  • 41. Data: 2011-07-10 16:09:50
    Temat: Re: 60D vs D7000 pytanie dla userów i fanów tabelek ;-)
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-07-10 16:32, XX YY pisze:

> [...]
    > wyostrzeniu i rozostrz minimalnie ( dokladnie ten sam motyw).
    > zrob z rawow od razu jpegi na 100% jakosci - porownaj wiekosci plikow.
    > zdjecia musza byc w wielkosci 100% - jesli po drodze cos liczysz i
    > przeliczasz to ta operacja rachunkowa bedzie miala decdujace byc moze
    > znaczenie.
    > jesli uwazasz, ze mozna sobie plik po drodze dowolnie przeliczac /
    > pomniejszac , to nic dziwnego ze dochodzisz do takich wnioskow do
    > jakich doszedles - ze sie nie da.
    > oczywiscie nie da sie jak bedziesz przeliczal obraz.

    Napisałeś:
    '1. o wyniku ostatecznym swiadczy wielkosc pliku.
    ten plik ktory jest wiekszy ten zawiera wiecej informacji.
    Jezeli skomprymujesz plik na 80% jakosci inny na 100% jakosci i ten na
    80% jakosci bedzie wiekszy to mimo wiekszego stopnia kompresji bedzie
    on zawieral wiecej informacji - a wiec lepszy obraz To tylko uwaga
    marginalna.
    moznaby powiedziec ze stopien kompresji jest bez znaczenia , decyduje
    wielkosc pliku.'
    Przedstawiłem jednoznaczny dowód, że tak nie jest - o wielkości pliku
    decyduje nie tylko jego zawartość informacyjna, ale i stopień kompresji.
    Pokazałem dwa pliki formacie jpg z których ten o mniejszych rozmiaarch
    zawiera więcej informacji o fotografowanym motywie. Zatem poza ilością
    informacji w pliku na jego wielkość ma też stopień kompresji. Ty
    twierdziłeś, że nie ma, ja wykazałem, ze ma. I nie wykręcaj teraz kota
    ogonem, ze jest inaczej.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 42. Data: 2011-07-10 16:12:36
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-07-10 17:07, "Paweł W." pisze:

    > Masz siłę jeszcze z nim dyskutować? Przecież twoje argumenty, chociażby
    > nt.szumów odbijają się od niego jak piłka od ściany.
    > [...]

    Prawdę powiedziawszy zaczynam mieć już dosyć - szkoda mi czasu. Ale nie
    lubię gdy ktoś kategorycznym tonem wypisuje bzdury i idzie w zaparte
    używając wszelkich możliwych wykrętów by wykazać, że jest nieomylny.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 43. Data: 2011-07-10 16:21:22
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-07-10 17:28, Andrzej Libiszewski pisze:

> [...]
    h.jpg
    jpg

    > Marku, nie obraź się, ale to bzdura. Zmieniłeś zawartość pliku, to jest
    > teraz zupełnie *inna* informacja i porównanie ile z niej zostało przy
    > różnych stopniach kompresji jest bezsensowne. Plik większy pokazuje
    > *dokładniej* zniszczony przez ciebie obraz i tyle. Z punktu widzenia
    > algorytmu nie ma przecież znaczenia, czy informacja którą kompresuje
    > jest sensowna czy nie.

    Nie przeczytałeś dokładnie co chciałem wyjaśnić swoim przykładem.
    XXYY twierdzi, ze większy plik jpg bez względu na stopień kompresji
    świadczy o większej ilości informacji w obrazie źródłowym. Ja swoim
    przykładem udowodniłem, ze może być inaczej - stopień kompresji ma też
    znaczenie i plik większy może zawierać mniej informacji o fotografowanym
    motywie. Abyś nie musiał szukać podam jeszcze dokładny cytat tezy XXYY
    której się przeciwstawiłem:

    *****początek cytatu*****
    *****koniec cytatu*****

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 44. Data: 2011-07-10 17:28:24
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Jul., 18:21, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    > znaczenie i plik większy może zawierać mniej informacji o fotografowanym
    > motywie. Abyś nie musiał szukać podam jeszcze dokładny cytat tezy XXYY

    wlasnie wrocilem z :

    http://spherapan.vot.pl/ps43/ps43.html

    wiec w przyplywie energii:

