  • 1. Data: 2010-05-06 15:25:48
    Temat: Tamron 10-24/2.8 vs Sigma 10-20/4-5.6
    Od: Neri <z...@g...com>

    Moi drodzy,

    Tamron 10-24/2.8 vs Sigma 10-20/4-5.6
    Mój tata zastanawia się nad wyborem jednego z tych obiektywów, oglądał
    już testy, porównywał ceny, przeglądał fora w Internecie i nadal nie
    może się zdecydować. Na pewno ktoś z Was używał któregoś z tych
    obiektywów i potrafi powiedzieć coś o ich zaletach i wadach.
    Będę wdzięczna za opinie.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Monika

  • 2. Data: 2010-05-06 17:50:59
    Temat: Re: Tamron 10-24/2.8 vs Sigma 10-20/4-5.6
    Od: "XX" <d...@o...pl>

    Ja bym kupiła Tamrona, ze względu na stałe światło/2,8

    Pozdr.

  • 3. Data: 2010-05-06 17:55:35
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hruvjt$lle$1@news.net.icm.edu.pl>,
    XX nabazgrał:
    > Ja bym kupiła Tamrona, ze względu na stałe światło/2,8

    On nie ma stałego światła i w żadnym miejscu nie ma f/2.8.
    Prawdziwa wartość to f/3.5-f/4.5.

  • 4. Data: 2010-05-06 18:31:29
    Od: Neri <z...@g...com>

    On 6 Maj, 19:50, "XX" <d...@o...pl> wrote:
    > Ja bym kupiła Tamrona, ze względu na stałe światło/2,8
    >
    > Pozdr.

    Parametry znam, jaki koń jest, każdy widzi. Cenniejsze są dla mnie
    opinie uzytkowników - jakie sprzęt sprawia wrażenie, czy jest solidny,
    czy nie łapie pyłków za szybko, czy nie hałasuje, jak się zachowuje
    pod światło (czy jest tylko blikorobem czy aż strasznym ;) etc.

  • 5. Data: 2010-05-06 18:34:57
    Temat: Re: Tamron 10-24/3.5-4.5 vs Sigma 10-20/4-5.6
    Od: Monika Anna Kowalczyk <m...@g...com>

    On 6 Maj, 19:55, l...@l...localdomain wrote:
    > W poście <hruvjt$ll...@news.net.icm.edu.pl>,
    >  XX nabazgrał:

    > On nie ma stałego światła i w żadnym miejscu nie ma f/2.8.
    > Prawdziwa wartość to f/3.5-f/4.5.

    Racja! Pomyliłam z Tokiną 11-16. Mea culpa. Zmieniam już w temacie.

  • 6. Data: 2010-05-06 18:37:49
    Od: Neri <z...@g...com>

> [...]
    > W poście <hruvjt$ll...@news.net.icm.edu.pl>,
    >  XX nabazgrał:

    > On nie ma stałego światła i w żadnym miejscu nie ma f/2.8.

    Racja. Mea culpa. Z Tokiną 11-16 pomyliłam. Poprawiam w temacie.

  • 7. Data: 2010-05-07 07:54:15
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

> [...]
    >czy nie łapie pyłków za szybko, czy nie hałasuje, jak się zachowuje
    >pod światło (czy jest tylko blikorobem czy aż strasznym ;) etc.

    używam tej sigmy....
    do architektury - jest zarębista, mam porobione stare gotyckie katedry i
    jest super..,
    do krajobrazów, jest dobra, ale trzeba uważac na odbłyski światła, to jest
    b. szeroki obiektyw i osłona nie wiele osłania...
    pozostałe zastosowania - ludzie, portreciki itp.. to rzecz dyskusyjna...
    dystorsja i zniekształcenia światła duzo mniejsze niż na tokinie 11-16
    tamrona nigdy nie maiłaem w rękach
    uzywam canona 40d
    pozdr.
    s.

  • 8. Data: 2010-05-07 08:00:12
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    gr pisze:

    > używam tej sigmy....
    > do architektury - jest zarębista, mam porobione stare gotyckie katedry i
    > jest super..,

    W kręgu Nikona tez ją chwalą..., niska dystorsja itd.

    Ja to tak po swojemu kombinuję, jak mieć szeroki kąt do 24mm, by wiele
    rzadziej wymieniał obiektywy, wręcz cały dzień można z 12-24 lub 10-24
    spędzić bez kurzenia wnętrzności. Trudniej to sobie wyobrazić do 20mm.
    Dobrze myslę?

  • 9. Data: 2010-05-07 08:25:46
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

> [...]
    > rzadziej wymieniał obiektywy, wręcz cały dzień można z 12-24 lub 10-24
    > spędzić bez kurzenia wnętrzności. Trudniej to sobie wyobrazić do 20mm.

    ja używam wymiennie s10-20, c50/1,4, c85/1,8
    jak gdzieś jeżdżę (typu miasta, architektura to 10-20 i 50), jak widoczki to
    wolę 50 i 85..
    pozdr.

  • 10. Data: 2010-05-07 12:58:55
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 6 Maj, 17:25, Neri <z...@g...com> wrote:
> [...]
    > może się zdecydować. Na pewno ktoś z Was używał któregoś z tych
    > obiektywów i potrafi powiedzieć coś o ich zaletach i wadach.

    Cześć,
    jestem posiadaczem Sigmy 10-20 od paru lat i jestem bardzo zadowolony:
    do architektury, widoczków jest super. Jedynym problemem jest łapanie
    brzydkich flar gdy słośce jest w kadrze. Dużo zdjęć można znaleźć na
    mojej stronie (http://www.tomaszworek.com/).

    Planowałem wymienić tą Sigmę na Tamrona 10-24 ze względu na lepszy
    zakres (wspomniane w jednym z wątków żonglowanie obiektywami) i nieco
    lepsze wartości przysłony. Testowałem jeden egzeplarz w sklepie w
    Krakowie (tylko jeden mieli) i już po kilku minutach wiedziałem, że
    Tamron to porażka - o ile w centrum kadru ostość ma porównywalną z
    Sigmą, to na brzegach kadru było TOTALNE mydło. Pragnę zaznaczyć, że
    nie doszedłem nawet do oglądania plików w 100% powiększeniu -
    wystarczył rzut oka (ekran 15.6 cala) na zdjęcia z Sigmy i Tamrona,
    żeby stwierdzić, że ten drugi nadaje się do wszystkiego ale nie do
    robienia zdjęć :(

    A szkoda, bo parametry są całkiem fajne. Nie wiem, czy to felerny
    egzemplarz, czy też po prostu ten Tamron jest słaby, ale zalecam
    przetestowanie kupowanego egzemplarza bo można trafic na "minę" :(

    Z tego co pamiętam to fizyczne wymiary obu obiektywów są porównywalne,
    Tamron ma większą osłonę przeciwsłoneczną.

    Pozdrawiam, Tomasz