    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
    Date: Wed, 09 Sep 2015 10:21:27 +0200

    On 2015-09-09 09:40, Pawel Mojski wrote:

    > Kropla.

    Nie taka znowu kropla - zapotrzenowanie w szczycie to jakieś 27 GW.

    > W elektryce nie ma czegoś takiego jak godziny szczytu.

    LOL.

    > W chwili obecnej w Polsce (bo o Polsce rozmawiamy prawda?) mamy niedobór
    > energii elektrycznej.

    Na razie nie mamy.

    > Jeśli podłączycie do tego chociażby 100000
    > samochód elektrycznych to wszystko jebnie w dwa dni.

    Jak będziesz ładować po nocach i w miedzyszczycie, to nie jebnie. Co
    więcej energetycy będą ci wdzięczni. NIe dość, że wyrównasz
    zapotrzebowanie na moc w ciagu doby, to jeszcze za to zapłacisz;)

    > Za 20 lat możemy o tym rozmawiać. Jak już wszyscy wymienią domowe
    > żarówki na ledowe :>

    Akurat oświetlenie domów, to mały ułamek poboru mocy. Spórz na żarówkę
    energo oszczędną - ile tam jest napisane 18W. No to bierze
    pesymistycznie 25. A teraz zobacz czajnik, kuchenkę czy klimatyzator.

    Shrek.