  • 1. Data: 2010-03-11 10:20:28
    Temat: 2 komputery - konfiguracja
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Siedze głównie w sprzecie sieciowym i serwerowym ale kumpel poprosił
    mnie o zorbienie mu 2 komputerów. Jedne jako stacja robocza do biura,
    drugi jako komputer do grania w domu. Budżet jest w sumei niezbyt
    ważny ale przepłacać nei ma za bardzo. Ma sowje wymagnaia - starłame
    mu się pomóc. Proszę o uwagi odnosnie sprzętów.

    1. Stacja robocza do biura. Czyli net plus komunikatory plus Office
    plus pewnei czasmai jakaś grafika niewielka. Ważne jes to że
    jednocześnie otwarte jest jakies 30-40 serwisów - kumpel lubi Firefoxa
    a ten zasoby zżera. Nie będzie na tym komputerze grane - nie do tego
    służy. Nasze wspólne przemyslenia doprowadziły do czegoś takiego:

    Procesor Intel i5 750
    GIGABYTE GA-H57M-USB3 HDMI
    Pamieci 2x2GB
    Nagrywarka DVD
    Zasilacz plus obudowa
    2 dyski 1TB w RAID1 - backup przez sieć na NAS w innym miejscu sieci
    więc raczej ma to zapewnić ciagła prace przy ewentulanych problmach z
    dyskiem.

    Na kompie będzie chodzić zapewne win7 choć pewnie przetestuję też
    Debiana czy Ubuntu. Budżet to ~3000PLN brutto bez kosztu systemu.
    Chciałbym żeby komp miał wbudowaną grafikę, zależy mi na stabilnej
    pracy. Jak z chłodzniem boksowym tego procka? A może zamiast 4 rdzeni
    np. 2?

    2. Potwora do gier ;-) Budżet to ~7000PLN Komp będzie służył w domu do
    tego co powyzej ale dodatkow ma być maszyną do grania więc głośnośc ma
    znaczenie.

    Płyta główna - tu nie ma wyboru. Kumple się uparł jak osioł na Asus
    Rampage II Extreme
    Proc Intel Core i7 930
    Pamięc 3x2GB - tu ważne żeby stabilnie pracowały z zegarem 2000
    Grafika ATI HD 5970 - tu tez się uparł na model ale może jakiś
    producnet jest polecany?
    Obudowa Coller Master RC 932
    Zasilacz - tu mu sie podoba coś albo wolnoobrotowego albo
    bezwiatrakowego. Ważne żeby to zasiliło całość sprzętu. Czy 600W
    starszy czy szukac czegoś wiekszego?
    Dyski - pewnie 2x Caviar Green 1TB w RAID1 - tak jak w przypadku
    maszyny do biur abackup na NAS a 2 dyski raczej dla bezprzerywowej
    pracy.
    Nagrywarka DVD - nei chce jeszce na razie BR - pewnei z czasem dołozy.
    Co do chłodzenia to jesli starczy to boxowe. Jelsi nie to jakies inne
    - ale raczej chłodzenie płynem odpada - kumpel tego nie chce.
    Monitor juz do tego jest - 24 cale HP 1920x1280 bodajże.

    System Win7 - tak jak w pierwszym w oddzilenego budżetu.

    Co sądzicie o takich ramowych wymogach?

    Zdrówko

  • 2. Data: 2010-03-11 10:33:19
    Temat: Re: 2 komputery - konfiguracja
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:5kehp5d7pbp82up2po9dvhnbphqb5rp7hi@4ax.
    com...
    > Płyta główna - tu nie ma wyboru. Kumple się uparł jak osioł na Asus
    > Rampage II Extreme
    > Proc Intel Core i7 930

    Osobiście szukałbym na LGA 1156 (i7 860), ale skoro uparł się na rampage II
    extreme to nie ma możliwości, aby pasował (chyba, że weżmie Maximus).

    > Pamięc 3x2GB - tu ważne żeby stabilnie pracowały z zegarem 2000
    > Grafika ATI HD 5970 - tu tez się uparł na model ale może jakiś
    > producnet jest polecany?

    Jak pieniążki zostaną to może 2x karta graficzna? :)

    > Obudowa Coller Master RC 932
    > Zasilacz - tu mu sie podoba coś albo wolnoobrotowego albo
    > bezwiatrakowego. Ważne żeby to zasiliło całość sprzętu. Czy 600W
    > starszy czy szukac czegoś wiekszego?

    Powinno wystarczyć. Jak cisza jest priorytetem to be-quiet (najnowsza seria
    niestety podobno potrafi zaszumieć), albo corsair (5 lat gwarancji).

    > Dyski - pewnie 2x Caviar Green 1TB w RAID1 - tak jak w przypadku
    > maszyny do biur abackup na NAS a 2 dyski raczej dla bezprzerywowej
    > pracy.

    Nie lepiej samsung F3?

    > Co do chłodzenia to jesli starczy to boxowe. Jelsi nie to jakies inne
    > - ale raczej chłodzenie płynem odpada - kumpel tego nie chce.

