  • 11. Data: 2015-09-09 10:21:27
    Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-09 09:40, Pawel Mojski wrote:

    > Kropla.

    Nie taka znowu kropla - zapotrzenowanie w szczycie to jakieś 27 GW.

    > W elektryce nie ma czegoś takiego jak godziny szczytu.

    LOL.

    > W chwili obecnej w Polsce (bo o Polsce rozmawiamy prawda?) mamy niedobór
    > energii elektrycznej.

    Na razie nie mamy.

    > Jeśli podłączycie do tego chociażby 100000
    > samochód elektrycznych to wszystko jebnie w dwa dni.

    Jak będziesz ładować po nocach i w miedzyszczycie, to nie jebnie. Co
    więcej energetycy będą ci wdzięczni. NIe dość, że wyrównasz
    zapotrzebowanie na moc w ciagu doby, to jeszcze za to zapłacisz;)

    > Za 20 lat możemy o tym rozmawiać. Jak już wszyscy wymienią domowe
    > żarówki na ledowe :>

    Akurat oświetlenie domów, to mały ułamek poboru mocy. Spórz na żarówkę
    energo oszczędną - ile tam jest napisane 18W. No to bierze
    pesymistycznie 25. A teraz zobacz czajnik, kuchenkę czy klimatyzator.

    Shrek.

  • 12. Data: 2015-09-09 10:22:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    lid...
    Hello Pawel,

    >Jak ja nie cierpię demagogii.
    >1. Nie kilka dni ciepła, tylko dwa miesiące rekordowych temperatur.
    >2. Niedobór energii był spowodowany awarią.

    Nie tylko - o ile pamietam, to narzekali ze rzeki za cieple i nie maja
    czym chlodzic.
    To samo dzialo/dzieje sie we Francji czesto.
    U nich jest to kwestia chyba przegrzewania rzeki i gotowania ryb -
    musza ograniczyc zrzut ciepla do rzeki.

    >3. Trwał ledwie dobę z drobnymi.

    Tak o ile pamietam to pare dni gadali. Ale byc moze o ryzyku, a
    ograniczenia trwaly dobe.

    >4. W Opolu budują się dwa bloki po 1GW.
    > Więc kiedy i jak chcielibyście te samochody ładować,

    >Poza godzinami szczytu.

    >Do powolnego ładowania - nie ma problemu.

    Tak jest - spadek poboru mocy w nocy spokojnie starczy, nawet nie
    trzeba nic rozbudowywac.

    Ale ... emisja CO2 wzrosnie ...

    J.

  • 13. Data: 2015-09-09 10:43:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-09 10:22, J.F. wrote:

    > Tak jest - spadek poboru mocy w nocy spokojnie starczy, nawet nie trzeba
    > nic rozbudowywac.
    >
    > Ale ... emisja CO2 wzrosnie ...

    Dlatego trzeb by budować od razu z 5 atomówek, a nie bawić się w jedną.
    Jedna nie rozwiązuje problemu a cena jednostkowa wychodzi spora.

    Shrek

  • 14. Data: 2015-09-09 10:48:32
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 09.09.2015 o 10:17, J.F. pisze:
    > Pare gniazdek publicznych jest. We wroclawiu to nawet hybryde mozesz
    > parkowac za darmo
    > (ale czy elektryczne ?).

    A po czym ją poznają? po marce?

    Łukasz

  • 15. Data: 2015-09-09 10:50:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Wednesday, September 9, 2015, 9:40:33 AM, you wrote:

    > E, bullshit.

    Twoja pisanina.

    > I powyższe 3 punkty oznaczają mniej-więcej tyle, że moc wytwórcza
    > naszych elektrowni ledwie wystarcza na pokrycie bieżącego zapotrzebowania.
    > W tych gorących dniach zapotrzebowanie nie było większe, ucierpiała
    > tylko moc wytwórcza.
    > Kropla.

    Jeśli 10% krajowej produkcji to kropla, to nie masz pojęcia, o czym
    mówisz.

    > W elektryce nie ma czegoś takiego jak godziny szczytu.