    Twoje watpliwosci biora sie stad, ze nie qmasz kompresji jpeg.
    przeczytaj dokladnie jak ona funkcjonuje.
    Nie musisz przy tym rozgryzac szeregu furiera, ktory jest
    wykorzystywany do obliczen.

    mowiac w skrocie jpeg dziala tak, ze im wiecej szczegolow w
    oryginalnym pliku przed kompresja tym kompresja mniejsza. Oznacza to
    ze dla zdjecia zawierajacego b. duzo szczegolow a wiec
    wysokorozdzielczego ( np tablica testowa ) spadek wielkosci pliku w
    wyniku jpeg bedzie maly np o 1 MB , natomiast dla jednorodnej
    plaszczyzny np szarej ( a wiec o malej rozdzielczosci ) spadek
    wielkosci pliku bedzie duzy np o 10 MB.
    a wiec istnieje zaleznosc pomiedzy kompresja( spadkiem wielkosci
    pliku ) a rozdzielczoscia poczatkowa obrazu.
    I te zalezosc (wlasciwosc ) kompresji jpeg nozna wykorzystac do
    porownania rozdzielczosci obrazow.

    jesli tego nie squmasz to jakakolwiek dalsza dyskusja nie ma
    najmniejszego sensu . to jest warunek sine qua non.

    tej metody nie da wykorzystac porownujac np wielkosci plikow TIFF ,
    gdyz ich wielkosc nie zalezy od szczegolowosci obrazu.

    ps . uwaga " rozmowa z nikim o niczym " nie dotyczyla Ciebie.
    Wcinaja sie i wcinac beda rozni dyletanci i to jest ok i zrozumiele,
    po to jest forum . nic nie usprawiedliwia jednak zwyklego chamstwa i
    nieposzanowania osoby trzeciej bioracej w dyskusji. nie zamierzam
    tolerowac chamstwa , ani wdawac sie w tego typu utarczki.

  • 45. Data: 2011-07-10 17:30:35
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > znaczenie i plik większy może zawierać mniej informacji o fotografowanym
    > motywie. Abyś nie musiał szukać podam jeszcze dokładny cytat tezy XXYY

    oczywiscie ze tak jest jak pisze.
    jesli zblorowales w ps zdjecie ostre to wprawdzie zrobiles je
    nieostrym ale najpewniej wzbogaciles tonalnie. w sumie musi tam byc
    wiecej informacji gdyz z pustego i salomon nie naleje . Plik jpeg nie
    mglby byc wiekszy , gdyz gdyby bylo mniej informacji to nie mialby
    czego zapisac.

    poczytaj dokladniej o kompresji jpeg.

  • 46. Data: 2011-07-10 18:48:16
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-10 17:50, XX YY pisze:

    > probujesz zabierac glos w sprawach , o ktorych istnieniu jeszcze
    > wczoraj nie miales pojecia.

    Nie miałem pojęcia, że ktoś w takich celach używa JPG. To prawda.
    Powiedz mi jednak - 2 zdjęcia z taką samą rozdzielczością, optyką,
    poprawnie ustawioną ostrością, taką samą kompresją, jedno bardziej
    zaszumione, drugie mniej. Które będzie "cięższe" po kompresji do JPG???
    I o czym wtedy będzie świadczyć ciężar pliku???

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/

  • 47. Data: 2011-07-10 19:28:19
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > zaszumione, drugie mniej. Które będzie "cięższe" po kompresji do JPG???
    > I o czym wtedy będzie świadczyć ciężar pliku???

    to jest niemozliwe.
    jesli zdjecie jest bardziej zaszumione to musi byc mniej rozdzielcze.
    nie moga byc dokladnie identyczne , w tej samej rozdzielczosci a
    rozniace sie szumami. szum obniza rozdzielczosc.