    Chłodzenie wodne jest najwydajniejsze i najcichsze. Jak się uparł to trzeba
    szukać duży radiator w wolnoobrotowym wentylatorem.

  • 3. Data: 2010-03-11 10:37:23
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 11:20:28 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

    > 1. Stacja robocza do biura. Czyli net plus komunikatory plus Office
    > plus pewnei czasmai jakaś grafika niewielka. Ważne jes to że

    Rozumiem, że w tym przypadku kwestie finansowe są zupełnie nieistotne, ale
    i5 do biura? Po co... Może lepiej i3 (o AMD pewnie w tym przypadku nie ma
    co wspominać...)? Co do reszty się nie wypowiadam bo wydawanie na sprzęt
    maksymalnych możliwych pieniędzy jest dla mnie bez sensu. Ale to tylko moje
    zdanie, a ja mam węża w kieszeni i małe dziecko do spełniania zachcianek;)
    --
    Marcin

  • 4. Data: 2010-03-11 10:37:29
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:5kehp5d7pbp82up2po9dvhnbphqb5rp7hi@4ax.com...
    > Dyski - pewnie 2x Caviar Green 1TB w RAID1 - tak jak w przypadku
    > maszyny do biur abackup na NAS a 2 dyski raczej dla bezprzerywowej
    > pracy.

    Moim zdaniem zielone kawiory są nieudane. W przeciwieństwie do czarnych. Nie
    wydaje mi się też uzasadnionym posunięciem postawienie RAID-u do takich
    zastosowań.

  • 5. Data: 2010-03-11 10:51:18
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 11 Mar 2010 11:33:19 +0100, "qwerty" <q...@p...fm>
    wrote:

> [...]
    >
    >Osobiście szukałbym na LGA 1156 (i7 860), ale skoro uparł się na rampage II
    >extreme to nie ma możliwości, aby pasował (chyba, że weżmie Maximus).

    No uparł się niestety ;-)

    >Jak pieniążki zostaną to może 2x karta graficzna? :)

    Chętnie ale raczej karta to ponad 2 tysiące a tyle nei zostanie.

    >Powinno wystarczyć. Jak cisza jest priorytetem to be-quiet (najnowsza seria
    >niestety podobno potrafi zaszumieć), albo corsair (5 lat gwarancji).

    >Nie lepiej samsung F3?

    W sumie to większej róznicy nie ma - a z tymi WD mam trochę o do
    czynienia i awarii nie zaliczyłem.

    >Chłodzenie wodne jest najwydajniejsze i najcichsze. Jak się uparł to trzeba
    >szukać duży radiator w wolnoobrotowym wentylatorem.

    Wiem - ale kumpel nie chce. A że uparty to nie poradzę ;-)

    Zdrówko

  • 6. Data: 2010-03-11 10:55:50
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 11 Mar 2010 11:37:23 +0100, MarcinCz
    <t...@g...pl_wytnij_to> wrote:

> [...]
    >zdanie, a ja mam węża w kieszeni i małe dziecko do spełniania zachcianek;)

    Ja tez bym nie kupił - mnie wystarcza moje E8400 ;-) Ale on sobie
    tłumaczy że na teraz to będzie szybkie a za 2-3 lata wystrczjaąco
    szybkie na kolejny system. Ale pracuje. Jeśli i3 to które konkretnie?

    Zdrówko

  • 7. Data: 2010-03-11 10:57:22
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 11 Mar 2010 11:37:29 +0100, "MC" <m...@g...pl> wrote:

> [...]
    >wydaje mi się też uzasadnionym posunięciem postawienie RAID-u do takich

    RAID1 akurat jest tu pewną nadmiarowością - jak pisałem nie traktuję
    tego jako formy backupu bo ten leci po sieci gdzie indziej. Dyski
    tanei - więc czemu nie?

    Zdrówko

  • 8. Data: 2010-03-11 11:28:16
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 11:55:50 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

    > Ja tez bym nie kupił - mnie wystarcza moje E8400 ;-) Ale on sobie
    > tłumaczy że na teraz to będzie szybkie a za 2-3 lata wystrczjaąco
    > szybkie na kolejny system. Ale pracuje. Jeśli i3 to które konkretnie?

    Intel Core i3 530
    --
    Marcin

  • 9. Data: 2010-03-11 11:44:57
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    A 540?

    Zdrówko

  • 10. Data: 2010-03-11 11:52:46
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 11 marzec (czwartek), gdy o godzinie 11:57 *Maciek "Babcia" Dobosz*
    w pocie czoła naskrobał(a):

    > RAID1 akurat jest tu pewną nadmiarowością - jak pisałem nie traktuję
    > tego jako formy backupu bo ten leci po sieci gdzie indziej. Dyski
    > tanei - więc czemu nie?
    dwukrotny większy hałas, większe prawdopodobieństwo awarii
    (niekoniecznie hdd). Czy % przyrost prędkości w RAID w stosunku do 1TB
    dysku na SATA wart tych wad?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2010-03-11 12:48:30