-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
0.sul.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.dca.gi
ganews.com!nntp.giganews.com!novia!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: to <t...@a...xyz>
Subject: Re: 140km/h na autostradach w PL
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <u...@4...com>
<9...@j...googlegroups.com>
<ias9mp$j8p$1@inews.gazeta.pl>
<4cd23126$0$21001$65785112@news.neostrada.pl>
<4cd2b038$0$27031$65785112@news.neostrada.pl> <iaubkp$cam$1@news.onet.pl>
<4cd2c372$0$22799$65785112@news.neostrada.pl> <iaugi7$t4i$1@news.onet.pl>
<4cd2cc78$0$21003$65785112@news.neostrada.pl> <iaujli$704$1@news.onet.pl>
<4cd3326c$0$22798$65785112@news.neostrada.pl> <iavcbi$u6q$1@news.onet.pl>
<4cd34582$0$22803$65785112@news.neostrada.pl> <iavhas$d13$1@news.onet.pl>
<4cd35094$0$22812$65785112@news.neostrada.pl>
X-No-Archive: Yes
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Date: 05 Nov 2010 06:50:39 GMT
Lines: 30
Message-ID: <4cd3a93f$0$20994$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
X-Trace: 1288939839 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20994 80.52.166.102:34195
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2323268
[ ukryj nagłówki ]begin Tomasz Pyra
> Przepraszam że używam słownictwa inżynierskiego. Postaram się bardziej
> na ludowo.
Dobra, ale w tych rozważaniach pomijasz jeden ważny w przypadku
autostrady aspekt a mianowicie to, że natężenie ruchu na autostradzie nie
jest wartością stałą. Wyobraźmy sobie więc np. w jakimś miejscu o 16 jest
ono jeszcze małe, a o 17 już duże. Jeśli auta z okolic godziny 16 będą
jechały szybko, to zdążą zjechać z autostrady zanim ruch się zwiększy, a
odstęp nie miał dla nich znaczenia bo ilość aut w danym momencie na
autostradzie i tak była dużo mniejsza niż by mogła być.
Jeśli więc zbadamy przepustowość autostrady w ciągu dobry to może się
okazać, że przy pewnej prędkości będzie ona większa chociaż mierzona np.
w ciągu godziny w szczycie by się zmniejszyła (bo wtedy autostrada jest
przepełniona i większa prędkość nie równoważy konieczności zwiększenia
odstępu).
Wniosek z tego taki, że autostrada ma największą przepustowość dobową
wtedy gdy w sytuacji gdy ruch jest mały jedziemy jak najszybciej (odstęp
nie ma wtedy bo i tak jest dużo miejsca, a im szybciej będziemy jechać
tym szybciej opuścimy autostradę), a w przypadku gdy ruch jest duży
odpowiednio wolniej, a konkretnie z maksymalną prędkością powyżej której
musimy odstęp zwiększyć procentowo bardziej niż zwiększamy prędkość (a
taki punkt da się bez problemu wyznaczyć bo droga hamowania nie rośnie
liniowo w miarę zwiększania prędkości.
--
ignorance is bliss
Następne wpisy z tego wątku
- 05.11.10 07:55 Olleo
- 05.11.10 10:56 Cavallino
- 05.11.10 10:59 Cavallino
- 05.11.10 11:39 topek
- 05.11.10 11:55 Karolek
- 05.11.10 11:59 Bydlę
- 05.11.10 13:05 Cavallino
- 05.11.10 13:07 Cavallino
- 05.11.10 13:13 PepedB
- 05.11.10 13:49 Karolek
- 05.11.10 14:00 Cavallino
- 05.11.10 14:53 Axel
- 05.11.10 15:03 Axel
- 05.11.10 20:36 J.F.
- 05.11.10 20:54 Marcin N
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=