    jest za pozno i forum nie jest odpowiednim miejscem do tego aby
    szczegolowo opisywac..
    zeby szumy wzrosly nalezy zwiekszyc wzmocnienie , czyli czulosc.
    Jednoczesnie program odszumiajacy obniza i to bardzo rozdzielczosc
    odwzorowania.
    prawdopodobnie w wyniku szumow wielkosc pliku jakos tam wzrosnie , ale
    wskutek spadku rozdzielczosci i pojemnosci tonalnej czyli dynamiki
    wielkosc pliku spdanie szybciej niz wzrosla w wyniku wzrostu szumu.
    napisalem pare postow wyzej jak z calkowitego pliku mozna wydzielic te
    czesc, ktora zapisala szum.

    w prostym doswiadczeniu ktore zrobilem - zdjecie tego samego motywu
    raz na 200 ISO raz na 800 Iso wielkosc pliku z 800 iso jest wyraznie
    mniejsza ( vide kilka postow wyzej). Golym okiem widac roznice
    rozdzielczosci na niekorzysc obrazu robionego na 800 iso. Roznica jest
    duza , spadek rozdzielczosci b dobrze widoczny , przyrost szumu golym
    okiem chyba mniej.

    i juz na zakonczenie dnia na dobranoc zrobione na 800 iso - obsluguje
    sie mysza + glosniki. 2 obrazy przejscie strzalkami w dolnych rogach.

    http://spherapan.vot.pl/066/066.html

  • 48. Data: 2011-07-10 19:35:05
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-07-10 19:28, XX YY pisze:

    >[...]
    >
    > Twoje watpliwosci biora sie stad, ze nie qmasz kompresji jpeg.
    > przeczytaj dokladnie jak ona funkcjonuje.

    Nie próbuj mi wmawiać, czego nie kumam. Sprawa jest prosta - zrobiłem
    dwa pliki jpg - jeden ze zdjęcia zapisanego jako tiff, drugi z tego
    samego tiffa popsutego w celu zubożenia informacji o fotografowanym
    obiekcie poprzez zblurowanie. Zapisałem pierwszy z silniejszą kompresją
    drugi ze słabsza - i ten popsuty, zapisany ze słabszą kompresją jest
    wiekszy. I jest to dowód, że poza ilością informacji o fotografowanym
    obiekcie w pliku źródłowym stopień kompresji też wpływa na wielkość
    pliku - w efekcie plik zawierający mniej informacji o fotografowanym
    obiekcie może być mniejszy. Koniec, kropka. Czy to naprawdę tak trudno
    zrozumieć?

    [...]
    wycinam próbę tłumaczenia rzeczy oczywistych.

    > a wiec istnieje zaleznosc pomiedzy kompresja( spadkiem wielkosci
    > pliku ) a rozdzielczoscia poczatkowa obrazu.

    Istnieje - tego nikt nie neguje. Zależność między mocą silnika samochodu
    a jego przyspieszeniem też istnieje - ale nie zawsze samochód z
    mocniejszym silnikiem będzie przyspieszał szybciej - bo jest jeszcze
    kilka innych zależnosci, które na to przyspieszenie wpływają.

    > I te zalezosc (wlasciwosc ) kompresji jpeg nozna wykorzystac do
    > porownania rozdzielczosci obrazow.

    Przy jednym założeniu - że są w ten sam sposób skompresowane. Bo stopień
    kompresji też ma wpływ na wielkość kompresji i ten wpływ potrafi
    spowodować, że plik z mniejszą ilością informacji o fotografowanym
    motywie będzie większy.

    > jesli tego nie squmasz to jakakolwiek dalsza dyskusja nie ma
    > najmniejszego sensu . to jest warunek sine qua non.

    Powyższe się odnosi do Ciebie - bo próbujesz bronić w zaparte błędnej
    tezy, że większy plik jpg musi zawierać wiecej informacji o
    fotografowanym obiekcie. Otóż NIE MUSI. MOŻE zawierać i zazwyczaj
    zawiera, ale między MOŻE a MUSI różnica jest zasadnicza.
    [...]

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 49. Data: 2011-07-10 19:36:06
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-10 20:48, "Paweł W." pisze:

> [...]
    > zaszumione, drugie mniej. Które będzie "cięższe" po kompresji do JPG???
    > I o czym wtedy będzie świadczyć ciężar pliku???

    O tym, że zawiera więcej informacji,

    o szumach ;D

    JD

  • 50. Data: 2011-07-10 19:38:17