  • 1. Data: 2010-03-10 15:05:45
    Temat: sprzętowy firewall
    Od: "Papa5merf" <5...@o...eu>

    czy są dostępne jakieś sprzętowe zaporysieciowe?
    najlepij jeszcze żeby realizowały tez funkcję proxy:O)

  • 2. Data: 2010-03-10 15:31:36
    Temat: Re: sprzętowy firewall
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Papa5merf wrote:
    > czy są dostępne jakieś sprzętowe zaporysieciowe?
    > najlepij jeszcze żeby realizowały tez funkcję proxy:O)

    Zapoznaj się z ofertą firmy Draytek - http://www.draytek.pl
    Są fajne modele różniące się funkcjonalnością i ceną. Wydajność nie
    powala na kolana, ale modele serii 2930 są warte grzechu -
    http://draytek.pl/?k=produkty&d=26&n=139

    g.

  • 3. Data: 2010-03-10 15:37:17
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    Papa5merf pisze:
    > czy są dostępne jakieś sprzętowe zaporysieciowe?

    A jaką chcesz funkcjonalność? W zasadzie każdy router realizu-
    jący funkcję NAT można już nazwać zaporą sieciową -- a do te-
    go jeszcze większość ma faktycznie wbudowany mniej lub bar-
    dziej rozbudowany filtr pakietów.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2010-03-10 16:16:10
    Od: "Papa5merf" <5...@o...eu>

    Órzytkownik "Radosław Sokół" napisał:

> [...]
    > jący funkcję NAT można już nazwać zaporą sieciową -- a do te-
    > go jeszcze większość ma faktycznie wbudowany mniej lub bar-

    wiec rozumiem że sprzętowo takie funkcjie posiada większość routeruf, co do
    funkcjonalności to jeszcze nie wiem, na razie bym przejrzał ofertę i
    zobaczył co jest i w jakiej cenie, ale jak przejrzałem ofertę allegro to
    oczopląsu można dostać, właściwie nie wiadomo co wybrać:O)
    natomiast ważne żeby jego konfiguracja była jakoś sprzętowo zabezpieczona,
    to znaczy żeby jakiś wirus, czy haker nie mógł po włamaniu się zmienić
    ustawień tego sprzętu, czyli np żeby miał jakiś guziczek po kturego
    naciśnięciu dopiero jest możliwość dostępu do ustawień:O)

    zastanowiło mnie coś takiego jak to ze dany router ma w swoich funkcjach
    Podwójny firewall, co to takiego?:O)
    http://www.allegro.pl/item947068427_netgear_dgn3500_
    router_adsl_neostrada_gigabit_usb.html

  • 5. Data: 2010-03-10 16:26:36
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Papa5merf pisze:

> [...]
    > ustawień:O)
    >
    > zastanowiło mnie coś takiego jak to ze dany router ma w swoich funkcjach

    Za 380-zl to nic "sprzetowego" nie kupisz dodaj 2 zera i szukaj cos z
    CISCO, za 300zl to jesli Embedded Linux + panel www dla idiotow.

  • 6. Data: 2010-03-10 17:47:56
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** wirefree <m...@m...pl> wrote:

    router_adsl_neostrada_gigabit_usb.html

    > Za 380-zl to nic "sprzetowego" nie kupisz dodaj 2 zera i szukaj cos z CISCO,
    > za 300zl to jesli Embedded Linux + panel www dla idiotow.

    Jakiś stary szrot za 400zł z odpowiednią ilością interfejsów sieciowych +Endian
    Linux i będziesz miał coś zbliżone funkcjonalnością do pudełek za kilka tys.
    Oczywiście nie będzie to tak wytrzymałe (zużyty sprzęt) czy wydajne, ale
    funkcjonalność podobna.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 7. Data: 2010-03-10 19:41:22
    Od: "Papa5merf" <5...@o...eu>

    Órzytkownik "wirefree" napisał:

    router_adsl_neostrada_gigabit_usb.html

    > Za 380-zl to nic "sprzetowego" nie kupisz dodaj 2 zera i szukaj cos z
    > CISCO, za 300zl to jesli Embedded Linux + panel www dla idiotow.

    więc co to jest w tych rurterkach po pare stuwek?

  • 8. Data: 2010-03-10 19:41:24
    Od: "Papa5merf" <5...@o...eu>

    Órzytkownik "geyb" napisał:
> [...]
    > Są fajne modele różniące się funkcjonalnością i ceną. Wydajność nie powala
    > na kolana, ale modele serii 2930 są warte grzechu -

    dzięki za propozycje:O)

  • 9. Data: 2010-03-10 21:07:18
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Papa5merf pisze:

    router_adsl_neostrada_gigabit_usb.html

    > więc co to jest w tych rurterkach po pare stuwek?

    Linux + Iptables, ceny specjalizowanych chipsetow sterujacych ruchem
    TCP/IP zaczynaja sie od 100$ pomnoz to przez 10 i bedziesz mial cene
    taniego sprzetowego firewalla.

  • 10. Data: 2010-03-11 13:16:57
    Od: "Papa5merf" <5...@o...eu>

    Órzytkownik "wirefree" napisał:
    > Linux + Iptables, ceny specjalizowanych chipsetow sterujacych ruchem
    > TCP/IP zaczynaja sie od 100$ pomnoz to przez 10 i bedziesz mial cene
    > taniego sprzetowego firewalla.

    i rozumiem że ten linuks z ruterka nie jest jakoś bezpiecznie odseparowany,
    to znaczy że można się do niego przez linię włamać?

    no i gdzie te za 100$ można kupić, jak to się w ogule nazywa żebym mógł tego
    szukać?