    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zwierzęta leśne na drodze
    Date: Tue, 8 Nov 2011 15:50:46 +0100

    Użytkownik "M1SLQ" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Często na drogach dochodzi do zderzenia ze zwierzętami (nawet bardzo
    >często w porównaniu np. do pożaru samochodu i konieczności użycia
    >gaśnicy). Dlaczego tak się dzieje, czy nie jest tak po prostu
    >dlatego, że światła mijania przeważnie nie pozwalają na zauważenie
    >takiego dzika czy sarny w wystarczającej odległości?

    Bo ja wiem czy tak czesto ... mnie sie jeszcze nie zdarzylo :-)

    - swiatla krotkie sa istotnie za krotkie, i przy normalnej predkosci
    drogowej niewielka jest szansa dostrzezenia przeszkody bez odblaskow.
    Szczegolnie jak sie jedzie 120 zamiast 90 na liczniku. Tak samo jak
    nie zauwazysz pijaka na drodze, rowerzysty bez swiatel czy
    furmanki/traktora/kombajnu. No, kombajn to moze sie uda.
    jak jeszcze cos jedzie z przeciwka i oslepia, to powiedzmy sobie
    szczerze - niewiele widzisz.

    - zwierzeta nie umieja sie zachowac na drodze. Z praktyki: stoi w
    rowie sarna. Ponoc plochliwe stworzenie, ale jakos sie nie boi, moze z
    uwagi na epidemie wscieklizny w okolicy.
    Jak jestem w przyzwoitej odleglosci, to przebiega przez droge, wiec
    nawet nie zwalniam. A w sekunde pozniej kilka mlodych - i tu juz bylo
    goraco :-)
    Niedawny przypadek: gdzies z boku wbiega zajac. wolno jade, ale ten
    sie obraca i biegnie prosto na mnie.

    J.