  • 61. Data: 2010-11-04 14:12:57
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Pierwszy z brzegu: astra I. Dla kompakta z silnikiem 1.6 160km/h raczej
    > nie przekracza możliwości.

    _Średnia_ 160km/h.

    Żeby uzyskać średnią 160km/h na naszych dwupasowych autostradach, przy
    przeciętnych warunkach ruchu trzeba jechać grubo ponad 200km/h.
    A i tak nie ma pewności że się uda.

    Jadąc 160km/h to przy odrobinie szczęścia może uda się średnia około
    120-130km/h.

    Autor artykułu zapewne myślał o średniej która jest tzw. "przelotową na
    oko", czyli w praktyce maksymalną prędkością którą rozwija kierowca.

  • 62. Data: 2010-11-04 14:15:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jeżeli chodzi o przepustowość, to akurat może to być prawda.
    > Żeby jechać szybciej natężenie ruchu i tak musi być sporo mniejsze niż
    > okolice maksymalnej przepustowości.

    A uwzględniają, że w ten sposób samochód przebywa dużo dłużej na
    autostradzie?

  • 63. Data: 2010-11-04 14:20:28
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Na liczniku. Bo naprawde to blizej mu pewnie 160, a i kierowca
    > czuje niechec do zylowania.
    > No i pod warunkiem ze to np Honda, a nie popularna w kraju Astra
    > 1.4 60KM :-)

    Astry 1.4 miały do 90KM ;-P

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 64. Data: 2010-11-04 14:22:15
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-04, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Z gorki i z wiatrem w plecy.

    Nie, po płaskim bez wiatru.

    > Teraz pozostaje jechać tym bezpiecznie
    > z tą prędkością, bądź sporo większą, by średnią utrzymać na tym
    > poziomie.

    Ale zwróciłeś uwagę, że mój przedpiśca pisał o 160 i 1,6 a nie o 180 i
    1.4?

    > I bez ruchu byłby problem ze zrobieniem takiej średniej.

    Bez ruchu to bez problemów można osiągnąć średnią tylko nieco niższą od
    maksymalnej.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 65. Data: 2010-11-04 14:25:01
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-04 13:56, masti pisze:
    > Dnia pięknego Thu, 04 Nov 2010 13:32:46 +0100 osobnik zwany Artur Maśląg
    > wystukał:

    > żaden automatyczny system kontroli nie wyłapie idiotów na drogach. On
    > niestety potrafi tylko łapać przekroczenia prędkości.

    Nie tylko.

    > No można jeszcze zautomatyzować fotki za przejeżdżanie na czerwonym.

    O właśnie. Dołóż do tego możliwość rejestracji jazdy z nieprawidłowego
    pasa, rejestrowania pojazdów które nie posiadają ubezpieczenia,
    przekroczony poziom punktowy właściciela itd. Sporo można.

    > NIemcy kombinują z
    > łapaniem automatycznym jazdy zbyt blikso poprzednika. I to tyle.

    Jak widzisz nie tylko. Pełen automatyzm szybkiego doniesienia o
    przekroczeniu punktów. Bez udziału policji - skuteczne?

    > Cała
    > reszta debilnych zachowań na drodze pozostanie bezkarna dopóki policja
    > nie zacznie się tym aktywnie zajmować.

    O właśnie - wprowadzenie automatycznego systemu pozwala policji zająć
    się tym co ważne, a nie bawić się papierkologię stosowaną. Dodatkowo
    skutecznie skraca czas wystawienia i dostarczenia mandatu - nie wiem
    jak będzie z egzekucją, ta powinna być szybka i sprawna.

    > Bo IMHO to tego typu zachowania
    > jak wyprzedzanie na wariata, wymuszenia pierwszeństwa, skakanie po pasach
    > itp są główną przyczyną wypadków a nie prędkość na którą najłatwiej
    > zrzucić winę.

    Utemperujesz jw to i tego typu ilość zachowań spadnie.

    > A zachowania kierowców zaczną się znmieniać dopiero gdy
    > kontrole będą skuteczne.

    Nawet nie tyle te kontrole, a możliwość ich wystąpienia i skuteczna
    egzekucja nałożonych kar (czy to grzywien, czy też zakazu prowadzenia).

    > Dopóki będzie tak jak mówisz, z czym się
    > całkowicie zgadzam, że żeby się dać złapać to trzeba się postarać, to nic
    > się nie zmieni.

    We Francji po wprowadzeniu takiego systemu w ciągu 5(chyba) lat spadła
    ilość ofiar śmiertelnych o ponad 40%. Oczywiście to nie był skutek
    działania samego systemu, ale jak widać działania były/są skuteczne,
    mimo ich charakteru. O wpływach do budżetu to przez grzeczność nie
    wspomnę - z tego można spokojnie przeznaczyć spore kwoty na
    doinwestowanie i doszkolenie policji.

  • 66. Data: 2010-11-04 14:29:41
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-04, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^

    > _Średnia_ 160km/h.

    Podkreśliłem.

    > Żeby uzyskać średnią 160km/h na naszych dwupasowych autostradach, przy
    > przeciętnych warunkach ruchu trzeba jechać grubo ponad 200km/h.
    > A i tak nie ma pewności że się uda.

    Ja o średniej nic nie pisałem.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 67. Data: 2010-11-04 14:35:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Nie, po płaskim bez wiatru.

    Na bujanego z zepsutym licznikiem. Spróbuj w rzeczywistych warunkach.
    Tylko się nie zabij.

    > Ale zwróciłeś uwagę, że mój przedpiśca pisał o 160 i 1,6 a nie o 180 i
    > 1.4?

    Nieistotne. By taką średnią osiągnąć to trzeba nawet przy pustawej
    autostradzie ciągnąć grubo ponad 200. Spróbuj to zrobić czymś
    takim co proponujesz i jeszcze czasem zahamować, by ta sztuka
    w ogóle miała sens omawiania, a nie skończyła się w czarnym worku.

  • 68. Data: 2010-11-04 14:51:56
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
    > Z gorki i z wiatrem w plecy. Teraz pozostaje jechać tym bezpiecznie
    > z tą prędkością, bądź sporo większą, by średnią utrzymać na tym
    > poziomie.

    Bez przesady. 11-letnia Nubira 1.6 kombi, ktora jezdzi moja zona bez
    problemu rozpedza sie do 160-170. A jest sporo wieksza i ciezsza niz Astra
    1.

    > I bez ruchu byłby problem ze zrobieniem takiej średniej.

    No, swoim bym sie pokusil. Ale jadac tam gdzie mozna 190-200 po niemieckich
    autostradach (poprzednim autem, z silnikiem 1.8) mialem srednia"tylko"
    150km/h (za to na 600km trasy).

    --
    Axel

  • 69. Data: 2010-11-04 14:56:17
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    >>> 160 km/h a żeby zrobić taką średnią to trzeba jeszcze ciut więcej
    > Nawet nie.
    > Mój ZX 1.4 (z 95 roku bodajże) roku miał 177 maxa, a był jednym z
    > szybszych aut w tej klasie i z podobnym silnikiem.
    > Niemiecka konkurencja miała wtedy std 60 KM z 1.4, więc mogła tylko
    > pomarzyć o takiej prędkości.

    Fiat Uno z rocznika 95 1.4i mial 75KM mocy (zdlawione do 70 przez
    katalizator), Vmax podawane przez fabryke zdaje sie 175 i rozpedzal sie do
    180 licznikowego. Faktem jest, ze trudno bylo w PL znalezc wtedy na tyle
    rowny odcinek drogi, zeby sie nim tak rozpedzic bez obawy wypadniecia do
    rowu...

    --
    Axel

  • 70. Data: 2010-11-04 14:58:31
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2010-11-03 19:29, Artur Maśląg pisze:
    > I przypomina, że już dziś średnia prędkość samochodu na
    > polskiej autostradzie wynosi 160 km na godz., czyli o 30 więcej niż pozwala prawo.

    a ten objawiony, co te niesamowite nowiny ogłosił światu, to jechał kiedyś autostradą
    Polsce? Poza nielicznymi przypadkami większość jedzie wręcz wolniej niż dopuszczalne
    130,
    a jak trafi się na wyprzedzające się TIRy to czasem i całą autostradę z prędkością
    =<91km/h zrobią.