eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 360

  • 271. Data: 2011-06-26 13:04:56
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Grejon" napisał w wiadomości:

    >W dniu 2011-06-26 01:45, Bugatti pisze:

    >> W 1.9 TDI i 3.3 TDI pogrzewanie świec ECU załącza gdy czujnik
    >> temp.silnika (cieczy) wskaże poniżej +9*C. I od momentu włożenia
    >> kluczyka i przekręcenia na 1 pozycję (przed uruchomieniem) przekaźnik
    >> świec podgrzewa je do temp. ok. 1000 *C w ciagu 2 sec.
    >
    > Ty się nie machnąłeś o jedno zero?

    Nie. W wartości i jednostce czasu też nie. ;-)

    Pozdr.

    --
    Bugatti


  • 272. Data: 2011-06-26 13:08:15
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 26 Jun 2011 12:49:24 +0200, J.F. napisał(a):

    >>obecność słowa "kerozyna" bardzo niedobrze świadczy o osobie piszącej ten
    >>tekst i znakomicie psuje wszelką wiarygodność,
    >
    > Czemu ? w koncu wlasnie na tej frakcji pracuja, bez wnikania w
    > nazewnictwo jakiegos kraju trzeciego swiata, niezbyt precyzyjne
    > zreszta.

    Bo to tekst tłumaczony, a nieznajomość faktu, że angielskie "kerosene" to
    po polsku nafta, znaczy, ze tekst tłumaczył dupa a nie tłumacz i reszta
    tekstu jest równie mało wiarygodna.

    To jedno ze słów pozwalających odróżnić tłumaczy od osób tylko
    zamieniających angielskie słowa na przypadkowe polskie. Inne to np.
    "purple"

    > Nie bylo chyba tych modyfikacji tak duzo, skoro znakomita wiekszosc
    > turbin pracuje na F34/JetA1 wlasnie.

    mam na myśli pozostałe paliwa oprócz tego nieszczęsnego "kerosene"

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 273. Data: 2011-06-26 13:49:34
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-06-26 12:49, kogutek pisze:
    > A czy ja gdzieś napisałem coś innego.

    Tak. Stwierdziłeś, że w silniku diesla zapłon jest inicjowany przez
    świece. Co znaczyłoby, że diesel jest silnikiem o zapłonie "żarowym".

    > Z `rozrusznika ma zapalić bez świec. Bo
    > one przy zapalaniu nie powinny nic dawać. Przynajmniej pod względem
    > energetycznym bo mają za małą moc żeby cokolwiek z wyjątkiem siebie ugrzać.
    > Ale dają bo są rozgrzane i inicjują zapłon. Dasz radę wytłumaczyć jakiemuś
    > kretynowi że jak pisze że jak się prąd wyłączy to świece nie pracują. To
    > znaczy że co, że jest coś co je wyciąga z żywego ognia. One dalej mają tysiąc
    > stopni bo prawie przez dwa cykle są w żywym ogniu i tylko jeden cykl je
    > studzi. A może też uważasz że to co teraz napisałem to nieprawda.
    >

    Teraz zaczynasz się wycofywać, twierdząc, że chodzi tylko o obecność
    świec (no bo przecież nie ma mechanizmu, który by je wyciągał z
    pracującego silnika).
    Rację masz w jednym - że te świece tam fizycznie są. I tylko w tym.
    Nie masz racji, twierdząc, że świece inicjują zapłon. Gdyby tak było, to
    mieszanka zapalałaby się jeszcze przy mocno otwartych zaworach
    dolotowych, już w trakcie napełniania cylindra. A ona zapala się dopiero
    w momencie poddania jej kompresji (w nie do końca kontrolowany sposób,
    nad poprawieniem czego konstruktorzy wciąż pracują).

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 274. Data: 2011-06-26 13:56:49
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Jun 2011 12:08:15 +0100, Waldek Godel wrote:
    >Dnia Sun, 26 Jun 2011 12:49:24 +0200, J.F. napisał(a):
    >>>obecność słowa "kerozyna" bardzo niedobrze świadczy o osobie piszącej ten
    >>>tekst i znakomicie psuje wszelką wiarygodność,
    >> Czemu ? w koncu wlasnie na tej frakcji pracuja, bez wnikania w
    >> nazewnictwo jakiegos kraju trzeciego swiata, niezbyt precyzyjne
    >> zreszta.
    >Bo to tekst tłumaczony, a nieznajomość faktu, że angielskie "kerosene" to
    >po polsku nafta, znaczy, ze tekst tłumaczył dupa a nie tłumacz i reszta
    >tekstu jest równie mało wiarygodna.

    Zaczynamy wchodzic w technike, a tu juz sie zaczynaja liczyc
    specyfikacje. Polskie rozumienie nie musi byc dokladnie takie jak
    amerykanskie.
    Szczegolnie ze amerykanie maja i "naphta", a w produkach orlenu nafty
    juz nie ma, przynajmniej na www.

    J.


  • 275. Data: 2011-06-26 14:00:22
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Jun 2011 11:47:42 +0200, Artur Maśląg wrote:
    >W dniu 2011-06-26 10:33, J.F. pisze:
    >>>> Akurat 4.5 w trasie to palil bez klamstwa i w dodatku dosc dokladnie.
    >>> Chyba za TIRem na Gierkówce.
    >> wszedzie. tiry wtedy byly troche wolniejsze, to jakos dawalo sie przed
    >> nimi uciec.
    >
    >Czy ja wiem, czy takie wolniejsze? Jak się rozbujał to szedł jak
    >przeciąg, kaganiec to raczej ciekawostka - w górach to już gorzej

    Mniej ich bylo. Wiecej sie STAR widzialo w lusterku niz SCANIA.

    >bywało. Teraz większość ma kaganiec, więc szybciej nie pociągną.
    >Ten mój bez problemu je wyprzedzał (trzeba było tylko na wiatr
    >uważać). W górach też dzielnie dawał radę - z Walimia do Rzeczki
    >to nawet się bawiliśmy, kto dalej na 3 pojedzie ;)

    w gorach faktycznie maluszek sobie radzil zadziwiajaco dzielnie.

    J.


  • 276. Data: 2011-06-26 14:27:16
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-06-26 14:00, J.F. pisze:
    > On Sun, 26 Jun 2011 11:47:42 +0200, Artur Maśląg wrote:
    (...)
    >> Czy ja wiem, czy takie wolniejsze? Jak się rozbujał to szedł jak
    >> przeciąg, kaganiec to raczej ciekawostka - w górach to już gorzej
    >
    > Mniej ich bylo. Wiecej sie STAR widzialo w lusterku niz SCANIA.

    Mniej. Fakt, że STAR-ów było więcej, ale ciągniki siodłowe
    z naczepami jak najbardziej się pojawiały i tutaj chyba rodzimej
    produkcji to jak na lekarstwo. Zresztą nie pamiętam problemów
    z żadnymi z nim - w trasie. W mieście dobry STAR to na starcie
    jednak był całkiem mocny ;)

    >> bywało. Teraz większość ma kaganiec, więc szybciej nie pociągną.
    >> Ten mój bez problemu je wyprzedzał (trzeba było tylko na wiatr
    >> uważać). W górach też dzielnie dawał radę - z Walimia do Rzeczki
    >> to nawet się bawiliśmy, kto dalej na 3 pojedzie ;)
    >
    > w gorach faktycznie maluszek sobie radzil zadziwiajaco dzielnie.

    W 93 doskonale mi/nam służył w Górach Sowich jako pojazd "terenowy"
    - badanie kompleksu Riese.

    Kurcze, to już 18 lat ;)


  • 277. Data: 2011-06-26 15:03:43
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Jun 2011 14:27:16 +0200, Artur Maśląg wrote:
    >W dniu 2011-06-26 14:00, J.F. pisze:
    >> Mniej ich bylo. Wiecej sie STAR widzialo w lusterku niz SCANIA.
    >
    >Mniej. Fakt, że STAR-ów było więcej, ale ciągniki siodłowe
    >z naczepami jak najbardziej się pojawiały i tutaj chyba rodzimej
    >produkcji to jak na lekarstwo. Zresztą nie pamiętam problemów
    >z żadnymi z nim - w trasie. W mieście dobry STAR to na starcie
    >jednak był całkiem mocny ;)

    Na starcie moze i mocny ale przy 80-90 odpadal.
    Tymczasem trzeba bylo niezle pociskac i wioski lekcewazyc, zeby napisy
    w lusterku nie straszyly - ale malo tego bylo :-)

    J.



  • 278. Data: 2011-06-26 15:51:46
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Jun 2011 15:03:43 +0200, J.F. napisał(a):

    > On Sun, 26 Jun 2011 14:27:16 +0200, Artur Maśląg wrote:
    >>W dniu 2011-06-26 14:00, J.F. pisze:
    >>> Mniej ich bylo. Wiecej sie STAR widzialo w lusterku niz SCANIA.
    >>
    >>Mniej. Fakt, że STAR-ów było więcej, ale ciągniki siodłowe z naczepami
    >>jak najbardziej się pojawiały i tutaj chyba rodzimej produkcji to jak na
    >>lekarstwo. Zresztą nie pamiętam problemów z żadnymi z nim - w trasie. W
    >>mieście dobry STAR to na starcie jednak był całkiem mocny ;)
    >
    > Na starcie moze i mocny ale przy 80-90 odpadal.
    Za to napęd na tył mocno się przydaje jak deszcz popada i nieco na glinie
    ślisko się robi. Przednionapędówki wymiękają, a maluchy jadą pod górę :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski


  • 279. Data: 2011-06-26 15:51:50
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?>> no ale to wciąż silnik z komorą spalania
    >
    > Nie, to silnik z bezposrednim wtryskiem.
    >
    no to jest dowód
    nie ma dodatkowego źródła/akumulatora ciepła w komorze spalania
    i co kogutek na to?


  • 280. Data: 2011-06-26 16:18:01
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to mo?liwe?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-06-26 15:51, Jaroslaw Berezowski pisze:
    > Dnia Sun, 26 Jun 2011 15:03:43 +0200, J.F. napisał(a):
    >
    >> On Sun, 26 Jun 2011 14:27:16 +0200, Artur Maśląg wrote:
    >>> W dniu 2011-06-26 14:00, J.F. pisze:
    >>>> Mniej ich bylo. Wiecej sie STAR widzialo w lusterku niz SCANIA.
    >>>
    >>> Mniej. Fakt, że STAR-ów było więcej, ale ciągniki siodłowe z naczepami
    >>> jak najbardziej się pojawiały i tutaj chyba rodzimej produkcji to jak na
    >>> lekarstwo. Zresztą nie pamiętam problemów z żadnymi z nim - w trasie. W
    >>> mieście dobry STAR to na starcie jednak był całkiem mocny ;)
    >>
    >> Na starcie moze i mocny ale przy 80-90 odpadal.
    > Za to napęd na tył mocno się przydaje jak deszcz popada i nieco na glinie
    > ślisko się robi. Przednionapędówki wymiękają, a maluchy jadą pod górę :)

    Ja tam nie wiem - w malucha wsiadłem po wieloletnich doświadczeniach
    z dużo większymi samochodami z napędem na tył, jak i na przód.
    Opinię na temat prowadzenia mam raczej taką sobie (zresztą czego
    oczekiwać ;) ), ale jak już pisałem - jako górski pojazd pseudo
    "terenowy" sprawował się świetnie :)



strony : 1 ... 10 ... 20 ... 27 . [ 28 ] . 29 ... 36


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: