eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody140km/h na autostradach w PL › Re: 140km/h na autostradach w PL
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
    0.sul.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.dca.gi
    ganews.com!nntp.giganews.com!novia!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: to <t...@a...xyz>
    Subject: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <u...@4...com>
    <9...@j...googlegroups.com>
    <ias9mp$j8p$1@inews.gazeta.pl>
    <4cd23126$0$21001$65785112@news.neostrada.pl>
    <4cd2b038$0$27031$65785112@news.neostrada.pl> <iaubkp$cam$1@news.onet.pl>
    <4cd2c372$0$22799$65785112@news.neostrada.pl> <iaugi7$t4i$1@news.onet.pl>
    <4cd2cc78$0$21003$65785112@news.neostrada.pl> <iaujli$704$1@news.onet.pl>
    <4cd3326c$0$22798$65785112@news.neostrada.pl> <iavcbi$u6q$1@news.onet.pl>
    <4cd34582$0$22803$65785112@news.neostrada.pl> <iavhas$d13$1@news.onet.pl>
    <4cd35094$0$22812$65785112@news.neostrada.pl>
    X-No-Archive: Yes
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: 05 Nov 2010 06:50:39 GMT
    Lines: 30
    Message-ID: <4cd3a93f$0$20994$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
    X-Trace: 1288939839 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20994 80.52.166.102:34195
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2323268
    [ ukryj nagłówki ]

    begin Tomasz Pyra

    > Przepraszam że używam słownictwa inżynierskiego. Postaram się bardziej
    > na ludowo.

    Dobra, ale w tych rozważaniach pomijasz jeden ważny w przypadku
    autostrady aspekt a mianowicie to, że natężenie ruchu na autostradzie nie
    jest wartością stałą. Wyobraźmy sobie więc np. w jakimś miejscu o 16 jest
    ono jeszcze małe, a o 17 już duże. Jeśli auta z okolic godziny 16 będą
    jechały szybko, to zdążą zjechać z autostrady zanim ruch się zwiększy, a
    odstęp nie miał dla nich znaczenia bo ilość aut w danym momencie na
    autostradzie i tak była dużo mniejsza niż by mogła być.

    Jeśli więc zbadamy przepustowość autostrady w ciągu dobry to może się
    okazać, że przy pewnej prędkości będzie ona większa chociaż mierzona np.
    w ciągu godziny w szczycie by się zmniejszyła (bo wtedy autostrada jest
    przepełniona i większa prędkość nie równoważy konieczności zwiększenia
    odstępu).

    Wniosek z tego taki, że autostrada ma największą przepustowość dobową
    wtedy gdy w sytuacji gdy ruch jest mały jedziemy jak najszybciej (odstęp
    nie ma wtedy bo i tak jest dużo miejsca, a im szybciej będziemy jechać
    tym szybciej opuścimy autostradę), a w przypadku gdy ruch jest duży
    odpowiednio wolniej, a konkretnie z maksymalną prędkością powyżej której
    musimy odstęp zwiększyć procentowo bardziej niż zwiększamy prędkość (a
    taki punkt da się bez problemu wyznaczyć bo droga hamowania nie rośnie
    liniowo w miarę zwiększania prędkości.

    --
    ignorance is bliss

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: