  • 91. Data: 2009-07-31 22:37:32
    Temat: Re: 35 L dla amatora ?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-30 23:32:27 +0200, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Dzisiaj gdy ceny pełnej klatki spadły - crop powoli odchodzi w dal.

    Zlituj się...

    > Gdyby ktoś wypuścił amatorską pełną cyfrową klatkę za 2 tysiące to by
    > uśmierciło to temat aps-c w znacznym stopniu.

    A gdyby wypuścili FF za 1 tysia, to by uśmiercili i hybrydy. Ale jestem
    dziwnie spokojny, że ani jedno, ani drugie nie ziści się w najbliższych
    latach.

    de Fresz

  • 92. Data: 2009-07-31 22:46:55
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-31 15:44:39 +0200, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Te ceny jednak idą nieustannie w dół,

    Idą? 5D w okolicach premiery: 3700 ojro za body, 5Dmk2: 3300 ojro (ale
    w kicie z 24-105). Oszałamiający spadek. Nawet na zgniłym zachodzie
    przeciętny amator poważnie i długo będzie się zastanawiał czy wydać
    tyle na aparat.

    > Na rynku w zasięgu ręki wielu ludzi jest teraz 4 aparaty pełnoklatkowe.

    Zapomniałeś tylko tych "ludzi" umieścić w jakiejś określonej
    przestrzeni geocywilzacyjnej.

    de Fresz

  • 93. Data: 2009-07-31 22:51:04
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-30 00:49:16 +0200, "Roger from Cracow"
    <r...@s...pl> said:

    > Ja jestem prakty a nie toretyk. Stwierdzam fakt a nie pieprze o tym i
    > rozwodze
    > sie jak profesor. I podejrzewam, że niejednego bardziej interesuje mój fakt
    > niż Twoje tyrady.

    A jeszcze więcej osób czeka aż swoje tzw. fakty poprzesz przykładowymi
    zdjęciami. No wiesz, takie praktyczne przykłady...

    de Fresz

  • 94. Data: 2009-08-01 05:38:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    greenman pisze:
    > Oj, dzieki Ci dobry czlowieku!
    > Juz myslalem, ze to moje okulary podjarane sa przez
    > producentow sprzetu FF a ludzie tutaj zjedza mnie za podobne
    > herezje o wyzszosci pelnej klatki, tylko dlatego ze nie maja
    > takich okularow i nie widza tego co ja...

    Tylko nie porównuj zdjęć wprost z puszki i na tv, bo to właśnie będzie
    herezja.
    Przy porównaniach sprawnie obrobionych rawów różnica będzie, ale
    subtelna, co mogę udowodnić jeśli będzie okazja. W każdym razie dla mnie
    mniej istotna od wagi, szybkości i większej nierówności krycia pola piątki.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 95. Data: 2009-08-01 07:23:36
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> napisał:

    > A gdyby wypuścili FF za 1 tysia, to by uśmiercili i hybrydy.

    E tam FF... To już lepie od razu MF albo i LF z samobieżnym wózkiem
    transportowym w raamach promocji gratis:-)

    > Ale jestem
    > dziwnie spokojny, że ani jedno, ani drugie nie ziści się w najbliższych
    > latach.

    A mi się dziwnie wydaje, że masz rację;-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 96. Data: 2009-08-01 07:26:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > ja pisze o dyskusji a nie o snuciu bajek z palca w czym sie
    > specjalizujesz.
    > i co ciekawe nie jeden dal sobie wyprac mozg twoimi fantastycznymi
    > opowiesciami.

    Na szczęście twoimi nikt.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /aby wybrać opcję pierwszą wciśnij dwójkę/

  • 97. Data: 2009-08-01 07:48:19
    Od: XX YY <f...@g...com>

  • 98. Data: 2009-08-01 08:56:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Aug., 09:26, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Na szczęście twoimi nikt.

    oczywiscie , ze nikt , gdyz fantastycznych opowiesci nie snuje.

  • 99. Data: 2009-08-01 10:06:35
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz wrote:
> [...]
    > kicie z 24-105). Oszałamiający spadek. Nawet na zgniłym zachodzie
    > przeciętny amator poważnie i długo będzie się zastanawiał czy wydać tyle

    Był taki czas, że A900, nikon D700 i nowe 5D II były w cenie ok. 7500zł.
    Teraz deko się pozmieniało (kursy walut przede wszystkim), ale chyba wraca
    do normy (A900 w fotojoker widzę za 7888zł).
    5D na starcie kosztowało grubo więcej. Spadek cen jest oczywisty. Sam
    podajesz mniejszą, cenę i wspominasz o obiektywie, który też tani nie
    jest. Dodatkowo bierz pod uwagę to, że poza AF w nowej piątce wymienili
    troszkę rzeczy i dodali nowe, tak że nie jest to już tylko "najtańsza
    alternatywa co do jedynki i w ogóle najtańsza FF", ale produkt wystawiony
    naprzeciw konkurencji.

    > Zapomniałeś tylko tych "ludzi" umieścić w jakiejś określonej przestrzeni
    > geocywilzacyjnej.

    Oczywiście nie doprecyzowałem kto dokładnie i jaki to rząd wielkości. To
    body to dzisiaj cena jednego dobrego obiektywu, więc nie jest to po prostu
    tak niedostępne.

    d.

  • 100. Data: 2009-08-01 10:18:32
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Aug., 12:06, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:
> [...]

    ceny nie ida w dol.
    ida w gore , pytanie tylko czy szybciej niz nasze realny dochody czy
    nie.
    przted laty odpowiednik technologiczny dzisiejszego c5d jakim byl
    wowczas c 5 kosztowal ok 700 usd , f5 ok 1500 - 1700 usd
    to sa ceny dzisiaj niewyobrazalnie niskie. za odpowiednika f5
    czyli dzisijeszy n d3 trzebe dac ok 4000 usd.
    zarobki w tym czasie nie wzrosly 2-3 krotnie. ( w polsce owszem , ale
    to przemiana ustrojowa)
    tak wiec sprzet fotograficzny nie tanieje , dla mnie w sposob
    nieuzasadniony drozeje.

    nie rozumeim roznicy cenowej pomiedzy aps c a ff
    to rzad ok 1000 euro.
    koszty produkcji korpusu ect sa na tym samym poziomie technologiczno-
    cenowym. nie bardzo moge sobie wyobrazic by dwukrotnie wieksza matrycy
    kosztowala az o 1000 euro wiecej. procesory tez stosowane sa te same.

    dla mnie FF jest w sposob nieuzasadniony drogi.
    Ale , ( czego wykluczyc nie mozna) postep w budowie matryc , nadzieje
    zwiazane z tzw czarnym krzemem spowoduja iz FF nie bedzie
    rzeczywiscie wnosil istotnych roznic jakosciowych w stosunku do aps ?