  • 1. Data: 2011-03-20 20:58:15
    Temat: zdjecia z Afryki Wschodniej
    Od: Piotr Wasil <a...@n...www>

    Moje foty z podróży do Afryki.
    Sprzęt Canon 50d + Tamron 17-50/2.8 + Canon 70-200/4L

    Rwanda http://www.piotrwasil.com/?foto=rwanda
    Uganda http://www.piotrwasil.com/?foto=uganda
    Kenia http://www.piotrwasil.com/?foto=kenia
    Tanzania http://www.piotrwasil.com/?foto=tanzania

    --
    -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

  • 2. Data: 2011-03-20 21:58:13
    Temat: Re: zdjecia z Afryki Wschodniej
    Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl>

    Piotr Wasil laid this down on his screen :
    > Moje foty z podróży do Afryki.
    > Sprzęt Canon 50d + Tamron 17-50/2.8 + Canon 70-200/4L

> [...]

    Rzuciłem okiem tylko na kilka zdjęć z Rwandy i ... na niemal wszystkich
    przycinałbym górę - np na 15 to az się prosi o przesunięcie kadru -
    pozbawienie go tego "bialego paska", a twarz też byłaby mniej
    centralnie ;-)
    A podróż pewnie fajna
    Pozdrowienia Witek

  • 3. Data: 2011-03-20 22:57:03
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

> [...]
    > przycinałbym górę - np na 15 to az się prosi o przesunięcie kadru -
    > pozbawienie go tego "bialego paska", a twarz też byłaby mniej

    W przypadku pionowych portretów z bliska bez dodatkowego motywu krajobrazowego
    taka centralna postać jest jak najbardziej prawidłowa i wygląda naturalnie.
    A poza tym - małpy rządzą !

  • 4. Data: 2011-03-21 12:02:28
    Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl>

    Gil has brought this to us :

    > W przypadku pionowych portretów z bliska bez dodatkowego motywu
    > krajobrazowego taka centralna postać jest jak najbardziej prawidłowa i
    > wygląda naturalnie.
    No cóź, pewnie kwestia gustu, mnie to jednak przeszkadza i tak jak
    brzegi kadrów z wchodzącymi np palcami osób lub łokciami postronnych.

    Witek

  • 5. Data: 2011-03-21 13:08:16
    Od: "Andy Niemczuk" <l...@v...de>

    "Gil" <g...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > krajobrazowego
    > taka centralna postać jest jak najbardziej prawidłowa i wygląda

    A ja sie zastanawiałem, jakie to plemię tych murzynów takie kudłate :)

    Andy

  • 6. Data: 2011-03-21 13:43:44
    Od: Piotr Wasil <a...@n...www>

    Witek <j...@p...p.lodz.pl> napisał(a):

    >No cóź, pewnie kwestia gustu, mnie to jednak przeszkadza i tak jak
    >brzegi kadrów z wchodzącymi np palcami osób lub łokciami postronnych.

    Byc moze. To byla jednak reporterka i zdjecia bez przygotowania.
    Musialbym za duzo czasu spedzic plamkujac i ucinajac, co by tez
    powodowalo nienaturalna dlugosc bokow zdjec.

    --
    -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

  • 7. Data: 2011-03-21 19:27:50
    Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl>

    Piotr Wasil formulated on poniedziałek :

    > Byc moze. To byla jednak reporterka i zdjecia bez przygotowania.
    > Musialbym za duzo czasu spedzic plamkujac i ucinajac, co by tez
    > powodowalo nienaturalna dlugosc bokow zdjec.

    Bynajmnie ja nie o tym, co by zdjęcia plamkować czy inaczej PSuć.
    Mnie chodzi o pracę "na kadrze" w terenie;-)

    dla przykładu
    http://www.piotrwasil.com/rwanda/15.jpg
    Fajna fota, dzieciak super wspólpracuje i w ogóle podoba mi się, ale
    ten pas na górze odciaga uwagę (przynajmniej moją).

    http://www.piotrwasil.com/rwanda/12.jpg
    Czemyś obciął dłoń po prawej, a po lewej dziewcze niemal nie ma czym
    oddychać?

    http://www.piotrwasil.com/tanzania/15.jpg
    Wiem, że sie czepiam - ale gościa po prawej (a raczej jego fragment)
    można by raczej ominąć?

    Dla przeciwwagi
    http://www.piotrwasil.com/tanzania/25.jpg
    Naprawdę dobra praca, pewnie niejeden fotoprzyrodnik chciałby mieć coś
    takiego w folio
    I kilka jeszcze innych bardzo fajnych i godnych kadrów.
    Pozdrowienia
    Witek

  • 8. Data: 2011-03-21 20:52:56
    Od: "Andrzej R" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Andy Niemczuk" <l...@v...de> napisał w wiadomości

    > A ja sie zastanawiałem, jakie to plemię tych murzynów takie kudłate :)
    >
    > Andy

    A ja się zastanawiam czy to plemię tych takich kudłatych murzynów:-), to
    było fotografowane w takiej całkiem dzikiej naturze czy w jakimś innym
    miejscu gdzie są w jakimś stopniu przyzwyczajone do ludzi (szczególnie
    takich, którzy od czasu do czasu przykładają do oka puszkę z długim
    obiektywem:-)). A jeżeli wszystko działo się w całkiem "naturalnej naturze"
    to jakim sprzętem i z jakiej odległości było realizowane.
    Pozdrawiam
    Andrzej
    PS.
    Takie myśli mnie naszły, bo te goryle na zdjęciach wyglądają na całkiem
    "wyluzowane" i zachowujące się tak jakby nic nie zakłócało ich spokoju i w
    okolicy nie było niczego nietypowego.

  • 9. Data: 2011-03-21 20:55:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Wasil wrote:

    > Byc moze. To byla jednak reporterka i zdjecia bez przygotowania.
    > Musialbym za duzo czasu spedzic plamkujac i ucinajac, co by tez
    > powodowalo nienaturalna dlugosc bokow zdjęć.

    hm

    Najlepiej sie kadruje podczas wykonywania zdjęć. :)

    jeśli używasz AFa to: złap ostrość, przekadruj, strzel.

  • 10. Data: 2011-03-21 21:10:06
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 21/03/2011 19:27, Witek wrote:

    > http://www.piotrwasil.com/rwanda/12.jpg
    > Czemyś obciął dłoń po prawej, a po lewej dziewcze niemal nie ma czym
    > oddychać?

    Kadr kadrem, kwestia gustu, ale nie wiem czy aparat czy obróbka w
    photoshopie dały efekt cukierkowatości i nadużycia blura?

    Kamil