eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody50 tysięcy samochodów elektrycznych w NorwegiiRe: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
    Date: Wed, 09 Sep 2015 11:17:18 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 37
    Message-ID: <msotes$v18$1@node2.news.atman.pl>
    References: <mso70u$nbo$1@dont-email.me> <msokcn$1e2$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@p...pl.invalid>
    <55efec44$0$4765$65785112@news.neostrada.pl>
    <wjmmv3zxu99c.t2yodkus0xzk$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1441790236 31784 83.142.198.226 (9 Sep 2015 09:17:16
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Sep 2015 09:17:16 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/31.5.0
    In-Reply-To: <wjmmv3zxu99c.t2yodkus0xzk$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2568530
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2015-09-09 10:56, Jacek Maciejewski wrote:

    >> Ale ... emisja CO2 wzrosnie ...
    >
    > Pieprzysz. Spadnie, bo sprawność elektrowni zawodowych jest dużo większa
    > niż silnika spalinowego samochodu.

    Samych elektrowni może i tak. Z przesyłem to już słabo (już tramwaj na
    ogół "emituje" więcej CO2 niż autobus (choć jak dojdzie rekuperacja to
    może wyjść że troche mniej). Z akumulaotrami - raczej nie ma mowy, tym
    bardziej że musisz je ze sobą wozić. Choć może biorąc pod uwagę, że na
    postoju nie kopci (choć w spalinówkach też jest stop/start, tyle że
    mocno ułomny) i z rekuperacją? Dalej wątpię na dzień dzisiejszy, choć
    trzeba pamiętać, że silniki spalinowe zbliżają się do kresu możliwości,
    a akumulatory i elektronika do nich to dopiero ostatnie dwie dekady.
    Jakby się udało zrobić superkondensatory, to rekuperacja zwłaszcza w
    mieście dałaby ogromne oszczędności - rzędu pewnie 30%. To już nie do
    pominięcia. Poza tym napęd elektryczny ma mnóstwo innych zalet. Moment
    "od zera", prosty napęd na 4 łapy, brak skrzyni biegów, no i
    przewymiarowanie nie wpływa na zużycie paliwa przy małym obciążenia jak
    w obecnych dużych silnikach (choć to akurtat można turbinami ograniczyć,
    ale jak wiadomo te są skomplikowane i przez to drogie i awaryjne), jest
    sporo trwalszy, prostszy praktycznie bez części ruchomych poza
    łożyskami. Problem na razie w akumulatorach, ale akumulatory można
    jeszcze udoskonalać - spalinówki juz są raczej u kresu rozwoju. Jak bym
    obstawiał, że przyszłość samochodów elektrycznych to wymienne moduły.
    NIe ładujesz ich w garażu, tylko podjeżdzasz na stację - automat wyciąga
    stary i wklada "nowy" naladowany. A ładujesz je poza szczytem i nie na
    samej stacji, tylko tam gdzie się linia wysokiego napięcia kończy a
    transformatory po nocach buczą z nudów;)

    > Że nie wspomnę o el. jądrowych.

    Tylko my "budujemy" jedną i to nie za wielką.

    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: