  • 1. Data: 2012-05-17 11:33:08
    Temat: działanie smart card TV
    Od: Randal Iduchhopkirka <o...@g...com>

    Czy ja dobrze rozumuję, jak działa dekodowanie obrazu TV z użyciem
    takiej karty? Otóż, karta ma za małą moc obliczeniową. żeby zdekodować
    cały obraz w czasie rzeczywistym, dlatego do każdej klatki obrazu
    telewizyjnego dołączany jest mały plik, która zawiera kilkanaście
    bajtów. Karta ma stałe hasło do zdekodowania tego małego pliku i to
    może zrobić w czasie rzeczywistym. W tym pliku jest zawarte hasło do
    dekodowania tej klatki obrazu, które to hasło jest różne dla każdej
    klatki, dlatego dekoder nie może dekodować obrazu po wyjęciu karty.
    Gdy karta zdekoduje plik z hasłem, przesyła hasło do dekodera, który
    dekoduje klatkę obrazu.

    Gdy informatyk włamuje się do karty, odczytuje to stałe hasło i robi
    kartę-podstawkę, czyli zamiennik, który dekoduje obraz bezpłatnie.

  • 2. Data: 2012-05-17 11:55:43
    Temat: Re: działanie smart card TV
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-17 11:33, Randal Iduchhopkirka pisze:
> [...]
    >
    > Gdy informatyk włamuje się do karty, odczytuje to stałe hasło i robi
    > kartę-podstawkę, czyli zamiennik, który dekoduje obraz bezpłatnie.

    W karcie Znajduje sie procesor ktory generuje klucze dynamicznie dla
    kazdej klatki inny na podstawie okreslonego algorytmu.

  • 3. Data: 2012-05-17 12:14:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kasa przyjmie" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > zdekodować
    > cały obraz w czasie rzeczywistym, dlatego do każdej klatki obrazu

    Tu niewatpliwie dobrze, przynajmniej do 2015 roku :-)

    >W karcie Znajduje sie procesor ktory generuje klucze dynamicznie dla
    >kazdej klatki inny na podstawie okreslonego algorytmu.

    Nie jestem pewien czy jest to dla kazdej klatki, czy raczej dla
    pewnego czasu w strumieniu danych - sekunda, dwie.
    Bo tez i w strumieniu MPEG klatki sa glebiej ukryte.

    J.

  • 4. Data: 2012-05-17 12:16:37
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 17/05/2012 10:33, Randal Iduchhopkirka wrote:
> [...]
    > cały obraz w czasie rzeczywistym, dlatego do każdej klatki obrazu
    > telewizyjnego dołączany jest mały plik, która zawiera kilkanaście
    Nie do kazdej klatki. ECM (Entitlement Control Message) wysylana jest z
    obrazem co 8-16s.

    > Karta ma stałe hasło do zdekodowania tego małego pliku i to
    > może zrobić w czasie rzeczywistym.
    Karta komunikuje sie z tunerem predkoscia 9600b/s wiec dekodowanie
    kazdej klatki raczej byloby niemozliwe.

    > W tym pliku jest zawarte hasło do
    > dekodowania tej klatki obrazu, które to hasło jest różne dla każdej
    > klatki,
    Karta ma zaszyty algorytm deszyfrujacy, ktory potrafi odszyfrowac
    wiadomosci ECM. Taka zdekodowana wiadomosc CW (Control Word) wysylana
    jest do tunera i za jej pomoca dekodowany jest kanal.
    Taki jeden CW potrafi dekodowac 8-16s obrazu.

    > dlatego dekoder nie może dekodować obrazu po wyjęciu karty.
    Niektore dekodery spokojnie pokazuja obraz jeszcze kilka sekund po
    wyjeciu karty.

> [...]

    > Gdy informatyk włamuje się do karty, odczytuje to stałe hasło i robi
    > kartę-podstawkę, czyli zamiennik, który dekoduje obraz bezpłatnie.
    Najlepiej jest oczywiscie wyciagnac algorytm szyfrujacy dzieki czemu
    mozna wykonac swoje karty lub zrobic deszyfrowanie bezposrednio w
    oprogramowaniu tunera. Tak sie stalo z pierwwszymi kartami Cyfry i Polsatu.

    Z nastepnymi kartami cyfry juz sie tak nie dalo... ale obmyslono sposob
    jak dowolnie przedluzac uprawnienia.

    Najnowsze karty to juz tylko opcja zablokowania EMM czyli przedluzenie
    ogladania o miesiac.

    Ostatnio chyba nikomu nie udalo sie wlamac do karty. Firmy produkujace
    je wyciagnely wnioski z wczesniejszych porazek.

    c.

  • 5. Data: 2012-05-17 21:55:39
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 17.05.2012 12:16, Cezar wrote:

    > Ostatnio chyba nikomu nie udalo sie wlamac do karty. Firmy produkujace
    > je wyciagnely wnioski z wczesniejszych porazek.

    To IMHO nie porażki tylko celowe działanie - bardzo skuteczne i
    korzystne dla obydwu* stron.

    * czyli dla producentów zabezpieczeń i ich kliwntów.

    Mirek.

  • 6. Data: 2012-05-18 08:39:35
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 17/05/2012 20:55, Mirek wrote:

    > To IMHO nie porażki tylko celowe działanie - bardzo skuteczne i
    > korzystne dla obydwu* stron.
    >
    > * czyli dla producentów zabezpieczeń i ich kliwntów.

    Urban legend...

    c.

  • 7. Data: 2012-05-18 18:11:43
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 18.05.2012 08:39, Cezar wrote:
    w.

    > Urban legend...

    No to mają więcej szczęścia niż rozumu - wyszło to zdecydowanie na ich
    korzyść. Podobny mechanizm jak z piraceniem Windows.

    Mirek.