  • 1. Data: 2012-05-18 18:05:52
    Temat: 2024
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    "Rok 1984" wszyscy czytali, a kto nie czytal, ten powinien.

    A jak bedzie w najblizszej przyszlosci ?

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,11747575,Nadchod
    zi_czas_inteligentnych_licznikow_energii.html

    Poczatek moze sie wydac elektronikom banalny, bo kwiatki sa dalej

    "Chodzi o to, żeby ludzie nauczyli się włączać najbardziej energożerne
    urządzenia poza godzinami szczytu, gdy energia jest tańsza. To ma się
    wszystkim opłacić. .... Ale nakłonienie ludzi do oszczędzania energii
    nie jest wcale takie proste .... Mogłoby to wyglądać np. tak- operator
    pyta klienta czy chce zaoszczędzić na rachunku. Jeśli odpowiedź brzmi
    "tak"- to od razu ustawia sobie na stałe, że część gniazdek(np. to
    przy którym pracuje pralka albo zmywarka) pracuje tylko w godzinach, w
    których energia jest tańsza (np. w nocy)oraz nie dopuszcza
    jednoczesnej pracy zbyt wielu odbiorników (jeżeli włącza się czajnik
    to na ten czas wyłączane jest żelazko). - Generalnie klient musi
    wybrać: albo nie lubi płacić więcej, albo nie lubi rumoru pralki nocą
    "

    J.

  • 2. Data: 2012-05-18 18:21:46
    Temat: Re: 2024
    Od: SDD <s...@t...pl>

    J.F pisze:

    > "Chodzi o to, żeby ludzie nauczyli się włączać najbardziej energożerne
    > urządzenia poza godzinami szczytu, gdy energia jest tańsza. To ma się

    No ja np. tak robie - bo mam taryfę G12. Przy moim trybie zycia -
    pracuje w domu w godzinach kiedy chce - to sie sprawdza, ale ludziom
    prowadzacym standardowy tryb zycia, pracujacym na etacie, niekoniecznie
    sie oplaci - gdyz w czasie obowiazywania drugiej taryfy spia - a podczas
    dziennego dwugodzinnego "okienka" sa w pracy.

    A trudno, zeby ktos, kto ma taryfę całodobowa włączał odbiorniki w nocy
    tylko po to, by zrobić dobrze swemu dostawcy energii...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2012-05-18 18:40:26
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    tak, to typowe zdegenerowane myślenie europejczyka wyzwolonego wolnościowca
    globalisty...

    daje sobie głowę uciąć, że pomimo oszczędności za prąd zapłacimy więcej...

  • 4. Data: 2012-05-18 18:48:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan SDD napisał:

> [...]
    >
    > A trudno, zeby ktos, kto ma taryfę całodobowa włączał odbiorniki w nocy
    > tylko po to, by zrobić dobrze swemu dostawcy energii...

    Ja tak nie robię, bo mała różnica między taryfami nie zachęca, a zyski
    pozafinansowe (pro publico bono, np. ekologiczne) nie są duże. Ale gdybym
    miał ofertę taką, że mogę kupić np. 30 kWh na dobę, ale w ten sposób, że
    elektrownia włącza i wyłącza moc zdalnie, z dokładnością do sekundy,
    kiedy tylko ma jej nadmiar, to bym na to poszedł. Jakieś 10 groszy za kWh
    powinno być stawką satysfakcjonującą obie strony.

    Wtedy mógłbym zainwestować w wodny lub parafinowy akumulator ciepła i grzać
    w ten sposób dom. Inwestycja lepsza i tańsza niż rózne Żary-Porąbki czy
    inne Czorsztyny. No i w elektrowniach szczytowo-pompowych sprawność jest
    na poziomie 50% lub mniej, a u mnie 100%. Ale energetycy zamiast tego
    wolą sprzedawać "prąd tylko z wiatraków" różnym mentalnie upośledzonym
    osobnikom.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2012-05-18 19:05:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" napisał w wiadomości
    >tak, to typowe zdegenerowane myślenie europejczyka wyzwolonego
    >wolnościowca globalisty...
    >daje sobie głowę uciąć, że pomimo oszczędności za prąd zapłacimy
    >więcej..

    No ba, tam obok info ze URE zaaprobowal podwyzki :-)
    Za te superliczniki tez ktos bedzie musial zaplacic :-)

    Ale ... ropy starczy na krotko. Wegla na dluzej, ale przeciez tez sie
    powoli konczy. Uranu tez mamy ograniczone zloza.