    Pierdolisz.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2015-09-09 10:56:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 9 Sep 2015 10:22:21 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale ... emisja CO2 wzrosnie ...

    Pieprzysz. Spadnie, bo sprawność elektrowni zawodowych jest dużo większa
    niż silnika spalinowego samochodu.
    Że nie wspomnę o el. jądrowych.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 17. Data: 2015-09-09 11:04:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > P.S. jak tak zaprowadza mode na calym swiecie, spadnie cena ropy ...
    > to Norwegowie bardzo ucierpia :-)

    a ten prąd to się sam będzie robił?
    nie mówiąc o tym, zę zapomninają o rozbudowie sieci przesyłowych

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 18. Data: 2015-09-09 11:07:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pawel Mojski wrote:

> [...]
    > naszych elektrowni ledwie wystarcza na pokrycie bieżącego zapotrzebowania.
    > W tych gorących dniach zapotrzebowanie nie było większe, ucierpiała

    brakowało 4.5GW z powodu planowych remontów i ponad 2GW z powodu awarii
    przy 20+GW szczytowego poboru
    więc zapas zdecydowanie jest.
    Zresztą w większości krajóoe problemem nie jest wytworzenie a przesłanie
    energii

  • 19. Data: 2015-09-09 11:10:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >a ten prąd to się sam będzie robił?

    Z wegla, z atomu, z wiatrakow, z ogniw slonecznych ... choc produkcja
    wiatrakow Norwedzy mogliby sie zajac :-)

    >nie mówiąc o tym, zę zapomninają o rozbudowie sieci przesyłowych

    W zasadzie nie trzeba. Nocny spadek poboru wystarcza.

    J.

  • 20. Data: 2015-09-09 11:17:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-09 10:56, Jacek Maciejewski wrote:

    > Pieprzysz. Spadnie, bo sprawność elektrowni zawodowych jest dużo większa
    > niż silnika spalinowego samochodu.

    Samych elektrowni może i tak. Z przesyłem to już słabo (już tramwaj na
    ogół "emituje" więcej CO2 niż autobus (choć jak dojdzie rekuperacja to
    może wyjść że troche mniej). Z akumulaotrami - raczej nie ma mowy, tym
    bardziej że musisz je ze sobą wozić. Choć może biorąc pod uwagę, że na
    postoju nie kopci (choć w spalinówkach też jest stop/start, tyle że
    mocno ułomny) i z rekuperacją? Dalej wątpię na dzień dzisiejszy, choć
    trzeba pamiętać, że silniki spalinowe zbliżają się do kresu możliwości,
    a akumulatory i elektronika do nich to dopiero ostatnie dwie dekady.
    Jakby się udało zrobić superkondensatory, to rekuperacja zwłaszcza w
    mieście dałaby ogromne oszczędności - rzędu pewnie 30%. To już nie do
    pominięcia. Poza tym napęd elektryczny ma mnóstwo innych zalet. Moment
    "od zera", prosty napęd na 4 łapy, brak skrzyni biegów, no i
    przewymiarowanie nie wpływa na zużycie paliwa przy małym obciążenia jak
    w obecnych dużych silnikach (choć to akurtat można turbinami ograniczyć,
    ale jak wiadomo te są skomplikowane i przez to drogie i awaryjne), jest
    sporo trwalszy, prostszy praktycznie bez części ruchomych poza
    łożyskami. Problem na razie w akumulatorach, ale akumulatory można
    jeszcze udoskonalać - spalinówki juz są raczej u kresu rozwoju. Jak bym
    obstawiał, że przyszłość samochodów elektrycznych to wymienne moduły.
    NIe ładujesz ich w garażu, tylko podjeżdzasz na stację - automat wyciąga
    stary i wklada "nowy" naladowany. A ładujesz je poza szczytem i nie na
    samej stacji, tylko tam gdzie się linia wysokiego napięcia kończy a
    transformatory po nocach buczą z nudów;)

    > Że nie wspomnę o el. jądrowych.

    Tylko my "budujemy" jedną i to nie za wielką.

    Shrek.