  • 31. Data: 2022-07-27 15:42:22
    Temat: Re: zbieznosc [OT]
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 27 lipca 2022 o 14:24:35 UTC+2 J.F napisał(a):
> [...]
    procedura zadziala. Dokąd odbiornik nie zostanie nauczony nowego pilota to se możesz
    programować takiego programowalnego do oporu. Kodu się nauczy ale żeby zadziałał z
    odbiornikiem musi się go odbiornik nauczyć. Piloty oprócz kodu mają numery seryjne i
    one też muszą być wpisane do odbiornika. I sie kurwa nie kłóć bo osobiście to
    przetestowałem na żywym organizmie.
    > oj Kapelinderku - a gdzie twoja logika?
    > Skoro kod jest staly, to co za problem wpisac do nowego pilota kod
    > innego dzialajacego w systemie pilota?
    > I beda dwa piloty, o tym samym numerze, i oba beda dzialaly.
    >
    > A nawet jak kod zmienny, ale protokol tani, to byc moze daje sie
    > ustalic ten tajny nr seryjny i tez do innego pilota wpisac.
    > Ba - pilot uczacy sie moze nawet sam to zrobi ..
    >

    > J.
    Czy ty jesteś tak madry jak kamień przy drodze? Przecież ci napisałem jak to działa.
    Kod do pilota co się uczy przepiszesz ale to za mało bo pilot ma swój numer seryjny
    i ten numer musi być zarejestrowany w centralce. Tak sobie Chińczyk wymyślił. I to
    jest bardzo dobre rozwiązanie. Administracja założyła bramę na pilota. Każdy dostał
    tyle pilotów ile miał samochodów. I się zaczęło jak rozmnożyć piloty bo dziecko co
    przyjeżdża musi mieć. Jacyś znajomi też muszą mieć. O tym że po założeniu bramy ubyła
    1/3 samochodów nie wspomnę. Wieczorami przy klombie psiarze dyskusje prowadzą. Kupili
    chyba wszystkie piloty co je można nauczyć i żadnego nie nauczyli żeby otwierał.
    Lampki na nich się zapalaly że kod przyjęty ale nie działaly. Potem jeszcze dwa razy
    spotkałem się z taką sytuacją. A potem jak już miałem centralkę i zwykle piloty do
    niej to wziąłem od sąsiada takiego samouczacego. Zaprogramowalem go z pilota co
    współpracował z centralka. I nie działał z centralką. Ale jak wdusilem w centralce
    guzik od programowania i potem na pilocie i dioda pokazała że się nauczyla centralka
    to działał. I się na kłuć i nie kombinuj bo mam rację. Z tego co zauważyłem na
    alliexpres to systemy są dwa. Różnią się częstotliwością nośnej a protokół jest ten
    sam.

  • 32. Data: 2022-07-27 17:30:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Jul 2022 06:42:22 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    przetestowałem na żywym organizmie.

    > Czy ty jesteś tak madry jak kamień przy drodze?

    Ale czy aby na pewno wiesz jak o dziala?

    > Kod do pilota co się uczy przepiszesz ale to za mało bo pilot ma
    > swój numer seryjny i ten numer musi być zarejestrowany w centralce.
    > Tak sobie Chińczyk wymyślił.

    No to czego sie ten pilot uczy?

    Masz i ucz sie
    https://www.youtube.com/watch?v=9k_8thnUaZc

> [...]
    > guzik od programowania i potem na pilocie i dioda pokazała że się
    > nauczyla centralka to działał. I się na kłuć i nie kombinuj bo mam

    Masz racje w swojej centralce.
    I to nie bardzo wiadomo dlaczego - bo czegos niby sie pilot nauczyl.
    A moze sie nie nauczył i stad problemy.

    > Z tego co zauważyłem na alliexpres to systemy są dwa. Różnią
    > się częstotliwością nośnej a protokół jest ten sam.

    Zapewne jest wiecej systemow.

    Wiec ja bardzo chetnie podejrze co jest nadawane.
    Tylko sie zastanawiam, jak odebrac 430MHz.
    Diody takiej do detektora chyba nie mam, jaki tranzystor BF uzyc jak
    diode ?

    J.

  • 33. Data: 2022-07-27 17:34:42
    Temat: Re: zbieznosc
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Jul 2022 06:15:21 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
> [...]

    jeszcze lepiej numer telefonu do nich.

    > Czyli nie byłeś w film wyświetlił ci się przypadkowo. Jak byś był to podał byś
    adres. Działalność gospodarcza nie jest objęta ochroną danych osobowych a wręcz
    przeciwnie, w nazwie musi być nazwisko właściciela. Założyłeś temat tak jak ten z
    pilotami żeby głupkom trochę czasu zająć. Mam rację?

    Ja mam racje - dobrze wyczulem, ze ty sie wcale o adres nie chcesz
    pytac :-)

    Poza tym sie mylisz - bylem, zbieznosc mi ustawili.

    Ale rownie dobrze moglem obejrzec film i zainteresowac sie jak o
    dziala.

    J.

  • 34. Data: 2022-07-27 18:35:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 27 lipca 2022 o 17:34:44 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    >
    > Poza tym sie mylisz - bylem, zbieznosc mi ustawili.
    >
    > Ale rownie dobrze moglem obejrzec film i zainteresowac sie jak o

    Otóż mylisz się. Chciałem adres albo telefon żeby spytać czy mają. Jeśli od razu nie
    dałeś to o co prosiłem znaczy że oszukiwałeś od samego początku. Kolejna burzę w
    nocniku robiłeś. Nie wszyscy są betonami jakich lubisz robić w chuja. A jak już
    kłamiesz to rób to tak żeby nikt ci latki nie przypiął.

  • 35. Data: 2022-07-27 22:11:10
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Dlatego przed właściwym pomiarem powinna być przeprowadzona kompensacja
    > bicia felgi.moim zdaniem to niepotrzebne. wystarczy urządzenie zamocować na 3
    uchwytach, co 120 stopni, i obracać kołem. jeśli "mechanika" uchwytu i
    felgi jest idealna - to nic więcej. ale w 90% przypadków, brak
    idealności kompensuje się regulatorami przy każdym uchwycie. rozumiecie?
    jak każde z ramion można poruszyć niezlaeżnie o 2 mm w każda stronę,
    ustawiamy przyrząd na kole do osi auta, faktycznej osi, nawet jak felga
    ma "bicie"

    ToMasz

  • 36. Data: 2022-07-28 13:47:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Jul 2022 09:35:57 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    >Jeśli od razu nie dałeś to o co prosiłem znaczy że oszukiwałeś od samego początku.

    Speed Auto Service s.c., Bosch Car Service
    Małopanewska 19, 54-212 Wrocław
    Telefon: 71 356 79 01

    telefon w/g googla, wiec nie recze.

    > Kolejna burzę w nocniku robiłeś. Nie wszyscy są betonami jakich
    > lubisz robić w chuja. A jak już kłamiesz to rób to tak żeby nikt ci
    > latki nie przypiął.

    Ale o co chodzi?
    Nie wierzysz, ze taki sprzęt istnieje?
    Nie wierzysz, ze gdzies w Polsce stoi?
    Nie wierzysz nawet po zobaczeniu filmu?

    Bo mnie wszystko jedno, czy zobaczylbym w naturze czy na filmie - i
    tak by mnie zainteresowało.

    Choc przyznaje, ze na tych filmach to nie zawsze widac szczegóły
    wyzwalajace zainteresowanie.

    J.

    P.S. Wywazarki do kół tez mnie interesują, ale troche mniej.
    Domyslam sie, ze jakies tensometry sily mierza szybko.
    Ale jak to robili w czasach przed mikroproesorowych?

  • 37. Data: 2022-07-28 21:48:07
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 25.07.2022 17:32, J.F wrote:

    > Bardzo zgrubnie. Auto ma stac na stanowisku ... tak +/-5cm.
    > dla tylnych kol to +/- 1m.

    Raczej +/- 1cm - koło ustawiasz na środku płyty obrotowej.
    Dla tylnych kół tak samo - wymiary samochodu są znane - inaczej nie ma
    mowy o ustawieniu geometrii.

    > ale do zbieznosci nie interesuje cie odleglosc do srodka tarczy,
    > tylko wlasnie odleglosc do znacznika wewnetrznego (blizej kola) i
    > zewnetrznego (dalej kola). Z tego mozesz policzyc na ile os jest
    > skrzywiona.

