  • 1. Data: 2010-12-05 14:15:33
    Temat: zmiana żarówek H4 na lepsze
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    mam zwykłe zarówki H4, czyste dobrze ustawione lampy. Ciemno jest przed
    moją Xsarą jak przed maluchem z 1976roku. Niewiem dlaczego. Kupiłem
    jakieś lepsze żarówki ( nie pamietam nazwy) firmy Osram, w sklepie
    samochodowym nie na bazarku. świeciły jakby lepiej, ale były drogie i
    jedna padła bardzo szybko, nie przejechała nawet 5 tyś. (te stare mają
    chyba ze 30 tyś i dalej świecą)

    Czy można wymienić w Xsarze 2000roku same zarówki na naprzykład takie:

    http://allegro.pl/zx4-hid-zestaw-bi-xenony-h4-8000k-
    super-bi-ksenony-i1339824489.html

    Czytałem kiedyś ze któreś tam ze źródeł światła, muszą byc montowane w
    automatycznie poziomowanych lampach, które dodatkowo mają system myjący.
    moje auto ma tylko poziomowane ręczne.

    Może macie jakieś inne sprawdzone i legalne sposoby poprawienia
    widoczności w nocy? Jakieś super żarówy, ale trwałe?

    ToMasz

  • 2. Data: 2010-12-05 14:26:00
    Temat: Re: zmiana żarówek H4 na lepsze
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-12-05 14:15, ToMasz pisze:

    > Może macie jakieś inne sprawdzone i legalne sposoby poprawienia
    > widoczności w nocy? Jakieś super żarówy, ale trwałe?

    Albo super albo trwałe.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 3. Data: 2010-12-05 14:36:31
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 10-12-05 14:15, ToMasz pisze:
> [...]
    >
    > Może macie jakieś inne sprawdzone i legalne sposoby poprawienia
    > widoczności w nocy? Jakieś super żarówy, ale trwałe?

    sprawdź lustro w lampach, lub porównaj czy Ci nie zmatowiały szkła w
    lampie. Sprawdź napięcie na cokole żarówki. Standardowe H4 powinny dawać
    zadowalającą ilość światła.
    pozdrawiam
    marcin

  • 4. Data: 2010-12-05 14:38:40
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 05 Dec 2010 14:15:33 +0100, ToMasz napisał(a):

    > Może macie jakieś inne sprawdzone i legalne sposoby poprawienia
    > widoczności w nocy?

    Wymiana lub regeneracja reflektorów. Samo H4 świeci nie najgorzej.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 5. Data: 2010-12-05 14:39:40
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

> [...]

    > widoczności w nocy?

    Wymiana lub regeneracja reflektorów. Samo H4 świeci nie najgorzej.
    No i oczywiście na sam początek - dbać o czystość reflektorów, zwłaszcza
    w zimie. Ja przed praktycznie każdą jazdą myję na szybko czymś (zwykle
    odmrażacz + papierowy ręcznik).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 6. Data: 2010-12-05 14:39:49
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    nie dalej jak tydzien temu byl watek i linki z informacjami. H4 sie najgorzej
    przerabia na takie zrodlo swiatla (to co zapamietalem), najlepiej miec np H7...

  • 7. Data: 2010-12-05 15:05:55
    Od: "newsy" <j...@o...eu>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > Może macie jakieś inne sprawdzone i legalne sposoby poprawienia
    > widoczności w nocy? Jakieś super żarówy, ale trwałe?

    Jeśli odbłyśniki nie są zniszczone, polecam zdoemontowanie lamp i wymycie
    ich od środka. Ja to robiłem ciepłą (nie gorącą!!) wodą z płynem do mycia
    naczyń plus jakaś szczotka, żeby dostać się do wszystkich zakamarków.
    Później dobrze wypłukać i solidnie wysuszyć - inaczej będą parować od
    środka. Do tego polecam żarówki Tungsram Megalight i różnica będzie naprawdę
    znaczna. A przy okazji trwalość tych żarówek jest naprawdę niezła - u mnie
    starczyły na ok. 25 tys km.
    Poza tym warto też (albo nawet przede wszystkim) sprawdzić napięcie, tak jak
    już ktoś radził no i oczywiści stan odbłyśników - jeśli są zniszczone to
    albo regeneracja albo nowe lampy.

  • 8. Data: 2010-12-05 15:38:30
    Od: spammtrapp <g...@w...pl>

    W dniu 2010-12-05 15:05, newsy pisze:
    > Jeśli odbłyśniki nie są zniszczone, polecam zdoemontowanie lamp i wymycie
    > ich od środka. Ja to robiłem ciepłą (nie gorącą!!) wodą z płynem do mycia

    Z tym bym uwazał. W Grande Punto mialem nieszczelny reflektor, dostalo
    sie troche wody i pomarszczyła sie cała powłoka odbłysnika. Reflektor do
    wymiany, na szczescie na gwarancji.

  • 9. Data: 2010-12-05 15:55:01
    Od: AL <a...@s...tam>

    ToMasz pisze:
> [...]
    > chyba ze 30 tyś i dalej świecą)
    >
    > Czy można wymienić w Xsarze 2000roku same zarówki na naprzykład takie:

    Piszesz oczywiscie o Xsarze I ?
    Bo w dwojce juz H4 nie stosowano (II od 2000 roku również)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 10. Data: 2010-12-05 16:38:39
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    AL pisze:

    > Piszesz oczywiscie o Xsarze I ?
    > Bo w dwojce juz H4 nie stosowano (II od 2000 roku również)

    Tak, mam jedynke kombi. jakie były w xsarze2 żarówki/reflektory w
    2000roku? Poziomowane automatycznie i spryskiwacze w zderzaku?

    ToMasz