  • 1. Data: 2010-03-11 09:26:57
    Temat: Asus EeePC 1000H - ,,zmniejszająca się" i długo ładująca się bateria
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Witam,

    Mam, problem z powyższym netbookiem, a konkretnie jak mniemam z jego baterią, otóż
    pewnego dnia
    komputer ładował się bardzo powolutku (bardzo długo) do 60% doszło bez problemu, w
    miarę szybko -
    ale już naładowanie od tych 60% do końca (choć tak naprawdę wcale nie do 100%)
    trwało... ponad 6
    godzin! Tak czy inaczej laptop naładował się do 95% i dalej nie chciał, myślałem że
    to jakaś
    chwilowa przypadłość, jednak się myliłem.

    Rozładowywałem baterię do zera wielokrotnie, a następnie naładowałem maksymalnie (co
    oczywiście
    trwało ponad 10 godzin) jednak to nie pomogło. Po kilku kolejnych ładowaniach
    maksymalny poziom
    naładowania baterii się obniżał, pewnego dnia było to 90%, następnego 86%, później
    84%, i tak
    spadało aż do dnia dzisiejszego - jest 68% i dalej sie nie chcę naładować... Pytanie
    brzmi, co może
    być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy jest możliwość i szansa aby to naprawić?

    I jeszcze taka jedna rzecz - dopiero wczoraj udało mi się znaleźć gwarancję, i
    doczytałem się nieco
    dziwnej rzeczy otóż bateria posiadała osobną gwarancję która wynosiła... 6 miesięcy!
    (skończyła się w
    grudniu) A jeśli dobrze pamiętam według prawa minimalna gwarancja powinna wynosić
    24 miesiące... Tak
    czy inaczej chciał bym się dowiedzieć czy jest szansa aby to w jakiś sposób naprawić,
    czy będę
    musiał szukać jakiegoś zamiennika?

    W netbooku wyłączone są oczywiście wszelkie ,,oszczędzanie energii" i inne tego typu
    duperelki...
    Dodam też że sprzęcik był użytkowany tylko w domu, zasadniczo pracował tylko wtedy
    kiedy był
    potrzebny, nigdy nie leżał bezczynnie włączony, większą część czasu użytkowania był
    podłączony do
    zasilacza, natomiast wieczorami (3-4 godziny) odłączany. Nie miał żadnych ,,przeżyć"
    typu upadek itd.

    I takie pytanie na zapas, czy można gdzieś kupić oryginalną baterię czy jestem/będę
    skazany na
    zamienniki?

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2010-03-11 10:31:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał
> [...]
    > dzisiejszego - jest 68% i dalej sie nie chcę naładować... Pytanie
    > brzmi, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy jest

    Byc moze winny jest zasilacz - za niskie napiecie i wiecej nie
    pojdzie.
    Ale uszkodzenie/zuzycie baterii znacznie bardziej prawdopodobne.

> [...]
    > się w grudniu) A jeśli dobrze pamiętam według prawa minimalna
    > gwarancja powinna wynosić 24 miesiące...

    Sie mylisz. Przez 24 miesiace _sprzedawca_ jest odpowiedzialny za
    przypadki "niezgodnosci z umowa".
    Gwarancji towar w ogole nie musi miec, a jak ma to jest dowolnosc
    warunkow, byle by tylko sprzedawca wydal potrzebny dokument.

    Co to znaczy niezgodnosc to jest temat na dluzsze dyskusje
    prawnicze, a najlepiej lekture orzeczen sadu najwyzszego.
    Gdzies tam w ustawie przewija sie ze "towar ma byc sprawny w chwili
    wydania".

    No coz, wyciagnac z kosza reklamowki sprzetu, napisac do sprzedawcy
    emaila z pytaniem o dlugosc gwarancji na netbooka, udac sie z
    dyktafonem do sklepu ..
    i moze bedziesz mial podstawy twierdzic iz umowa opiewala na towar
    z 24 miesieczna gwarancja, a nie ze na baterie tylko 6 miesiecy :-)

    > I takie pytanie na zapas, czy można gdzieś kupić oryginalną
    > baterię czy jestem/będę skazany na zamienniki?

    No coz, bywa i tak ze sie czlowiek bardzo ucieszy jesli moze
    zamiennik kupic, bo oryginal kosztuje pol komputera.
    Zreszta po co ci oryginal - taka dobra ta bateria ? :-)

    P.S. z moich starych doswiadczen - Panasonic nie potrafi Li-ion
    zrobic. Ktos wie czyje ogniwa pakuje Nokia ?

    J.

  • 3. Data: 2010-03-11 19:10:03
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    vcore wrote:
> [...]

    > gwarancja powinna wynosić 24 miesiące. Tak czy inaczej chciał bym się
    > dowiedzieć czy jest szansa aby to w jakiś sposób naprawić, czy będę
    Tak czy siak gwarancja nie obejmuje naturalnego zuzycia a podejrzewam ze
    to u ciebie juz nastapilo.
    Zywotnosc ogniw Li-jon to 200-500 cykli (zalezy od jakosci ogniw , pradu
    ladowania/rozladowania i temperatury)
    gdzie doladowanie z np 40% do 100% tez jest liczone jako pelen cykl wiec
    nie oplaca sie co chwile doladowywac.

