    From: "Krzysztof Sordyl" <k...@k...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: 35 L dla amatora ?
    Date: Wed, 29 Jul 2009 17:50:14 +0200

    Użytkownik "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h4p4bm$iqk$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >
    > Zastanawiam sie nad zamiana 24-70 L na 35 L. Nigdy nie focilem stalkami.
    > Wiem ze w pracy z nimi jedynie czego trzeba wiecej to nabiegac sie zeby
    > ustawic kadr nogami a nie zoomem :) Teraz pytanie. Czy warto ?. NIe
    > chodzi mi tu o jakosc optyczna, bo ta powala 24-70, ale o komfort focenia
    > bez uzycia zooma . Czlowiek od czegos musi zaczac, a poczatki to
    > oczywiscie zoomy wszelkiego typu :)
    > Zatem. Foce glownie kotlety, czasami reporterka ,od czasu do czasu jakis
    > portret.( do sportu juz mam obiektyw ).

    24-70 to "klamot" straszny, beznadziejne przeciętne szkło.
    dużo soczewek , słaby kontrast i smętne kolorki
    bardzo przydatne przy ślubnych kotletach, tańcach itp.
    ogólnie robie nim coraz mniej, i myślę o sprzedaży...

    35L , jest świetny jak dobrze ostrzy, mozna już zrobić niezły
    reportaż itp. ale na FF, na cropie bym go raczej nie brał,
    chyba ze FF niedługo, bo to szkło które "trzeba mieć" z tzw. wielkiej
    trójcy.

    Krzysztof
    www.ksstudio.pl