-
11. Data: 2022-07-25 11:08:06
Temat: Re: zbieznosc
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 25 Jul 2022 09:14:05 +0200, J.F napisał(a):
> On Sat, 23 Jul 2022 08:31:10 +0200, ToMasz wrote:
>> W dniu 21.07.2022 o 18:09, J.F pisze:
>>> w samochodzie.
>>> Ostatnio mi ustawiali na maszynce Hunter DSP 600
>>> jak oni to zrobili ?
>>> https://www.youtube.com/watch?v=EMQ4_sdHZDU
>>>
>>> Na koła są zakladane "reflektory", pasywne,
>> i w tym miejscu powstaje największy błąd. Albo inaczej: jeśli powstanie
>> błąd, (krzywa felga, nawet nie w sensie po kontakcie z krawężnikiem, ale
>> z fabryki, bo akurat ten parametr nie jest krytyczny, brud na feldze
>> itp)to ta metoda nie pozwoli na jego wychwycenie.
>> no to czemu takie coś stosujemy? Bo jak auto felgi są w stanie idealnym,
>> to metoda jest wystarczająco dokładna a dużo szybsza
>
> Jakos tak wszystkie metody zawsze cos mocowaly do felgi.
> Pozostaje kwestia sprawdzenia, czy felga prosta, i ewentualnie
> kompensacji ..
>
W starszych metodach nic się nie mocowało do felgi, wystarczał sznurek
łączący przednie i tyle koło. Sprawdzało się odległość od sznurka do opony
przedniego koła, i ta odległość dla przeniej i tylnej części opony musiała
być jednakowa. Najczęściej sznurek dotykał oponę.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
12. Data: 2022-07-25 12:03:59
Temat: Re: zbieznosc
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 25 Jul 2022 11:08:06 +0200, Adam wrote:
> Dnia Mon, 25 Jul 2022 09:14:05 +0200, J.F napisał(a):
>> On Sat, 23 Jul 2022 08:31:10 +0200, ToMasz wrote:
>>> W dniu 21.07.2022 o 18:09, J.F pisze:
>>>> w samochodzie.
>>>> Ostatnio mi ustawiali na maszynce Hunter DSP 600
>>>> jak oni to zrobili ?
>>>> https://www.youtube.com/watch?v=EMQ4_sdHZDU
>>>>
>>>> Na koła są zakladane "reflektory", pasywne,
>>> i w tym miejscu powstaje największy błąd. Albo inaczej: jeśli powstanie
>>> błąd, (krzywa felga, nawet nie w sensie po kontakcie z krawężnikiem, ale
>>> z fabryki, bo akurat ten parametr nie jest krytyczny, brud na feldze
>>> itp)to ta metoda nie pozwoli na jego wychwycenie.
>>> no to czemu takie coś stosujemy? Bo jak auto felgi są w stanie idealnym,
>>> to metoda jest wystarczająco dokładna a dużo szybsza
>>
>> Jakos tak wszystkie metody zawsze cos mocowaly do felgi.
>> Pozostaje kwestia sprawdzenia, czy felga prosta, i ewentualnie
>> kompensacji ..
>>
> W starszych metodach nic się nie mocowało do felgi, wystarczał sznurek
> łączący przednie i tyle koło. Sprawdzało się odległość od sznurka do opony
> przedniego koła, i ta odległość dla przeniej i tylnej części opony musiała
> być jednakowa. Najczęściej sznurek dotykał oponę.
No to korzystales z opony mocowanej do felgi.
Przy czym opona moze byc krzywa, a sznurek jest wyjatkowo niedokladny.
W kolejnej wersji byly obracane lampki - mocowane do felg.
J.
-
13. Data: 2022-07-25 16:38:40
Temat: Re: zbieznosc
Od: Mirek <m...@n...dev>
On 25.07.2022 09:12, J.F wrote:
> A ja mysle, ze nie.
> 1 stopien rozbieznosci na szerokosci tarczy 20cm daje roznice
> odleglosci 3.5mm. A ustawia sie znacznie dokladniej.
> Chcesz z odleglosci powiedmy 3m wykryc roznice odleglosci 0.35mm
> metodą triangulacji przy rozstawie kamer rzedu 20cm?
>
Dobra, zapomnijmy o triangulacji. Odległość tarczy od obiektywu można
uznać z grubsza za znaną. Wyznaczamy tylko proste przecinające się w
środku tarczy i na podstawie ich kątów liczymy resztę. Nie da się?
--
Mirek.
-
14. Data: 2022-07-25 17:32:56
Temat: Re: zbieznosc
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 25 Jul 2022 16:38:40 +0200, Mirek wrote:
> On 25.07.2022 09:12, J.F wrote:
>> A ja mysle, ze nie.
