  • 21. Data: 2009-07-29 14:00:05
    Temat: Re: 35 L dla amatora ?
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > 24-70L nie jest wyborem niezbednym dla aps-c , ale jakis zoom
    uniwersalny nalezy miec.

    a gdzie to napisali, w Biblii? ;)
    nie, nie trzeba, niektórym starczy wlasnie jedna stalka :)

  • 22. Data: 2009-07-29 14:03:41
    Od: John Smith <u...@e...net>

    kurdybanek napisał(a):
    > uniwersalny nalezy miec.
    >
    > a gdzie to napisali, w Biblii? ;)
    > nie, nie trzeba, niektórym starczy wlasnie jedna stalka :)

    Tylko że taka jedna co by w systemie cropowym wystarczała to nie
    istnieje, przynajmniej nie w systemie Canona (EFs 20/1.4) :-)

    --
    Mirek

  • 23. Data: 2009-07-29 14:09:46
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 29 Jul., 16:00, "kurdybanek" <k...@a...pl> wrote:

    > uniwersalny nalezy miec.
    >
    > a gdzie to napisali, w Biblii? ;)
    > nie, nie trzeba, niekt rym starczy wlasnie jedna stalka :)

    niektorzy , chyba nawet wiekszosc w ogole obchodzi sie bez aparatu.
    ale z faktu , ze niektorym starczy jedna stalka , a wiekszosc
    obchodzi sie bez aparatu nie wynika ze uniwersalnego nie nalezy miec.
    A skoro , nie wynika ze nie nalezy miec , to nie mozna przytoczyc
    tych argumnetow jako argumenetow przeciwnych , czyli to nie sa
    argumnty przeciwstawne.
    A skoro nie przytaczasz argumnetow przeciwstawnych , wiec nie
    wyraziles w gruncie rzeczy opini przeciwnej , chociaz tak Ci sie
    wydaje. A wiec nie jestes innego zdania niz ja.
    A skoro nie jestes innego zdania niz ja , jestes tego samego , chociaz
    sobie z tego sprawy nie zdajesz.

  • 24. Data: 2009-07-29 14:44:02
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    > Aktualnie taka zamiana nie wchodzi w gre. Niestety ale kasy brak.
    > Nawiazujac do takiej zamiany. W 40D podoba mi sie praca AF-u, dziala po
    > prostu dobrze i tu nie mam zastrzezen, natomiast nie wiem jak to wyglada w
    > przypadku c5dII...
    > Fotografuje duzo na all servo i nie wiem jak w nowej piatce praca AF-u
    > wyglada na tle 40D.
    >
    > CeZ__134- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    rozumiem

    24-70L nie jest wyborem niezbednym dla aps-c , ale jakis zoom
    uniwersalny nalezy miec.
    w moim przypadku dobrze skorygowany zoom jakim jest tamron wlasciwie
    zastapil w tym zakresie stalki .
    nie mam 35 ale mam 20 , 50 i potrzeby ich uzywania praktycznie nie
    widze.
    Jesli nie zamierzasz w przyszlosci przechodzic na FF to 24-70L mozesz
    zamienic na cos innego , ale na co musisz sam wiedziec. Z
    doswiadczenia popartego pomiarami wiem ze cena tego obiektywu nie
    stoi w adekwacie do jego jakosci optycznej , zas pancerne wlasnosci
    mechaniczne w warunkach pokojowych nie sa az tyle warte.
    Na spacer zabrac nie mozna , na urlop tez nie - wiec do kotleta , zeby
    zrobic wrazenie na klijentach wymiarami.

    Dla fotografii amatorskiej duze ciezki obiektywy L maja w sumie chyba
    wiecej wad niz zalet.
    Ten obiektyw ma sesn jedynie dla FF , gdzie alternatywy nie ma.

    Sprzedaz Cie bolec nie bedzie ,gdyz latwo znalezc alternatywe ( nawet
    rozsadniejsza) ale co kupic to musisz sam wiedziec w zaleznosci do
    jakiego celu potrzebujesz.

    Jesli chcesz robic zdjecia przy swietle zastanym na pelnej dziurze to
    sa jasniejsze i ostrzej rysujace niz 24-70L pod aps-c.

    jak znajde chwile czasu i odrobine motywacji to pokaze krzywe
    rozdzielczosci dla tego i innego w aps ie

    Napisze Ci tak; Obiektyw kupilem jeszcze przed podwyzka , wiec jesli chodzi
    o cene zakupu to powiedzmy ze` jeszcze mi sie udalo`. Z obiektywu jestem
    zadowoloy, ostro fajnie rysuje. Na zadnej z ogniskowych zadnego BF czy FF.
    Po prostu dobry egzemplarz trafilem. Jesli chodzi o testy i krzywe to
    naczytalem sie i naogladalem w necie. Sa rozne i przerozne, tak samo jak
    opinii o nim. Ale to wiadomo, ilu uzytkownikow tyle opinii..jedynie co moge
    powiedziec, ze 70-200 L ktory posiadam jest o wiele lepszym optycznie
    obiektywem i chcialbym z niego w 24-70 predkosc AF-u. :) Powiedz mi
    jeszcze, na jakiej podstawie, jakim softem robiles testy rozdzielczosci
    swojego 24-70 ?. czy rowniez w warunkach domowych moge takowe zrobic ?.(
    czysta ciekawosc jak wypadnie )

    pozdr

    CeZ__134

  • 25. Data: 2009-07-29 15:12:05
    Od: XX YY <j...@u...at>

> [...]
    > jeszcze, na jakiej podstawie, jakim softem robiles testy rozdzielczosci
    > swojego 24-70 ?. czy  rowniez w warunkach domowych moge takowe zrobic ?.(

    imatest ktoras z ostatnich wersji i tablica oryginalna -nie mam pod
    reka jej nazwy czy numeru.
    w domu mozna zrobic takie testy , tablice teraz tez wiem jak.

    dla mnie ineteresujace byly testy AF , gdyz krzywe rozdzilczosci sa w
    sieci do znalezienia w nadmiarze.

    na podstawie krzywych justacji zrozumialem jak pracuje ten obiektyw ,
    co pozwolilo na wyliminowanie wielu bledow.
    Ale nie oceniam ze AF jest jakis wybitnny . Liczba nietrafien jest
    stosukowo spora.

  • 26. Data: 2009-07-29 15:17:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Roger from Cracow wrote:

> [...]
    > w sumie najlepszego chyba cropa Canona 50D i mam porównanie z FF.
    > Właściwie mi to zwisa na szczęście z lekka ale powiem szczerze, że na
    > etapie obróbki zdjęć z pleneru jak zobaczyłem różnicę z tego co
    > wychodzi z matryc na tych samych szkłach pomiędzy 50D a starym 5D to
    > byłem w szoku. Detal, ziarno, rozpiętość tonalna - przepaść na niekorzyść
    > 50D. To jest róznica kolosalna wręcz. Gdybym nastawiał się na coś
    > więcej to sprzedałbym momentalnie to 50D. Natomiast szybkość, precyzja
    > AF na fantastycznym poziomie, to rekompensuje dla mnie kupe, która

    genralnie 5D ma bardzo fajną matrycę szkoda tylko że w chromym ciele :)

  • 27. Data: 2009-07-29 15:50:14
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@k...com.pl>

    Użytkownik "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oczywiscie zoomy wszelkiego typu :)
    > Zatem. Foce glownie kotlety, czasami reporterka ,od czasu do czasu jakis

    24-70 to "klamot" straszny, beznadziejne przeciętne szkło.
    dużo soczewek , słaby kontrast i smętne kolorki
    bardzo przydatne przy ślubnych kotletach, tańcach itp.
    ogólnie robie nim coraz mniej, i myślę o sprzedaży...

    35L , jest świetny jak dobrze ostrzy, mozna już zrobić niezły
    reportaż itp. ale na FF, na cropie bym go raczej nie brał,
    chyba ze FF niedługo, bo to szkło które "trzeba mieć" z tzw. wielkiej
    trójcy.

    Krzysztof
    www.ksstudio.pl

  • 28. Data: 2009-07-29 16:15:16
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > 24-70 to "klamot" straszny, beznadziejne przeciętne szkło.
    > dużo soczewek , słaby kontrast i smętne kolorki
    > bardzo przydatne przy ślubnych kotletach, tańcach itp.
    > ogólnie robie nim coraz mniej, i myślę o sprzedaży...

    taki zoom sie kupuje ze wzgledu na jasnosc.
    2,8 w tym zakresie ogniskowych nie jest dzisiaj na porzadku dziennym.
    a temu sqrwelowi wlasnie na 2,8 spada wyraznie rozdzielczosc.
    zaczyna przyzwoicie pracowac od 4,0.
    a od 4,0 pracuja tez przyzwoicie starsze obiektywy , ktore dzisiaj
    kosztuje 400 zl.

    czyli nie ma sensu pakowac pieniedzy w taki jasny obiektyw , ktory
    wlasnie na pelnej jasnosci pracuje zdecydowanie najslabiej.

    na przyslonie 5,6 podchodzi pod stalki , jest swietnie , ale na 5,6
    i inne tanie obiektywy pracuja najczesciej na tyle dobrze ze mozna
    zaakceptowac jakosc..

    jesli obserwujsz problemy o jakich piszesz to jestem przekonany ze to
    ta sama przypadlosc , ktora ja pomierzylem i pewnie nie jest ona czyms
    wyjatkowym.
    dla kazdej ogniskowej AF pracuje inaczej. TRudno to zidentyfikowac
    jednoznacznie jako blad ostrzenia jesli sie o tym nie wie , to bywa
    interpretowane jako jakosc szkla butelkowego.

    i tak tez myslalem.

    a pracuje tak , ze na zakresie 24-50 daje microtuning -10 a na
    zakresie 50-70 microtuning 0.

    taka praca jest d.d. ale przynajmniej jakosc odwzorowania jest
    swietna za wyjatkeim 2,8.

    w sumie ten obiektyw nie jest warty swojej ceny, tyle tylko ze do FF
    nie bardzo jest w czym wybierac.

    XXX

  • 29. Data: 2009-07-29 16:30:00
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > reportaż itp. ale na FF, na cropie bym go raczej nie brał,
    > chyba ze FF niedługo, bo to szkło które "trzeba mieć" z tzw. wielkiej

    Z czasem pomysle nad zakupem starej piatki, na nowa mnie nie stac po prostu.
    Tylko kwestia tego jak Af starej piatki dziala w porownaniu z Af-em 40D w
    trybie all servo ?! Duzo foce w tym trybie ( sport ) stad moje tak jak by
    rozterki z tym zwiazane..

    CeZ__134

  • 30. Data: 2009-07-29 18:02:04
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-29 11:51:05 +0200, "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> said:

    > Bystre...ale chyba nie czytasz ze zrozumieniem

    Ty też.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam