  • 31. Data: 2011-11-08 14:57:34
    Temat: Re: zwierzęta leśne na drodze
    Od: mister <b...@e...com>

    > Sarna: 15-35 kg
    > Mastif neapolitański: 60-70 kg
    >
    > Rzeczywiście pikuś...

    napisalem pies, a nie pseudorasowe bydle.

  • 32. Data: 2011-11-08 15:01:35
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    wiadomości news:j9b733$ffk$2@inews.gazeta.pl...

    > Grubsza trzyma się głębi lasów.

    I tym zdaniem udowodniłeś, że nie masz bladego pojęcia o czym piszesz.

  • 33. Data: 2011-11-08 15:10:24
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-08, mister <b...@e...com> wrote:

    > napisalem pies, a nie pseudorasowe bydle.

    Napisałeś "największy pies". Jak do czegoś trzeba się schylać, żeby
    pogłaskać to to nie jest pies.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 34. Data: 2011-11-08 15:18:15
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-11-08 13:25, Andrzej Lawa wrote:

    > Grubsza trzyma się głębi lasów.

    http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,sarna-wbiegla-p
    od-samochod,309827.html

    --

    memento lorem ipsum

  • 35. Data: 2011-11-08 15:25:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.or
    g> writes:

    > Pare dni temu w Izabelinie lowczy musieli dobic potraconego losia
    > (w sumie to Kampinos), i tez jakos ledwo co, w Al. Solidarnosci
    > przy Szwedzkiej potracona zostala sarna. Przez Modlinska,
    > w terenie zabudowanym ;) dziki smigaja regularnie. W miescie
    > pelno zwierza, a jak czlowiek pojdzie do lasu do spotyka
    > tylko dziecioly i komary ;)

    Dwa łososie, pardon, łosie, widzieliśmy w sobotę w lesie koło
    Sierakowa góra 200m od parkingu. A na komary już nie sezon.

    MJ

  • 36. Data: 2011-11-08 15:32:31
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-11-08 15:25, Michal Jankowski wrote:

    > Dwa łososie, pardon, łosie, widzieliśmy w sobotę w lesie koło
    > Sierakowa góra 200m od parkingu. A na komary już nie sezon.

    Bo i mialem je na mysli w sezonie - przeciez nie mowilem nic
    o ostatnim weekendzie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 37. Data: 2011-11-08 15:36:51
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    Panowie a tak z innej beczki zapytam, bo będę jeździł w okolicach Wawy,
    Torunia i Łodzi.

    Taki łoś jest tak samo ruchliwy i nieprzewidywalny jak jakieś mniejsze
    zwierzę leśne ? Kolizja z takim cholerstwem w kompakcie kończy się
    śmiercią ?

    Na śląsku (okolice katowic itp) w życiu się nie spotkałem z takim zwierzem.

  • 38. Data: 2011-11-08 15:50:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "M1SLQ" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Często na drogach dochodzi do zderzenia ze zwierzętami (nawet bardzo
    >często w porównaniu np. do pożaru samochodu i konieczności użycia
    >gaśnicy). Dlaczego tak się dzieje, czy nie jest tak po prostu
    >dlatego, że światła mijania przeważnie nie pozwalają na zauważenie
    >takiego dzika czy sarny w wystarczającej odległości?

    Bo ja wiem czy tak czesto ... mnie sie jeszcze nie zdarzylo :-)

    - swiatla krotkie sa istotnie za krotkie, i przy normalnej predkosci
    drogowej niewielka jest szansa dostrzezenia przeszkody bez odblaskow.
    Szczegolnie jak sie jedzie 120 zamiast 90 na liczniku. Tak samo jak
    nie zauwazysz pijaka na drodze, rowerzysty bez swiatel czy
    furmanki/traktora/kombajnu. No, kombajn to moze sie uda.
    jak jeszcze cos jedzie z przeciwka i oslepia, to powiedzmy sobie
    szczerze - niewiele widzisz.

    - zwierzeta nie umieja sie zachowac na drodze. Z praktyki: stoi w
    rowie sarna. Ponoc plochliwe stworzenie, ale jakos sie nie boi, moze z
    uwagi na epidemie wscieklizny w okolicy.
    Jak jestem w przyzwoitej odleglosci, to przebiega przez droge, wiec
    nawet nie zwalniam. A w sekunde pozniej kilka mlodych - i tu juz bylo
    goraco :-)
    Niedawny przypadek: gdzies z boku wbiega zajac. wolno jade, ale ten
    sie obraca i biegnie prosto na mnie.

    J.

  • 39. Data: 2011-11-08 15:55:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    >Smutna prawda jest taka, że duża część takich zdarzeń to wynik
    >klasycznego zapierdalania na oślep i nie zważając na przepisy.

    Jak to pare razy sie sad najwyzszy wypowiedzial: jezdzenie z
    predkoscia dopasowana do warunkow sparalizowalo by nocna komunikacje w
    kraju. Trzeba wyjsc od tego ze jezdnia jest od jechania, a nie od
    spania czy pielgrzymkowania po nocy :-)

    Ponoc w Niemczech jest wyraznie zapisane ze nalezy dopasowac predkosc
    do zasiegu swiatel ... ale nei dotyczy autostrad. A autostrad maja 12
    tys km ..

    J.

  • 40. Data: 2011-11-08 16:00:37
    Od: to <t...@x...abc>

    begin M1SLQ

> [...]
    > gaśnicy). Dlaczego tak się dzieje, czy nie jest tak po prostu dlatego,
    > że światła mijania przeważnie nie pozwalają na zauważenie takiego dzika

    Równie kretyńskiego pytania dawno tu nie było...