  • Data: 2009-10-09 16:01:43
    Temat: zasilacz komputerowy
    Od: "tg" <a...@b...cpl> szukaj wiadomości tego autora

    po rozebraniu zasilacza ktory przestal nagle dawac
    jakiekolwiek oznaki zycia zobaczylem cos takiego

    http://img381.imageshack.us/img381/5695/image2pm.jpg

    googiel juz mi wytlumaczyl ze to 5A dioda Schottky'ego
    ta ktora wyciagnalem na tanim multimetrze pokazuje
    obecnie po kilka ohmow w obie strony

    pytanie pierwsze - czy jest sens ja wymieniac (jezeli
    chodzi o sprawy elektroniczne to potrafie nie poparzyc
    sie lutownica i odroznic kondensator od opornika, ale
    jakie mogly byc przyczyny i nastepstwa spalenia sie
    tej diody bladego pojecia nie mam) - glownie chodzi mi
    o to ze ten opornik smd R25 wyglada na dosyc upieczony
    i nic nie mozna z niego odczytac a i podobnie, chociaz
    raczej elektrycznie niz temperaturowo pewnie moze byc
    z reszta elementow?

    zasilacz to dwuletni fortron ATX-400PNF PN 9PX4002007
    gdyby dalo sie go tanio reanimowac to super, ale
    plakal po nim nie bede ;)

    i pytanie dodatkowe - dokladne oznaczenia owej diody to
    na gorze SR504 na dole 624, gdzie moge kupic wysylkowo
    cos co ja zastapi - jednej sztuki to raczej w tme
    nie bede zamawial, a na allegro nie widze