    Zapomnij o odległości - wyznaczamy _kąty_ na podstawie linii na tarczy.
    I tutaj odrzucając metodę z perspektywą - faktycznie dobrze by było,
    żeby tarcza miała określone położenie początkowe w osi koła (poziomica).

    --
    Mirek.

  • 38. Data: 2022-07-29 00:58:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 28 lipca 2022 o 13:47:50 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    > Domyslam sie, ze jakies tensometry sily mierza szybko.
    > Ale jak to robili w czasach przed mikroproesorowych?
    A mogę nie wierzyć że byłeś na stacji a zwyczajnie skłamałeś że byłeś. Jak byś był
    to dałbyś adres wczoraj. Od razu bys dal w pierwszej odpowiedzi. A ty żeby nie wyjść
    na głupka dzień szukałeś kto ma taki przyrząd we Wrocławiu. Ciekawość istotna rzecz
    ale po co kłamać. Wiem że jesteś starym trollem. Ale specyficznym. Nie kłócisz się
    itp. Ale rzucasz jakieś hasło i masz frajdę jak inni flaki sobie wypruwają żeby się
    popisać informacjami. Bazujesz na niskich instynktach żeby wykorzystać dla własnej
    frajdy głupich ludzi. Kradniesz im to co mają najcenniejszego. Kradniesz im czas nie
    dajac nic na wymianę. Czasami też się dam naciąć. W temacie o pilocie na przykład.
    Miałem problem jaki opisałes i go rozwiązałem za śmieszne pieniądze. A o tym jak
    działała polska wyważarka do kół w której nie było żadnej elektroniki akurat wiem. W
    PRL NOT wydał książkę o narzędziach i urządzeniach stosowanych i zalecanych przy
    naprawach samochodów. Były w niej opisy i zasada działania różnych urządzeń. W Polsce
    produkowali dwa urządzenia do wyważania kół. Czysto mechaniczne z bardzo sprytnym
    algorytmem i nowocześniejsze elektryczne w którym wskaźnikiem był miliamperomierz
    tablicowy. Ale żebyś się zesrał nie napiszę ci jak to działało.

  • 39. Data: 2022-07-29 10:10:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Jul 2022 15:58:00 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    > ludzi. Kradniesz im to co mają najcenniejszego. Kradniesz im czas
    > nie dajac nic na wymianę. Czasami też się dam naciąć.

    Mysl sobie co chcesz, ale jednego nie rozumiem ... nie wolno mi sie
    zainteresowac jak cos dziala? Nawet jesli tylko zobaczylem na filmie?
    I co - nie moglem podac adresu stacji z filmu?

    > W temacie o
    > pilocie na przykład. Miałem problem jaki opisałes i go rozwiązałem
    > za śmieszne pieniądze.

    Ale uzyteczny opis dales dopiero miesiac pozniej.

    Pierwsza odpowiedz byla minimalnie uzyteczne, bo kupic na aliexpres
    pilota ... troche jak kupowanie kota w worku, a jeszcze trzeba miec
    dostep do sterownika.

    Drugi zreszta tez malo uzyteczny, bo nie wiadomo, czy te samouczace
    wszystkie dzialaja jak opisales, czy tylko u ciebie, czy cos
    spierdoliles.
    To juz bardziej LordBluzg pomogl, pisząc, ze samouczace kosztuja psie
    pieniadze.

    Zresztą problem jak widzisz mam inny:
    -jak odebrac sygnal z pilota,
    -jak ustalic czestotliwosc nadawania.

    I tu dziekuje tym kolegom, ktorzy podpowiedzieli.

> [...]
    > elektryczne w którym wskaźnikiem był miliamperomierz tablicowy. Ale
    > żebyś się zesrał nie napiszę ci jak to działało.

    Trudno, umre w nieswiadomosci.

    P.S. Duzo rzeczy mnie ciekawi.
    Np mam w budynku winde hydrauliczną. Tlok/tłoczysko czy nurnik ma
    blisko 10m.
    Jak oni to wsadzili?
    Budynek stary i gesto obsadzony ... helikopterem byloby najłatwiej :-)

    A moze da sie to złozyc z czesci, ale tak, zeby sladu nie bylo widac
    i uszczelki nie cierpialy ?

    J.