury nie kupił, bo zaczynasz
    bardzo przypominać pewną mendę o podobnym nicku, która kilka miesięcy
    temu dziwnie zniknęła z usenetu :)

    PS. My tu, w Polsce, też mamy takie baseny i nawet stać nas na
    korzystanie z nich.

    --
    pozdrawia Adam
    /wow! dj'e będą miksować nie tylko hity, ale również evergreen'y!

  • 56. Data: 2011-07-12 19:46:31
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-11 09:43, Janko Muzykant pisze:
> [...]
    > logikę dyskutując z kimś, kto raczej matury nie kupił, bo zaczynasz
    > bardzo przypominać pewną mendę o podobnym nicku, która kilka miesięcy

    Luty 2010

    JD