  • 111. Data: 2010-11-05 07:55:07
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Rzeczony inżynier nie raczył zauwazyć, że te rachityczne
    > namiastki autostrad w Polsce przez 90% kierowców jest
    > wykorzystywane do nadgonienia strat czasu z pozostałych
    > 99,9999% polskich ścieżek. Nie dziwota więc że każdy z nich
    > zap.....a na maxa :-)

    I dlatego jedyne, co rzeczona zmiana przyniesie, to mniejsze
    mandaty ;)
    --
    Olleo

  • 112. Data: 2010-11-05 10:56:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jeżeli jest jedna droga którą może przejechać 1000 pojazdów na godzinę z
    > prędkością 10km/h i druga którą może przejechać 1000 pojazdów na godzinę z
    > prędkością 100km/h, to przepustowość obu dróg jest identyczna.

    Oczywiście.
    I na każdej z nich przejedzie 2 razy więcej samochodów z prędkością 200
    km/h, przy braku zmiany innych warunków.

    > Jeździłem różnymi autostradami w zakresie prędkości od zera do 250km/h.
    > 70km/h też jeździłem.

    I te z 70 km/h były bardziej przepustowe?

    > Jak do poprzednika masz daleko, to pewnie jedziesz nawet szybciej.
    > A jak odległość do niego maleje, to redukujesz prędkość, aż do równej
    > jego.

    Dokładnie.
    I co w związku z tym?
    Bo piszesz jakieś bzdety, jakbyś zapomniał o czym była mowa.

    > Czyli wraz z maleniem odległości też maleje prędkość.

    Ale odstęp nie jest parametrem tego równania, więc o tym nie mówimy.

  • 113. Data: 2010-11-05 10:59:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Trzeba zaczac od tego, ze tam w ogole nie bylo zadnego pytnia.

    Jasne, była teza, z której odczytałem być może co innego niż Ty.
    Mianowicie że każdy dupowóz pojedzie 180, a nie że jakiś dupowóz pojedzie
    180.

  • 114. Data: 2010-11-05 11:39:29
    Od: "topek " <t...@g...pl>

    r...@k...pl <r...@k...pl> napisał(a):

    > Senatorowie chc=B1, by na autostradach mo=BFna by=B3o je=BCdzi=E6 z =

    CUT

    > http://www.motofakty.pl/artykul/bedziemy_jezdzic_szy
    bciej_na_autostradach=
    > ..html

    Problemem nei jest predkosc na polskich autostradach tylo (kolejnosc
    nieprzypadkowa).

    1. Masa chamow i skurwysynow na drogach zachowujacych sie jakby droga nalezala
    do nich.
    Ostatnio mowie na radiu jednemu pacjentowi na A4:
    "Kolego, daj mi dokonczyc manewer jak wyprzedzam sznur ciezarowek, nie
    podjezdzaj mi na 2m przy 140km/h"
    Odpowiedz:
    "spierdalaj"

    Jak tylko wjade do PL to glowna roznica jest chamstwo na drogach. Glownie
    widoczne przez to podjezdzanie pod zderzak na zasadzie
    "Ja jade, reszta ma spierdalac"
    Mentalnosc bucow ma sie dobrze w PL

    Drugim problemem jest stan techniczny polskich samochodow. Czesto oplakany.

    Trzecim problemem sa kierowcy ktorzy po autostradzie jezdza tak czesto jak ja
    chodze do lekarza. Raz w roku. Nie sa obyci z takimi predkosciami i zasadami.

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  • 115. Data: 2010-11-05 11:55:09
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-11-05 10:59, Cavallino pisze:

    > Jasne, była teza, z której odczytałem być może co innego niż Ty.
    > Mianowicie że każdy dupowóz pojedzie 180, a nie że jakiś dupowóz
    > pojedzie 180.

