  • 11. Data: 2012-05-18 22:04:38
    Temat: Re: 2024
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 18 May 2012 18:05:52 +0200 osobnik zwany J.F wystukał:

    > "Rok 1984" wszyscy czytali, a kto nie czytal, ten powinien.
    >
    > A jak bedzie w najblizszej przyszlosci ?
    >
    > http://wyborcza.biz/
    biznes/1,100896,11747575,Nadchodzi_czas_inteligentny
    ch_licznikow_energii.html

> [...]
    > nie jest wcale takie proste .... Mogłoby to wyglądać np. tak- operator
    > pyta klienta czy chce zaoszczędzić na rachunku. Jeśli odpowiedź brzmi
    > "tak"- to od razu ustawia sobie na stałe, że część gniazdek(np. to przy
    > którym pracuje pralka albo zmywarka) pracuje tylko w godzinach, w
    > których energia jest tańsza (np. w nocy)oraz nie dopuszcza jednoczesnej
    > pracy zbyt wielu odbiorników (jeżeli włącza się czajnik to na ten czas
    > wyłączane jest żelazko). - Generalnie klient musi wybrać: albo nie lubi
    > płacić więcej, albo nie lubi rumoru pralki nocą "

    fajnie, zrobią mi inteligentny dom bez zmian w instalacji :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2012-05-18 22:04:42
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-05-18 19:05, J.F pisze:
> [...]

    No jakos im bardziej energooszczedne urzadzenia mam w domu i wiecej
    oszczedzam, to place coraz wiecej, wiec z tymi oszczednosciami
    finansowymi to bajka dla grzecznych dzieci.

    > No ba, tam obok info ze URE zaaprobowal podwyzki :-)
    > Za te superliczniki tez ktos bedzie musial zaplacic :-)
    >
    > Ale ... ropy starczy na krotko. Wegla na dluzej, ale przeciez tez sie
    > powoli konczy. Uranu tez mamy ograniczone zloza.

    Czy aby na pewno? Czy te badania sa wiarygodne, czy moze gdzies po
    cichutku dofinansowane przez koncerny energetyczne, zeby wywolac w
    konsumentach pewne dzialanie? W sumie modelowy przyklad marketingowy -
    wywolac poczucie zagrozenia i dac klientowi na to remedium, wmawiajac,
    ze to jest dla niego najlepsze i dbamy o jego dobro :)

    > Rozsadne oszczedzanie popieram.

    Ja rowniez - nie dawac nikomu moich pieniedzy - sam je najlepiej
    spozytkuje ;)

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 13. Data: 2012-05-18 23:20:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Friday, May 18, 2012, 10:00:28 PM, you wrote:

    [...]

    > Święte słowa. Wrócę do tematu zawartości gazu w gazie, który przed
    > chwilą poruszałem. Praktyka dodawania powietrza do sieci gazowej
    > znana jest od dawna.

    Powietrza? Żeby to wybuchło? Dodawało się azot a nie powietrze.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2012-05-19 08:40:57
    Od: shg <s...@g...com>

    On May 18, 9:30 pm, Michał Smolnik <m...@g...com> wrote:

    > W gazrurkę pcha się ZTCW azot. Powietrze mogłoby prowadzić do
    > "nieoczekiwanych efektów".

    Bajki zasłyszane od kolegi kolegi, który pracuje w gazowni i coś tam
    widział i że to służy do dodawania azotu, więc na pewno do
    oszukiwania.
    Owszem, dodaje się azot, ale wcale nie do obniżenia kosztów.
    Azot to jeden ze składników gazu ziemnego i są takie gazy, w których
    jest on głównym składnikiem. Ich właśnie używa się do korekcji składu
    GZ.
    Wydobycie tego azotowego GZ wcale nie jest dużo tańsze od GZ o dużej
    zawartości metanu.

    Duże zakłady mają różne duże rzeczy ogrzewane gazem ziemnym.
    Wahania składu (a zatem i kaloryczności) GZ mogły by powodować bardzo
    brzydkie skutki. Są procesy, które wymagają utrzymania temperatury
    rzędu 1000°C z odchyleniem nie większym niż 10°C.
    Wydobycie ze złoża ma to do siebie, że nie przez cały czas dostaje się
    jednolity skład. Dlatego istotne jest utrzymywanie stałej
    kaloryczności gazu, a jedynym sposobem jest właśnie korekta składu.

  • 15. Data: 2012-05-19 12:43:23
    Od: "Pitlab" <p...@p...wp.pl>

    > Powietrza? Żeby to wybuchło? Dodawało się azot a nie powietrze.
    Mieszanina staje się wybuchowa dopiero w odpowiednim zakresie proporcji
    tlenu do gazu palnego.
    Oddzielenie tlenu od powietrza kosztuje. Znacznie taniej jest domieszać
    mniej powietrza, (które i tak ma ok. 78% azotu) niż więcej czystego azotu.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 16. Data: 2012-05-19 13:05:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pitlab,

    Saturday, May 19, 2012, 12:43:23 PM, you wrote:

> [...]
    > mniej powietrza, (które i tak ma ok. 78% azotu) niż więcej czystego azotu.

    Będziesz się sprzeczał z faktami? Dodawało się azotu a nie powietrza.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2012-05-19 14:59:03
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 19/05/2012 11:43, Pitlab wrote:
> [...]
    > mniej powietrza, (które i tak ma ok. 78% azotu) niż więcej czystego azotu.

    Hint: gaz ziemny _zaazotowany_

    --
    Jerry1111

  • 18. Data: 2012-05-19 15:02:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan shg napisał:

    > Bajki zasłyszane od kolegi kolegi, który pracuje w gazowni i coś
    > tam widział i że to służy do dodawania azotu, więc na pewno do
    > oszukiwania.

    Hmm... gdyby tak tym co znaleźli w Polsce złoża gazu dawano choć
    jeden promil ich wartości, to ja (za zasługi rodzinne, nie swoje)
    mógłbym nic nie robić, tylko jeździć na wielbłądzie, jako ten
    szejk katarski. I tak może przez siedem kolejnych pokoleń.

    > Owszem, dodaje się azot, ale wcale nie do obniżenia kosztów.

    Nie pisałem o obniżeniu kosztów, tylko o zwiększeniu zysków. To nie
    to samo i nie o to teraz chodzi. W wydobywanym gazie jest zwykle
    mniejsza lub większa domieszka azotu. Bywają też inne domieszki.
    Na przykład hel, którego separacji w swoim czasie nikt nie był
    w stanie zorganizować, więc trochę go poszło "do ludzi". Albo pary
    rtęci (ibidem). Ale znowu nie o to chodzi. Jak się chce zrobić
    przekręt z planem pięcioletnim (jak kiedyś) albo z raportem kwartalnym
    (jak teraz), to nic tylko kompresor i powietrze. Bo skąd na poczekaniu
    wytrzasnąć azot? No i po co?

    Czytam o tych "nieoczekiwanych efektach" i żałuję, że tak mało osób się
    na ten temat wypowiedziało. Zabawa tak dobra, jak w wątku z dzwonkiem
    i kineskpem. Spokojnie Panowie, nic nie wybuchnie. Wybucha miesznka
    od 5 do 15 procent metanu w powietrzu. Górnicy dobrzo o tym wiedzą.

    W tej taryfie PGNiG co to o niej pisałem, że mi ją przysłali, jest
    też pozycja "dla odbiorców gazu propan-butan-powietrze". Są sieci
    miejske, które nie są połączone z siecia krajową i ładuje się do nich
    propan-butan po rozprężeniu. Ale żeby gaz miał własności zbliżone do
    standardowego gazu, dodaje się sprężonego powietrze. Tym razem już
    całkiem oficjalnie.

    O, tu wyguglałem informację jak wygląda przełączenie dostaw gazu
    z pbp na gaz ziemny.

    http://www.msgaz.pl/dlaklienta/8354/11470

> [...]
    > brzydkie skutki. Są procesy, które wymagają utrzymania temperatury
    > rzędu 1000°C z odchyleniem nie większym niż 10°C.

    Ja rozumiem, że to grupa o prądzie, nie o gazie, ale miejmy szacunek
    dla innych. To tak, jak ktoś tutaj pyta "mam radio samochodowe na 12V,
    chcę go słuchać w domu, jaki mam wstawić opornik między radio a gniazdko
    sieciowe?". Ci od gazu naprawdę nie są tacy głupi. Temperaturę procesów
    grzanych gazem reguluje się tak samo, jak przy grzaniu prądem. Są nawet
    gazowe zasilacze liniowe i impulsowe. A urządzenia sa dość tolerancyjne,
    zwłascza na obniżenie parametrów gazu (w drugą stronę jest trudniej).

    > Wydobycie ze złoża ma to do siebie, że nie przez cały czas dostaje
    > się jednolity skład. Dlatego istotne jest utrzymywanie stałej
    > kaloryczności gazu, a jedynym sposobem jest właśnie korekta składu.

    "Dystrybucja gazu ma to do siebie, że nie przez cały czas ludzie mają
    takie samo zapotrzebowanie na energię. Dlatego istotne jest, by do
    firmy cały czas wpływał równy strumień ka$y, a jedynym sposobem jest
    właśnie korekta składu."

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2012-05-19 15:05:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jerry1111 napisał:

    > Hint: gaz ziemny _zaazotowany_

    Trochę mylący hint i mylące fachowe określenie. Ten gaz został zaazotowany
    miliony lat temu. Taki wydobywa się ze złoża. I nie warto go "odazotowywać".

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2012-05-19 16:18:20
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 19/05/2012 14:05, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Trochę mylący hint i mylące fachowe określenie. Ten gaz został zaazotowany
    > miliony lat temu. Taki wydobywa się ze złoża. I nie warto go "odazotowywać".

    Musialbym sie rodziny skonsultowac jak to bylo z zaazotowanym i
    wysokometanowym - ja juz tego po prostu nie pamietam.

    Jak sie skonczyl gaz miejski i zaczelismy od Ruskich brac gaz ziemny to
    przez dluzszy czas byla ekscytacja dwoma w/w typami.

    --
    Jerry1111