>> 1 stopien rozbieznosci na szerokosci tarczy 20cm daje roznice
>> odleglosci 3.5mm. A ustawia sie znacznie dokladniej.
>> Chcesz z odleglosci powiedmy 3m wykryc roznice odleglosci 0.35mm
>> metodą triangulacji przy rozstawie kamer rzedu 20cm?
>>
> Dobra, zapomnijmy o triangulacji. Odległość tarczy od obiektywu można
> uznać z grubsza za znaną.
Bardzo zgrubnie. Auto ma stac na stanowisku ... tak +/-5cm.
dla tylnych kol to +/- 1m.
> Wyznaczamy tylko proste przecinające się w
> środku tarczy i na podstawie ich kątów liczymy resztę. Nie da się?
ale do zbieznosci nie interesuje cie odleglosc do srodka tarczy,
tylko wlasnie odleglosc do znacznika wewnetrznego (blizej kola) i
zewnetrznego (dalej kola). Z tego mozesz policzyc na ile os jest
skrzywiona.
J.
-
15. Data: 2022-07-25 22:27:52
Temat: Re: zbieznosc
Od: yabba <...@...pl>
W dniu 25.07.2022 o 09:14, J.F pisze:
> On Sat, 23 Jul 2022 08:31:10 +0200, ToMasz wrote:
>> W dniu 21.07.2022 o 18:09, J.F pisze:
>>> w samochodzie.
>>> Ostatnio mi ustawiali na maszynce Hunter DSP 600
>>> jak oni to zrobili ?
>>> https://www.youtube.com/watch?v=EMQ4_sdHZDU
>>>
>>> Na koła są zakladane "reflektory", pasywne,
>> i w tym miejscu powstaje największy błąd. Albo inaczej: jeśli powstanie
>> błąd, (krzywa felga, nawet nie w sensie po kontakcie z krawężnikiem, ale
>> z fabryki, bo akurat ten parametr nie jest krytyczny, brud na feldze
>> itp)to ta metoda nie pozwoli na jego wychwycenie.
>> no to czemu takie coś stosujemy? Bo jak auto felgi są w stanie idealnym,
>> to metoda jest wystarczająco dokładna a dużo szybsza
>
> Jakos tak wszystkie metody zawsze cos mocowaly do felgi.
> Pozostaje kwestia sprawdzenia, czy felga prosta, i ewentualnie
> kompensacji ..
>
Dlatego przed właściwym pomiarem powinna być przeprowadzona kompensacja
bicia felgi. Podnosi się samochód i przekręca się każde koło z założoną
głowicą pomiarową o określony kąt (nie wiem dokładnie czy to jest 90 czy
180 stopni).
Inna sprawa, że nie każdemu warsztatowi chce się to robić i ustawiają z
cichym założeniem, że felgi są idealne.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
16. Data: 2022-07-25 23:32:40
Temat: Re: zbieznosc
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 21.07.2022 o 18:09, J.F pisze:
>
> w samochodzie.
>
> Ostatnio mi ustawiali na maszynce Hunter DSP 600
>
> jak oni to zrobili ?
>
Chujowo. Wystarczy mieć jedną zjebaną/wytartą oponę i chuja warte te
ustawienia, nadal ściąga.
OK, wszystko działa idealnie jak masz idealnie nowe opony.
Zapytałem ostatnio dziecko w pszedszkolu i mi tak odpowiedziało :)
Dlaczego tak? No nie ogarniasz trakcji i fizyki a snujesz jakieś
HarryPotterowe teorie :]
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina>>>
-
17. Data: 2022-07-26 15:22:15
Temat: Re: zbieznosc
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 25 Jul 2022 23:32:40 +0200, LordBluzgÂŽí źíˇľí źíˇą wrote:
> W dniu 21.07.2022 o 18:09, J.F pisze:
>> w samochodzie.
>> Ostatnio mi ustawiali na maszynce Hunter DSP 600
>> jak oni to zrobili ?
>>
> Chujowo. Wystarczy mieÄ jednÄ zjebanÄ /wytartÄ oponÄ i chuja warte te
> ustawienia, nadal ĹciÄ ga.
> OK, wszystko dziaĹa idealnie jak masz idealnie nowe opony.
>
> ZapytaĹem ostatnio dziecko w pszedszkolu i mi tak odpowiedziaĹo :)
>
> Dlaczego tak? No nie ogarniasz trakcji i fizyki a snujesz jakieĹ
> HarryPotterowe teorie :]
No ale wytartÄ opone masz z powodu zlej geometrii.
Najpierw trzeba geometrie ustawic, potem opony zmieniac.
A mnie tylko zainteresowalo jak ta maszynka dziala ...
J.
