    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Date: Thu, 04 Nov 2010 14:25:01 +0100

    W dniu 2010-11-04 13:56, masti pisze:
    > Dnia pięknego Thu, 04 Nov 2010 13:32:46 +0100 osobnik zwany Artur Maśląg
    > wystukał:

    > żaden automatyczny system kontroli nie wyłapie idiotów na drogach. On
    > niestety potrafi tylko łapać przekroczenia prędkości.

    Nie tylko.

    > No można jeszcze zautomatyzować fotki za przejeżdżanie na czerwonym.

    O właśnie. Dołóż do tego możliwość rejestracji jazdy z nieprawidłowego
    pasa, rejestrowania pojazdów które nie posiadają ubezpieczenia,
    przekroczony poziom punktowy właściciela itd. Sporo można.

    > NIemcy kombinują z
    > łapaniem automatycznym jazdy zbyt blikso poprzednika. I to tyle.

    Jak widzisz nie tylko. Pełen automatyzm szybkiego doniesienia o
    przekroczeniu punktów. Bez udziału policji - skuteczne?

    > Cała
    > reszta debilnych zachowań na drodze pozostanie bezkarna dopóki policja
    > nie zacznie się tym aktywnie zajmować.

    O właśnie - wprowadzenie automatycznego systemu pozwala policji zająć
    się tym co ważne, a nie bawić się papierkologię stosowaną. Dodatkowo
    skutecznie skraca czas wystawienia i dostarczenia mandatu - nie wiem
    jak będzie z egzekucją, ta powinna być szybka i sprawna.

    > Bo IMHO to tego typu zachowania
    > jak wyprzedzanie na wariata, wymuszenia pierwszeństwa, skakanie po pasach
    > itp są główną przyczyną wypadków a nie prędkość na którą najłatwiej
    > zrzucić winę.

    Utemperujesz jw to i tego typu ilość zachowań spadnie.

    > A zachowania kierowców zaczną się znmieniać dopiero gdy
    > kontrole będą skuteczne.

    Nawet nie tyle te kontrole, a możliwość ich wystąpienia i skuteczna
    egzekucja nałożonych kar (czy to grzywien, czy też zakazu prowadzenia).

    > Dopóki będzie tak jak mówisz, z czym się
    > całkowicie zgadzam, że żeby się dać złapać to trzeba się postarać, to nic
    > się nie zmieni.

    We Francji po wprowadzeniu takiego systemu w ciągu 5(chyba) lat spadła
    ilość ofiar śmiertelnych o ponad 40%. Oczywiście to nie był skutek
    działania samego systemu, ale jak widać działania były/są skuteczne,
    mimo ich charakteru. O wpływach do budżetu to przez grzeczność nie
    wspomnę - z tego można spokojnie przeznaczyć spore kwoty na
    doinwestowanie i doszkolenie policji.