    Teza byla taka, ze 15 letni dupowoz z silnikiem 1.4 osiaga 180km/h.
    I jest ona prawdziwa.
    Nie ma tam takze mowy czy takich dupowozow jest wiekszosc czy nie.
    Ty dales przyklad jak sam to okresliles "jednego z szybszych w klasie"
    samochodow, ktory z bieda osiagal 177 km/h co mialo niby podwazyc
    wczesniejsza teze, czyli ze niby nie bylo powszechnie dostepnych
    dupowozow (nie zadnych wersji wyscigowych) z silnikiem 1.4 osiagajacych
    180km/h.
    Wiec dalem Ci przyklad nawiazujacy do samochodu, ktory miales i chyba
    zapomniales, ze jednak byly i nadal sa.

    --
    Karolek

  • 116. Data: 2010-11-05 11:59:48
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    masti wrote:
    > Dnia pięknego Thu, 04 Nov 2010 20:57:46 +0100 osobnik zwany Bydlę
    > wystukał:

    > powiem więcej, zabija gwałtowne jej wytracenie (*)

    Och, nie wymagajmy od nich zbyt wiele.
    Zacznijmy od tej nieszczęsnej prędkości, by przestali pleść androny jak
    ludzie współcześni niejakiemu Stephensonowi, konstruktorowi Rakiety...
    :-)

    --
    Bydlę

  • 117. Data: 2010-11-05 13:05:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "topek " <t...@g...pl> napisał w wiadomości news:

    > Jak tylko wjade do PL to glowna roznica jest chamstwo na drogach. Glownie
    > widoczne przez to podjezdzanie pod zderzak na zasadzie

    Bardzo ciekawe, ja mam dokładnie odmienne wrażenia, chamstwo polega na
    uporczywym blokowaniu lewego pasa przez takich co to im się wydaje że cały
    świat jest po to, aby im robić dobrze.
    Z TIR-ami na czele.

    > "Ja jade, reszta ma spierdalac"

    "Ja jadę, reszta ma jechać za mną i czekać".

  • 118. Data: 2010-11-05 13:07:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Teza byla taka, ze 15 letni dupowoz z silnikiem 1.4 osiaga 180km/h.
    > I jest ona prawdziwa.

    Byłaby gdyby zamiast "osiąga" było w niej słowo "może osiągać".
    Co by oznaczało iż nie jest to nagminne, ale się zdarza.
    A tak to dalej twierdzę, że autora zrozumiałem prawidłowo.

  • 119. Data: 2010-11-05 13:13:42
    Od: PepedB <a...@s...le>

    W dniu 2010-11-03 17:47, go! pisze:
    > Ciekawe, ze w Niemczech Polacy umieja sie zachowywac na autostradzie,
    > nie przeszkadza im brak ograniczen i nie zabijaja sie juz tak masowo jak
    > w Polsce..
    W Polsce na autostradach też nie zabijają się masowo. Pamiętam dane
    porównawcze dla pomorskiego odcinka A1 względem starej 1ki. Zdaje się,
    że przez pierwsze pół roku po otwarciu na A1 zginęła jedna osoba podczas
    gdy rok wcześniej na jedynce liczba była wielokrotnie wyższa. Liczby nie
    pamiętam, ale nie chodziło chyba nawet o naście, a o dziesiąt ofiar. To
    tylko potwierdza, że kultura jazdy i posiadany park samochodowy to
    jedno, ale infrastruktury drogowej nic nie zastąpi. IMO nawet 150km/h na
    autostradach z tolerancją 20km/h i 130 na ekspresówkach (które de facto
    są budowane jak autostrady w starej UE)nie byłoby żadną przesadą, ani
    narażeniem bezpieczeństwa użytkowników.

    --
    Pozdrawiam, Marcin Kaliński
    a-dres:{ksywka}(na)post.pl

  • 120. Data: 2010-11-05 13:49:09
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-11-05 13:07, Cavallino pisze:

    > Byłaby gdyby zamiast "osiąga" było w niej słowo "może osiągać".
    > Co by oznaczało iż nie jest to nagminne, ale się zdarza.
    > A tak to dalej twierdzę, że autora zrozumiałem prawidłowo.

    Autor raczej mial na mysli to, ze byle pierdzidelko i to juz nie
    najnowsze, moze bujnac sie do 180km/h.

    --
    Karolek