-
18. Data: 2022-07-26 21:53:05
Temat: Re: zbieznosc
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
wtorek, 26 lipca 2022 o 15:22:57 UTC+2 J.F napisał(a):
> On Mon, 25 Jul 2022 23:32:40 +0200, LordBluzg(R)???? wrote:
> > W dniu 21.07.2022 o 18:09, J.F pisze:
> >> w samochodzie.
> >> Ostatnio mi ustawiali na maszynce Hunter DSP 600
> >> jak oni to zrobili ?
> >>
> > Chujowo. Wystarczy mieć jedną zjebaną/wytartą oponę i chuja warte te
> > ustawienia, nadal ściąga.
> > OK, wszystko działa idealnie jak masz idealnie nowe opony.
> >
> > Zapytałem ostatnio dziecko w pszedszkolu i mi tak odpowiedziało :)
> >
> > Dlaczego tak? No nie ogarniasz trakcji i fizyki a snujesz jakieś
> > HarryPotterowe teorie :]
> No ale wytartą opone masz z powodu zlej geometrii.
> Najpierw trzeba geometrie ustawic, potem opony zmieniac.
>
> A mnie tylko zainteresowalo jak ta maszynka dziala ...
>
> J.
I dlatego jak z pilotem wywołałeś burze w nocniku z gównem. Muszę przyznać że z tym
pilotem dałem się zrobić w chuja, ale tylko do pewnego wczesnego momentu. Nie to co
inni specjaliści od gumowych dzwonków i giętkich parasoli. Co drążyli temat jak już
było wiadomo że w chuja lecisz.
-
19. Data: 2022-07-26 22:48:45
Temat: Re: zbieznosc
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 26.07.2022 o 15:22, J.F pisze:
>>> w samochodzie.
>>> Ostatnio mi ustawiali na maszynce Hunter DSP 600
>>> jak oni to zrobili ?
>>>
>> Chujowo. Wystarczy mieć jedną zjebaną/wytartą oponę i chuja warte te
>> ustawienia, nadal ściąga.
>> OK, wszystko działa idealnie jak masz idealnie nowe opony.
>>
>> Zapytałem ostatnio dziecko w pszedszkolu i mi tak odpowiedziało :)
>>
>> Dlaczego tak? No nie ogarniasz trakcji i fizyki a snujesz jakieś
>> HarryPotterowe teorie :]
>
> No ale wytartą opone masz z powodu zlej geometrii.
> Najpierw trzeba geometrie ustawic, potem opony zmieniac.
Chuja prawda. Sam tak miałem. Po oponie nic nie było specjalnie widać,
ale ściągało. Pojechałem na zbieżność, gość niby ustawił (ale nie
pomogło) i chuja dało. Wymieniłem opony i przestało ściągać. Potem się
okazało, że zbieżność cały czas była OK ale opona zjebana.
>
> A mnie tylko zainteresowalo jak ta maszynka dziala ...
Normalnie, jakbyś kiedyś sam ustawiał, to byś wiedział, że to łatwa
sztuczka.
>
Teraz już mi się nie chce, więc jadę i płacę. Kiedyś sam sobie
ustawiałem zbieżność na kije od miotły. Robiłem to po wymianie wahacza
czy drążków. Banalna sprawa w sumie. Co innego jak auto jest odwijane ze
słupa i wtedy są jazdy. Normalnie w eksploatacji zbieżność praktycznie
jest nieruszalna, do momentu aż coś się wymieni, typu wahacz czy
drążki...albo przypierdoli w jakiś słupek.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina>>>
-
20. Data: 2022-07-26 23:08:45
Temat: Re: zbieznosc [OT]
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 26.07.2022 o 21:53, Zenek Kapelinder pisze:
>> A mnie tylko zainteresowalo jak ta maszynka dziala ...
>>
>> J.
> I dlatego jak z pilotem wywołałeś burze w nocniku z gównem. Muszę przyznać że z tym
pilotem dałem się zrobić w chuja, ale tylko do pewnego wczesnego momentu. Nie to co
inni specjaliści od gumowych dzwonków i giętkich parasoli. Co drążyli temat jak już
było wiadomo że w chuja lecisz.
Z pilotem to banalna sprawa. Podchodzisz do urządzenia, czytasz
producenta, kupujesz pilota, co umie się nauczyć takiego, programujesz i
sprawa załatwiona. Próba czytania co taki pilot wysrywa jest zawarta
dokładnie w tym, co ktoś już odjebał i zaimplementował w pilocie uczącym.
Sens powielania takiego doświadczenia jest zwykłą stratą czasu przy
obecnej technice. Równie dobrze, można rozkminiać kody źródłowe painta w
Windows. Nachuj?
Koniec tematu EOT.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina>>>