  • 11. Data: 2022-07-25 11:08:06
    Temat: Re: zbieznosc
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 25 Jul 2022 09:14:05 +0200, J.F napisał(a):

    > Jakos tak wszystkie metody zawsze cos mocowaly do felgi.
    > Pozostaje kwestia sprawdzenia, czy felga prosta, i ewentualnie
    > kompensacji ..

    W starszych metodach nic się nie mocowało do felgi, wystarczał sznurek
    łączący przednie i tyle koło. Sprawdzało się odległość od sznurka do opony
    przedniego koła, i ta odległość dla przeniej i tylnej części opony musiała
    być jednakowa. Najczęściej sznurek dotykał oponę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2022-07-25 12:03:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Jul 2022 11:08:06 +0200, Adam wrote:

> [...]
    > przedniego koła, i ta odległość dla przeniej i tylnej części opony musiała
    > być jednakowa. Najczęściej sznurek dotykał oponę.

    No to korzystales z opony mocowanej do felgi.
    Przy czym opona moze byc krzywa, a sznurek jest wyjatkowo niedokladny.

    W kolejnej wersji byly obracane lampki - mocowane do felg.

    J.

  • 13. Data: 2022-07-25 16:38:40
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 25.07.2022 09:12, J.F wrote:

    > A ja mysle, ze nie.
    > 1 stopien rozbieznosci na szerokosci tarczy 20cm daje roznice
    > odleglosci 3.5mm. A ustawia sie znacznie dokladniej.
    > Chcesz z odleglosci powiedmy 3m wykryc roznice odleglosci 0.35mm
    > metodą triangulacji przy rozstawie kamer rzedu 20cm?

    Dobra, zapomnijmy o triangulacji. Odległość tarczy od obiektywu można
    uznać z grubsza za znaną. Wyznaczamy tylko proste przecinające się w
    środku tarczy i na podstawie ich kątów liczymy resztę. Nie da się?

    --
    Mirek.

  • 14. Data: 2022-07-25 17:32:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Jul 2022 16:38:40 +0200, Mirek wrote:

    > Dobra, zapomnijmy o triangulacji. Odległość tarczy od obiektywu można
    > uznać z grubsza za znaną.

    Bardzo zgrubnie. Auto ma stac na stanowisku ... tak +/-5cm.
    dla tylnych kol to +/- 1m.

    > Wyznaczamy tylko proste przecinające się w
    > środku tarczy i na podstawie ich kątów liczymy resztę. Nie da się?

    ale do zbieznosci nie interesuje cie odleglosc do srodka tarczy,
    tylko wlasnie odleglosc do znacznika wewnetrznego (blizej kola) i
    zewnetrznego (dalej kola). Z tego mozesz policzyc na ile os jest
    skrzywiona.

    J.

  • 15. Data: 2022-07-25 22:27:52
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 25.07.2022 o 09:14, J.F pisze:

    > Jakos tak wszystkie metody zawsze cos mocowaly do felgi.
    > Pozostaje kwestia sprawdzenia, czy felga prosta, i ewentualnie
    > kompensacji ..

    Dlatego przed właściwym pomiarem powinna być przeprowadzona kompensacja
    bicia felgi. Podnosi się samochód i przekręca się każde koło z założoną
    głowicą pomiarową o określony kąt (nie wiem dokładnie czy to jest 90 czy
    180 stopni).
    Inna sprawa, że nie każdemu warsztatowi chce się to robić i ustawiają z
    cichym założeniem, że felgi są idealne.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2022-07-25 23:32:40
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.07.2022 o 18:09, J.F pisze:

    > w samochodzie.
    >
    > Ostatnio mi ustawiali na maszynce Hunter DSP 600
    >
    > jak oni to zrobili ?

    Chujowo. Wystarczy mieć jedną zjebaną/wytartą oponę i chuja warte te
    ustawienia, nadal ściąga.
    OK, wszystko działa idealnie jak masz idealnie nowe opony.

    Zapytałem ostatnio dziecko w pszedszkolu i mi tak odpowiedziało :)

    Dlaczego tak? No nie ogarniasz trakcji i fizyki a snujesz jakieś
    HarryPotterowe teorie :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 17. Data: 2022-07-26 15:22:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Jul 2022 23:32:40 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    >
    > Zapytałem ostatnio dziecko w pszedszkolu i mi tak odpowiedziało :)
    >
    > Dlaczego tak? No nie ogarniasz trakcji i fizyki a snujesz jakieś

    No ale wytartą opone masz z powodu zlej geometrii.
    Najpierw trzeba geometrie ustawic, potem opony zmieniac.

    A mnie tylko zainteresowalo jak ta maszynka dziala ...

    J.

  • 18. Data: 2022-07-26 21:53:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 26 lipca 2022 o 15:22:57 UTC+2 J.F napisał(a):

    > No ale wytartą opone masz z powodu zlej geometrii.
    > Najpierw trzeba geometrie ustawic, potem opony zmieniac.
    >
    > A mnie tylko zainteresowalo jak ta maszynka dziala ...
    >
    > J.
    I dlatego jak z pilotem wywołałeś burze w nocniku z gównem. Muszę przyznać że z tym
    pilotem dałem się zrobić w chuja, ale tylko do pewnego wczesnego momentu. Nie to co
    inni specjaliści od gumowych dzwonków i giętkich parasoli. Co drążyli temat jak już
    było wiadomo że w chuja lecisz.

  • 19. Data: 2022-07-26 22:48:45
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.07.2022 o 15:22, J.F pisze:

    > No ale wytartą opone masz z powodu zlej geometrii.
    > Najpierw trzeba geometrie ustawic, potem opony zmieniac.

    Chuja prawda. Sam tak miałem. Po oponie nic nie było specjalnie widać,
    ale ściągało. Pojechałem na zbieżność, gość niby ustawił (ale nie
    pomogło) i chuja dało. Wymieniłem opony i przestało ściągać. Potem się
    okazało, że zbieżność cały czas była OK ale opona zjebana.

    > A mnie tylko zainteresowalo jak ta maszynka dziala ...

    Normalnie, jakbyś kiedyś sam ustawiał, to byś wiedział, że to łatwa
    sztuczka.

    Teraz już mi się nie chce, więc jadę i płacę. Kiedyś sam sobie
    ustawiałem zbieżność na kije od miotły. Robiłem to po wymianie wahacza
    czy drążków. Banalna sprawa w sumie. Co innego jak auto jest odwijane ze
    słupa i wtedy są jazdy. Normalnie w eksploatacji zbieżność praktycznie
    jest nieruszalna, do momentu aż coś się wymieni, typu wahacz czy
    drążki...albo przypierdoli w jakiś słupek.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 20. Data: 2022-07-26 23:08:45
    Temat: Re: zbieznosc [OT]
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    inni specjaliści od gumowych dzwonków i giętkich parasoli. Co drążyli temat jak już

    Z pilotem to banalna sprawa. Podchodzisz do urządzenia, czytasz
    producenta, kupujesz pilota, co umie się nauczyć takiego, programujesz i
    sprawa załatwiona. Próba czytania co taki pilot wysrywa jest zawarta
    dokładnie w tym, co ktoś już odjebał i zaimplementował w pilocie uczącym.
    Sens powielania takiego doświadczenia jest zwykłą stratą czasu przy
    obecnej technice. Równie dobrze, można rozkminiać kody źródłowe painta w
    Windows. Nachuj?

    Koniec tematu EOT.

    --
    LordBluzg(R)??