eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowazdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    From: PS <b...@b...adresu.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    Date: Sun, 13 Dec 2009 14:06:30 +0100

    Od jakiegos czasu chodzi mi po glowie jedna rzecz, by zmienic mojego
    nikona d70 czy ogolniej system i przejsc na pentaksa. Najbardziej
    myslalem o k20d. I teraz pytanie czy warto dokonac takiej zamiany?

    Dodam, ze obiektywy do nikona mam dwa i dosc nedzne, wiec specjalnie nie
    szkoda. W pentaksie kreci mnie przede wszystkim lepszy wizjer, wieksza
    zgodnosc akcesoriow wstecz (w nikonie bez przerwy slychac, ze to stara
    lampa nie bedzie pracowac z nowym body, a to, ze body nikona nowe nie ma
    srubokreta, a to ze z manualnym obiektywem nie mierzy swiatla). Stad
    pytanie, czy rzeczywiscie pentaks zachowuje tak duza zgodnosc wstecz?

    Jak jest z pentaksowym softem. Ktos moze porownywal czy soft dolaczony
    do aparatu jest duzo lepszy od tego nikonowskiego? A jak wypada w
    porownianiu z nikon capture 4.2

    Jakie bylyby plusy lub minusy zmiany systemu?

    Ewentualnie myslalem, by troche odswiezyc mojego nikona i zamienic go na
    d80/d200 kupionego z drugiej reki (raczej d80 bo d200 juz troche drogo
    wychodzi jak na aparat uzywany). Warto? Czy nikon capture 4.2 dziala z
    d80 czy wymaga nx?

    Jakas tam kwestia, ktora rowniez ma wplyw sa paskudne opinie o serwisie
    nikona, o ktorych mnostwo na grupie. Ja co prawda nie mialem potrzeby
    korzystac (odpukac!), ale ponoc serwis pentaksa duzo lepszy.

    Na co warto zwrocic uwage podejmujac decyzje?