  • 11. Data: 2010-03-11 12:08:51
    Temat: Re: 2 komputery - konfiguracja
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 12:44:57 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

    > A 540?

    Ale do biura...?
    Nie lepiej te pieniądze zainwestować w jakiś firmowy składak? Przynajmniej
    serwis będzie miał.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2010-03-11 12:14:58
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 11 Mar 2010 13:08:51 +0100, MarcinCz
    <t...@g...pl_wytnij_to> wrote:

    >Ale do biura...?
    >Nie lepiej te pieniądze zainwestować w jakiś firmowy składak? Przynajmniej
    >serwis będzie miał.

    A co ja poradzę że chce coś składanego bo potem coś będzie chciał
    zmoderzniować/wymienić ewentulanie? Serwis i tak będzie miał bo
    składać mu to będzie jedna firma.

    Zdrówko

  • 13. Data: 2010-03-11 12:18:57
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 11 Mar 2010 12:52:46 +0100, Heraklit <w...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Był 11 marzec (czwartek), gdy o godzinie 11:57 *Maciek "Babcia" Dobosz*
    >w pocie czoła naskrobał(a):

    >dwukrotny większy hałas, większe prawdopodobieństwo awarii
    >(niekoniecznie hdd). Czy % przyrost prędkości w RAID w stosunku do 1TB
    >dysku na SATA wart tych wad?

    RAID1 to nie przyrost prędkości a raczej odpornośc na awarie dysku. No
    - w niektórych warunkach jest przyrost odczytu. Chyba pomyliłeś z
    RAID0 - tu przyrost prędkości jest widoczny i przy zapisie i odczycie
    za to wzrasta prawdopodobieństwo awarii.

    Zdrówko

  • 14. Data: 2010-03-11 12:20:06
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    MarcinCz pisze:

    > Rozumiem, że w tym przypadku kwestie finansowe są zupełnie nieistotne, ale
    > i5 do biura? Po co... Może lepiej i3 (o AMD pewnie w tym przypadku nie ma
    > co wspominać...)? Co do reszty się nie wypowiadam bo wydawanie na sprzęt
    > maksymalnych możliwych pieniędzy jest dla mnie bez sensu. Ale to tylko moje
    > zdanie, a ja mam węża w kieszeni i małe dziecko do spełniania zachcianek;)
    LOL
    Tak samo pomyślałem. Ot kolejny pan gotowy przepłacić kupę szmalcu w
    imię dobrego samopoczucia... i poklasku kolegów (a jeszcze się pochwalić
    publicznie można, ze stać go i może). Jak dla mnie zdecydowany brak
    logiki i zdrowego rozsądku.

    Pzdr, OMSON

  • 15. Data: 2010-03-11 12:30:04
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek "Babcia" Dobosz"
> [...]
    >RAID0 - tu przyrost prędkości jest widoczny i przy zapisie i odczycie
    >za to wzrasta prawdopodobieństwo awarii.

    W AID-0 tak samo masz "w niektórych warunkach jest przyrost". Tyle, że
    te warunki są inne.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 16. Data: 2010-03-11 12:37:16
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 11 Mar 2010 13:30:04 +0100, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

    >epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek "Babcia" Dobosz"
    >
    >W AID-0 tak samo masz "w niektórych warunkach jest przyrost". Tyle, że
    >te warunki są inne.

    Tyle że w RAID0 masz przyrost zapisu i odczytu a w RAID1 tylko
    odczytu. A ryzyko awarii i przerwy w pracy różne.

    Zdrówko

  • 17. Data: 2010-03-11 12:38:04
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:22jhp5pajtdn5p5klo6ee3m9piqdoh34t7@4ax.com...

    > RAID1 akurat jest tu pewną nadmiarowością - jak pisałem nie traktuję
    > tego jako formy backupu bo ten leci po sieci gdzie indziej. Dyski
    > tanei - więc czemu nie?

    Nigdy go nie wykorzystasz. Lepiej za te pieniądze kup porządny dysk zamiast
    tych zielonych.

  • 18. Data: 2010-03-11 13:02:48
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 11 Mar 2010 13:38:04 +0100, "MC" <m...@g...pl> wrote:

    >Nigdy go nie wykorzystasz. Lepiej za te pieniądze kup porządny dysk zamiast
    >tych zielonych.

    Możliwe - i taki wariant mi się najbardziej podoba. Natomiast co do
    wykorzystania się nie zgodzę - właśnie zaliczyłem w sowim kompie pad
    250GB dysku z pary - maja niecałe 2 lata.

    Zdrówko

  • 19. Data: 2010-03-11 13:04:28
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek "Babcia" Dobosz"
    >Tyle że w RAID0 masz przyrost zapisu i odczytu a w RAID1 tylko
    >odczytu.

    Inaczej. W AID-0 możesz mieć przy sprzyjających wiatrach przyrost
    jednego i drugiego (a w "zwykłych" pracach domowo-biurowych masz raczej
    przyrost penisa, a nie osiągów), a w RAID-1 masz możliwy spadek osiągów
    przy zapisie (przy kiepskiej implementacji) i bardziej jednak
    prawdopodobny niż przy AID-0 zysk na odczytach. (choć i tak często
    efekt praktyczny podobny do opisanego wyżej.

    >A ryzyko awarii i przerwy w pracy różne.

    A to zupełnie inna sprawa. Z tym się nie kłócę.

    --
    \ K...@e...eu.org /

  • 20. Data: 2010-03-11 13:53:30
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 11 Mar 2010 14:04:28 +0100, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

    >A to zupełnie inna sprawa. Z tym się nie kłócę.

    I jakbyś przeczytał mój pierwszy post to tam wyjaśniam że nie wzrost
    wydajności jest powodem takije konfiguracji.

    Zdrówko