  • 101. Data: 2010-01-28 08:30:25
    Temat: Re: 500D vs 50D
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hjqouv$1ki$1@news.dialog.net.pl>,
    nb nabazgrał:
    > Dobrze jak 20% kadru zostawię. Niedawno chwaliłem się tutaj czymś
    > co było może 5% oryginału http://nb.homeunix.org/tmp/photo/10_scf.JPG
    > Tutaj nie ja robiłem zdjęcie. Ale nie wykroić z oryginału
    > http://nb.homeunix.org/tmp/photo/10.JPG tego Rembrandta,
    > a może de la Toura, byłoby grzechem. Pikseli jeno zabrakło.

    Poza pikselami przydałaby się też odpowiednia rozdzielczość szkła.
    Nie wiem czy przy aktualnej technologii nie trafiliśmy już w ograniczenie.
    Ale czeka nas poważny skok jak dojdą do ~50Mpix w APS - usunięcie filtra
    rozmydlającego sprzed matrycy.

    Ale rzeczywiście - jak ktoś często ma okazję robić zdjęcia jak
    powyższe, to lustrzanka sprzed kilku lat może mieć za małą rozdzielczość.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Eksportowanie historii z Gajima

  • 102. Data: 2010-01-28 09:34:06
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Tomek" <b...@o...pl> wrote in message news:hjpnf6$ukh$1@news.onet.pl...

    > Przeczytaj swoje 2 wypowiedzi. Jak ich nie rozumiesz to co mam ci
    > wytłumaczyć

    Zdaje sie, ze ty jeden ich nie zrozumiales, do tego z cytowaniem rowniez
    masz problemy. Trudno, tlumaczyc nie bede.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 103. Data: 2010-01-28 11:41:09
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 28 of Jan 2010 09:30, l...@l...localdomain wrote:

> [...]
    >
    > Poza pikselami przydałaby się też odpowiednia rozdzielczość szkła.
    > Nie wiem czy przy aktualnej technologii nie trafiliśmy już w

    Faktycznie. gdzieś czytałem o tych ograniczeniach, może nawet
    tutaj. Ale coś mi się wydaje, że do ściany brakuje jednego rzędu
    wielkości.

    > Ale czeka nas poważny skok jak dojdą do ~50Mpix w APS -
    > usunięcie filtra rozmydlającego sprzed matrycy.

    A czy już teraz nie da się zrobić podnoszenia filtra AA
    razem z lustrem? Sporo motywów obeszłoby się bez AA,
    a zysk na jakości/rozdzielczości byłby chyba znaczący.

    --
    nb

  • 104. Data: 2010-01-28 12:05:40
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hjrt4k$io9$1@news.dialog.net.pl>,
    nb nabazgrał:

    > A czy już teraz nie da się zrobić podnoszenia filtra AA
    > razem z lustrem? Sporo motywów obeszłoby się bez AA,
    > a zysk na jakości/rozdzielczości byłby chyba znaczący.

    Teraz AA realizuje się po prostu jako matową szybkę przylepioną do matrycy.
    Dodawanie następnego elementu ruchomego jest wbrew trendom, ale również
    taki nieprzylegający filtr tworzył chyba jakieś problemy natury optycznej
    (o ile mnie pamięć nie myli był taki w którychś Sigmach i narzekano).

  • 105. Data: 2010-01-28 18:15:04
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2010-01-27 18:50, XX YY pisze:

    > pokaz mi gdzie sie przechwalam.
    > pokaz jeden post w ktorym sie przechwalam.
    > pisalem wielokrotnie , nie uwazam sie za amatora fotgrafii , jestem
    > jedynie posiadaczem aparatu cyfrowego.
    > zdjecia mam rozne , na miare aktualnych mozliwosci i wymagan.
    > wstosunku do sprzetu mam 3 wymagania :
    > ma byc ostro , dobrze naswietlone i dobre kolory.

    Wrzuć coś surowego z puszki, tego nie idzie oglądać i żeby było większe
    od pocztówki

    Tomek

  • 106. Data: 2010-01-28 19:56:23
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > ma byc ostro , dobrze naswietlone i dobre kolory.

    To jest też i mój program.
    Mam w dupie poprawianie na paskach każdego spacerowego zdjęcia, bo tak
    się, po prostu, nie da - nie jestem dodatkiem do aparatu, tylko aparat
    jest dodatkiem do mnie (cokolwiek to miałoby znaczyć).
    Problem "dobrych kolorów" istnieje, inaczej firma Kodak nie procesowała
    by się o nieprawne naruszanie jej praw patentowych w tej dziedzinie
    względem innych firm.

  • 107. Data: 2010-01-28 20:09:19
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Wrzuć  coś surowego z puszki,

    qrde nie mam . zona kupuje raczej swieze rzeczy, jemy gotowane .
    surowych i do tego z puszki nie widzialem pare lat , moze nawet od
    czasu upadku komunizmu.

    >tego nie idzie oglądać

    dlaczego w trakcie ogladania idziesz ?
    przeciez lepiej sie oglada stojac lub siedzac.

    > i żeby było większe
    > od pocztówki

    maja ok 50 mpx
    niektore moze troche mniej ale mniej niz 24 mpx raczej nie ma.

  • 108. Data: 2010-01-29 11:33:56
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > ...bo jak do tej pory to piszesz farmazony.

    Nie przyszło Ci do głowy że Ty piszesz zdecydowanie większe?
    ;-)

    > ...o prosze tutaj masz wynik pomiaru ( bardzo
    > wszechstronny ) 17-40:

    I tu leży sedno Twoich problemów ;-). Ty cały czas pieprzysz
    o pomiarach, słupkach, wykresach, krążkach rozproszenia,
    podczas gdy zdecydowana większość grupowiczów po prostu
    czerpie radość z robienia zdjęć ;-). Myślę że potrafiłbyś
    obrzydzić życie każdemu bez wyjątku...

  • 109. Data: 2010-01-29 11:36:56
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > pokaz mi gdzie sie przechwalam.
    > pokaz jeden post w ktorym sie przechwalam.

    O kurde, tego to się nie spodziewałem :-). Poszukam, nie
    gwarantuję że odszukam tego posta, ale trochę czasu poświęcę
    :-). Jak się uda to zacytuję Twoją wypowiedź.

  • 110. Data: 2010-01-29 11:49:06
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > mozesz sobie tutaj zobaczyc z ostatnich 1- 2 miesiecy:
    > http://sites.google.com/site/panosaurus2/panorama-5

    Fajne, podoba mi się :-). W tej kwestii zwracam homor.
    Niemniej jednak nadal irytuje mnie Twoja "wszechwiedza" w
    temacie sprzętu oraz jedynie słuszne opinie o nim ;-). Na
    dodatek ganisz każdego, kto myśli inaczej. Zresztą i tak
    traktuję to żartobliwie, nie jestem w stanie nawet tego
    zweryfikować bo jestem za cienki. Ja po prostu pstrykam
    fotki i tyle ;-).