    Rozsadne oszczedzanie popieram.

    J.

  • 6. Data: 2012-05-18 20:36:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ale ... ropy starczy na krotko. Wegla na dluzej, ale przeciez
    > tez sie powoli konczy. Uranu tez mamy ograniczone zloza.
    >
    > Rozsadne oszczedzanie popieram.

    Dostałem dzisiaj pocztą z gazowni "wyciąg z taryfy". Z okazji
    podwyżki oczywiście. Teaz to sobie przeglądam. Jest tam też
    o "bonifikatach z tytułu niedotrzymania parametrów jakościowych
    paliwa". Że jak ktoś ma zastrzeżenia, to może zażądać badania
    w jakimś "certyfikowanym laboratorium". Obniżanie zawartości
    gazu w gazie, to dość częsta praktyka, łatwa w realizacji,
    a trudna do wykrycia. Bo zanim się zleci, to się wcześniej
    przestanie pchać powietrze w gazrurkę.

    Myślę sobie, że nie tylko kilowatomierze, ale i gazomierze
    z analizatorem on-line by się przydały. To nie powinno być
    dużo bardziej kłopotliwe na przykład od alkomatu.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2012-05-18 21:01:23
    Od: " nenik" <n...@g...pl>

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,11747575,Nadchod
    zi_czas_inteligentnych_licz
    > nikow_energii.html
    >
    > Poczatek moze sie wydac elektronikom banalny, bo kwiatki sa dalej

    Cytat ze strony:
    >Czy wymiana liczników się nam opłaci? Firmy energetyczne zapewniają, że tak.
    - >Przede wszystkim praktycznie niemożliwy będzie nielegalny pobór energii -
    mówi >Masiąg.

    To jakim cudem w "elektroniku" opisali 30 sposobow ingerencji w obwod
    licznika elektronicznego.
    Takie wodolejstwo GW to "babci", "natura" zawsze znajdzie rozwiazanie:)

  • 8. Data: 2012-05-18 21:09:41
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > odbiorników (jeżeli włącza się czajnik to na ten czas wyłączane jest
    > żelazko). - Generalnie klient musi wybrać: albo nie lubi płacić więcej,

    Właśnie wczoraj słuchałem w radiu przeglądu lokalnej gazety.
    Sterszczając:
    PEC napisał pisemko do mieszkańców (chyba chodziło o blok), że odłącza im
    ogrzewanie.
    Powód: ekonomiczny. To znaczy PECowi się to nie opłaca.
    Mieszkańcy wykupili blok czy założyli jakąś spółkę i szukali oszczędności.
    Postanowili ocieplić blok. Skutek: zapotrzebowanie na ogrzewanie bardzo im
    spadło...

    Pewnie to jednak wyjątek, i raczej będą podnosić opłaty za energię niż
    odcinać, ale
    morał jest:
    na tym oszczędzaniu, to my nie zaoszczędzimy.

    --
    Desoft

  • 9. Data: 2012-05-18 21:30:54
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    > Obniżanie zawartości
    > gazu w gazie, to dość częsta praktyka, łatwa w realizacji,
    > a trudna do wykrycia. Bo zanim się zleci, to się wcześniej
    > przestanie pchać powietrze w gazrurkę.

    W gazrurkę pcha się ZTCW azot. Powietrze mogłoby prowadzić do
    "nieoczekiwanych efektów".

    > Myślę sobie, że nie tylko kilowatomierze, ale i gazomierze
    > z analizatorem on-line by się przydały. To nie powinno być
    > dużo bardziej kłopotliwe na przykład od alkomatu.

    Prościutka sprawa ;-) Wystarczy licznik z chromatografem.
    Duzi odbiorcy gazu już takie podobno mają.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 10. Data: 2012-05-18 22:00:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft właśnie wczoraj słuchał w radiu przeglądu lokalnej gazety:

> [...]
    > energię niż odcinać, ale
    > morał jest:
    > na tym oszczędzaniu, to my nie zaoszczędzimy.

    Święte słowa. Wrócę do tematu zawartości gazu w gazie, który przed
    chwilą poruszałem. Praktyka dodawania powietrza do sieci gazowej
    znana jest od dawna. Kiedyś robiono to gdy gazu brakowało, żeby nie
    spadło ciśnienie. Ostatnie przypadki, o których głośno było kilka
    lat temu, zdarzały sie podczas wyjątkowo ciepłej zimy. Bo ludzie za
    mało grzali i trzeba było zrobić tak, żeby im się gazomierze szybciej
    kręciły.

    --
    Jarek