  • 4. Data: 2010-03-11 20:01:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał w wiadomości grup
    > I jeszcze taka jedna rzecz - dopiero wczoraj udało mi się znaleźć gwarancję, i
    > doczytałem się nieco A jeśli dobrze pamiętam według prawa minimalna gwarancja
    > powinna wynosić 24 miesiące...

    Źle pamiętasz. Gwarancji może w ogóle nie być, albo być zapis, że przysługuje
    jednorękim, jednonogim głuchym niemowom i tylko w piątek 13.

    Tak
    > czy inaczej chciał bym się dowiedzieć czy jest szansa aby to w jakiś sposób
    > naprawić, czy będę musiał szukać jakiegoś zamiennika?

    Pewnie trzeba będzie "zresetować" elektronikę baterii, ale raczej bateria do
    wymiany.

    > W netbooku wyłączone są oczywiście wszelkie ,,oszczędzanie energii" i inne tego
    > typu duperelki...

    błąd

    > Dodam też że sprzęcik był użytkowany tylko w domu, zasadniczo pracował tylko
    > wtedy kiedy był potrzebny, nigdy nie leżał bezczynnie włączony, większą część
    > czasu użytkowania był podłączony do zasilacza,

    kolejny błąd

    natomiast wieczorami (3-4 godziny) odłączany.

    No to ogniwa padły.

    Nie miał żadnych ,,przeżyć" typu upadek itd.

  • 5. Data: 2010-03-11 21:50:46
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-03-11 10:26, vcore pisze:

    > Rozładowywałem baterię do zera wielokrotnie, a następnie naładowałem
    > maksymalnie (co oczywiście trwało ponad 10 godzin) jednak to nie
    > pomogło.

    Jeśli rzeczywiście rozładowałeś do zera to gwarantuję że pomogło ...

    ... ją zajechać.

  • 6. Data: 2010-03-11 22:51:02
    Od: MAR <m...@s...org>

> [...]
    > chcę naładować... Pytanie brzmi, co może być przyczyną takiego stanu
    > rzeczy? Czy jest możliwość i szansa aby to naprawić?

    Całkowicie źle do tego podchodzisz.
    Bateria nie służy do pokazywania procentów, tylko do zasilania komputera.
    Powinieneś zadać sobie pytania:
    Czy netbook na baterii pracuje krócej niż na początku ?
    O ile krócej ?
    Czy ten czas pracy jest zgodny z wykazywanym procentem naładowania?

    Jak odpowiesz na te pytanie to będziesz wiedział, czy rozglądać się za
    nową baterią.

    --
    Mar

  • 7. Data: 2010-03-12 11:06:41
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    ApanasBudriszko pisze:

    > Jeśli rzeczywiście rozładowałeś do zera to gwarantuję że pomogło ...
    >
    > ... ją zajechać.

    Ciekawa teoria. Apple, w swojej instrukcji dot. uzytkowania komputera z
    bateria pisze, ze nalezy raz w miesiacu zaladowac baterie do maksimum (i
    w tym stanie trwac kilka h, nie pamietam dokladnie ile), nastepnie
    uzywajac komputera rozladowac az do momentu kiedy usnie (czyli
    praktycznie do 0) i pozostawic tak komputer przez 12h, nastepnie
    zaladowac do maksimum. Proces ten nazywaja "kalibracja baterii". Czyzby
    Apple wsadzalo do swoich komputerow baterie wykonane w technologii
    kosmicznej? Bo ja stosujac sie dotych zalecen po 3 latch uzytkowania
    komputera (czasem na kablu ale wiecej na baterii) mam 77% zywotnosci
    baterii. Zajechalem ja wyjatkowo jak na 3 lata. Poza tym laptop jest do
    mobilnego uzywania a nie do trzymania na kablu, jak ktos chce trzymac na
    kablu niech kupi odpowiedni do tego komputera a nie jeczy pozniej, ze
    bateria taka slaba.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 8. Data: 2010-03-13 08:22:56
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-03-12 12:06, Maciej Browarczyk pisze:

> [...]
    > mobilnego uzywania a nie do trzymania na kablu, jak ktos chce trzymac na
    > kablu niech kupi odpowiedni do tego komputera a nie jeczy pozniej, ze

    Ja po 3 latach (doklaniej 2 lata i 10 miesięcy) mam 89% i czy to o czymś
    świadczy ? I zaręczam że jest czasem w uzyciu przez 12-14 godzin na
    dobę. Wczesniejsze baterie też zazwyczaj wytrzymywały w dobrej kondycji
    do 4 lat. Jedyne czego pilnuję to:

    - nie wyładowywać do zera (nie wiem ile w twoim apple wynosi to zero ale
    wątpię żeby mniej niz kilka %)
    - staram się nie doładowywać jeśli nie muszę
    - minimum ustawione na 10%

  • 9. Data: 2010-08-15 14:47:01
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 12.03.2010 12:06, Maciej Browarczyk pisze:
    > uzywajac komputera rozladowac az do momentu kiedy usnie (czyli
    > praktycznie do 0) i pozostawic tak komputer przez 12h, nastepnie

    Nie praktycznie do zera. *Daleko* od zera.

    Pełne rozładowanie ogniwa litowego je niszczy. Dlatego
    elektronika baterii odcina wyjście napięcia długo przed
    tym, jak ogniwa są rozładowane do zera.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./