  • 1. Data: 2010-03-10 22:26:27
    Temat: Serwerek NAS, ktory?
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Witam

    Przymierzam sie do zakupu serwerka NAS, potrzebuje go do przechowywania
    materialow na ktorych pracuje (kopie dobowe) oraz jako serwer FTP i SVN
    (dla kilku osob spoza sieci lokalnej). Byc moze tez wykorzystam serwer www
    i php.
    Wybralem ostatecznie dwa podobne cenowo urzadzenia, poradzcie ktore Waszym
    zdaniem jest lepsze lub z ktorym macie zle doswiadczenia:
    - Synology DS-209
    - QNAP TS-210

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2010-03-10 22:56:24
    Temat: Re: Serwerek NAS, ktory?
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Norbert pisze:
> [...]
    > Wybralem ostatecznie dwa podobne cenowo urzadzenia, poradzcie ktore Waszym
    > zdaniem jest lepsze lub z ktorym macie zle doswiadczenia:

    Jeden i drugi to tanie byle gowno osobiscie polecam cos takiego :
    http://www.appliedmicro.com/Embedded/Downloads/NAS/

    ale pewnie cie nie stac wiec kup byle gowno i nie zawracaj dupy.

  • 3. Data: 2010-03-10 23:08:10
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Wed, 10 Mar 2010 23:56:24 +0100, wirefree napisał(a):

    > Jeden i drugi to tanie byle gowno

    zdefiniuj "gowno"

    > osobiscie polecam cos takiego :
    > http://www.appliedmicro.com/Embedded/Downloads/NAS/

    Jak bede pytal o samochod rodzinny to polecisz mi MANa z naczepa?

    > ale pewnie cie nie stac

    pewnien nie

    >wiec kup byle gowno i nie zawracaj dupy.

    nie interesuje mnie Twoja dups

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 4. Data: 2010-03-11 00:13:47
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 10.3.2010, Norbert napisał(a):

> [...]
    > Wybralem ostatecznie dwa podobne cenowo urzadzenia, poradzcie ktore Waszym
    > zdaniem jest lepsze lub z ktorym macie zle doswiadczenia:

    Ne odpowiem konkretnie, ale może pomoże Ci test podobnych urządzeń:
    http://dyski.cdrinfo.pl/artykuly/nas/synology-ds209-
    plus/
    http://dyski.cdrinfo.pl/artykuly/nas/recenzja-qnap-t
    s-219/
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 5. Data: 2010-03-11 01:43:20
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Lukasik" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Ne odpowiem konkretnie, ale może pomoże Ci test podobnych urządzeń:
> [...]

    Szkoda, że nie ma podsumowania.

  • 6. Data: 2010-03-11 06:55:04
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 10 Mar 2010 23:26:27 +0100, Norbert napisał(a):

> [...]
    > Wybralem ostatecznie dwa podobne cenowo urzadzenia, poradzcie ktore Waszym
    > zdaniem jest lepsze lub z ktorym macie zle doswiadczenia:

    Ja wybrałbym cokolwiek z oferty NetGear.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 7. Data: 2010-03-11 07:19:17
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-10 23:26, Norbert pisze:
> [...]
    > Wybralem ostatecznie dwa podobne cenowo urzadzenia, poradzcie ktore Waszym
    > zdaniem jest lepsze lub z ktorym macie zle doswiadczenia:
    Ja ci odpiszę inaczej: jak potrzebujesz na tym pracować wydajnie, to
    zrób własnego. Te skrzyneczki to są zabawki do trzymania mp3 w domu, a
    nie poważnej pracy, choćby dlatego że prędkość 3-5MB/s potrafi do każdej
    pracy zniechęcić. Z tych które sprzedałem tak ~1rok temu - już 80%
    poszło "na gwarancji" bo zasilacz padł (taka miniaturka laptopo-podobny,
    nierozbieralny bez zniszczenia, więc naprawić nie ma co)

    Zmajstrowałem wczoraj "nas" własnoróbkę z gratów "z szuflady" i allegro:
    - płyta mAtx gigabyte na intelu g31 ~59zł
    - celeron e1200 ~50zł
    - 512MB DDR2 20zł
    - obudowa ze śmietnika + 15minut oklejenie jej pianką do paneli 3mm (nic
    nie brzęczy, wibruje, szumi)
    - zasilacz fsp-300W (z szafy, powiedzmy że coś za ~100zł)
    - 2x 1500GB samsung F3 "green" (ten 5400) = to i tak bys do NAS musial kupic
    - pendrive 2GB "na system"
    - FreeNAS dla testu wrzuciłem, działa...

    Efekt - pociska po 1GBit ponad 45MB/s cały czas, ma nieograniczone
    możliwości rozwoju wielkości (na płycie 4x sata +1pata, ale można
    jeszcze karte jakas wsadzic), z tym prockiem i dobrym zasilaczem jest
    cichsze niż NAS (które mają fabrycznie wiatraczek 4cm wyjący, jak się to
    zgrzeje), dane bez problemu mogę przenosić/odzyskać/szyfrować itd (z
    czym bywa różnie w NAS - np LaCie, gdzie z zewnątrz widzisz "dysk" a w
    środku są 2 i raid0 i jak się rozpadnie coś to nie ma jak odzyskać z
    samego dysku danych, mimo że jest sprawny)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2010-03-11 07:28:08
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    BartekK napisał(a):

> [...]
    > - pendrive 2GB "na system"
    > - FreeNAS dla testu wrzuciłem, działa...

    Tu masz zdjęcie takiego: http://izbkp.info/pozar/

    Pan Strażak, który go gasił opowiadał, że to dość często się zdarza.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 9. Data: 2010-03-11 07:58:18
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-11 08:28, januszek pisze:
    > Tu masz zdjęcie takiego: http://izbkp.info/pozar/
    > Pan Strażak, który go gasił opowiadał, że to dość często się zdarza.
    No wiadomo, wręcz codziennie...
    (pijesz do zasilacza fsp, do komputera jako całość, czy do oklejania
    pianką?)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 10. Data: 2010-03-11 08:08:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    BartekK napisał(a):

    > No wiadomo, wręcz codziennie...
    > (pijesz do zasilacza fsp, do komputera jako całość, czy do oklejania
    > pianką?)

    Ciężko ocenić co było źródłem.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...